Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview.

Det er ikke implementasjonen av Liveview som er bajs da :tease:

 

Personlig er jeg av den mening at man må en utvippbar skjerm for å få full glede av liveview. Så mitt neste kamera har nok det.

 

Tom

Lenke til kommentar
Personlig er jeg av den mening at man må en utvippbar skjerm for å få full glede av liveview. Så mitt neste kamera har nok det.

Enig.

Er for min del nesten eller helt ubrukelig med Liveview på mitt 50D om det ikke er en skjerm du kan trekke ut, eller vippe den til forskjellige vinkler.

 

Synes også at bildekvaliteten på iallefall min Liveview er elendig. Her går det kun gjennom søkeren :p

Lenke til kommentar
Ikke veldig ofte jeg bruker LiveView på D700'n

men når jeg bruker den skulle jeg ønske at jeg kunne vinklet skjermen også. Fordi jeg ofte står med cam over hodet når jeg bruker liveview.

Akkurat samme her. Og det er veldig upraktisk uten vinklet skjerm når du har kameraet nesten helt inntil bakken.

 

Nikon D5000 lover veldig bra for entry-level fotografene! Litt spent på første tester av det, og å teste det selv. :new_woot:

Lenke til kommentar
Men det er nok litt for dyrt for de helt ferske. Derfor er Canon 450D et veldig godt alternativ, for da holder man seg under 6k for kit.

 

Men absolutt et spennende kamera.

Vet du hvor mye det koster? :hmm:

Ingen insideinformasjon gjennom JP, nei. :p

 

Men så nettopp at de hadde oppdatert artikkelen på Akam. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil bytte ut katten min. Noen som vil ha en svart gammel katt som driter inne hele tiden, er usosial, røyter og spiser hele dagen?

Det derer vel en beksrivelse av alle katter? (untatt gammel og svart, da)

 

Tom

 

Nope. Med driter inne så mener jeg ikke driter i dassen, den driter ca en halvmeter unna dassen.

Dessuten er katten min snart 15 år, så den røyter EKSTREMT...

Og ja, jeg glemte å nevne at den sugler. Spesielt når den ligger på fanget ditt og røyter.

Mmm.

Lenke til kommentar
Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview.

Det er ikke implementasjonen av Liveview som er bajs da :tease:

Nei. ;) Jeg hadde ærlig talt aldri trodd jeg kom til å bruke LV, men jeg har brukt det overraskende mye - spesielt med macroobjektivet jeg har på "langlån". Generelt funker det gull på statiske motiver.

 

På samme måte har jeg savnet utflippbar skjerm et par ganger, og når jeg får det, så kommer jeg utvilsomt til å bruke det mer enn forventet...

 

Macrofotografering er forøvrig noe annet jeg aldri hadde trodd skulle fenge meg, men den lille 55mm'en er et særdeles trivelig bekjentskap, så nå er jeg i markedet for en billig AI-macro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...