Anew Skrevet 13. april 2009 Rapporter Del Skrevet 13. april 2009 Hadde liksom vært snedig med noe lett og enkelt som kan være med overalt... Eller kommer det snart noen snasne mFT-kombinasjoner som er enda mindre uten at det blir kjipt? For min del, så er grunnen til at jeg drar med meg Dynaxen (med Reala) nettopp det at den ikke veier noe som helst. En superlett og kompakt pakke kan være digg - komboen e420+25 pancake er ganske så snasen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. april 2009 Rapporter Del Skrevet 13. april 2009 Alltid kjekt å ha en fast 50. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2009 Rapporter Del Skrevet 13. april 2009 Hmm. Ville det vært jålete med e420+25mm pancake når det er omtrent identisk med de to andre hus/objektivkombinasjonene jeg bruker? (D80+30/1.4 og N80+50/1.8) Jeg kombinerer e420+25mm med Canon kit.Synes ikke det er jålete i det hele tatt, jeg Hadde liksom vært snedig med noe lett og enkelt som kan være med overalt... Eller kommer det snart noen snasne mFT-kombinasjoner som er enda mindre uten at det blir kjipt? Hvis du orker å vente, så kan det være lurt å drøye'n til over sommeren. Ryktene tilsier at Olympus kommer med noe snadder da. Tom Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. april 2009 Rapporter Del Skrevet 13. april 2009 Har sånn halvveis gitt bort plastzoomen min og står igjen med kun fastoptikk nå. Naturlig lys er fint. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Hmm, jeg har blitt litt bitt av tanken på å fotografere ski(også kallt jibbing). Tror jeg skal satse litt på det til neste vinter. Slenger meg på den jeg også. Må få kjøpt meg en blitz til, og et lysstativ til. Så får man se. Er jo fint med mer enn 1 blitz til alle situasjoner egentlig, åpner for å være mer kreativ for min del. Noen som har erfaring med dette? Og en ting jeg irriterer meg over, og lurer på! Hvorfor blir bildene mine helt svarte eller delvis svarte om jeg har for kort lukkertid (1/250+) når jeg bruker Elinchrom Skyports med min 580EX II? Kan laste opp et bilde om ønskelig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Fordi du bruker for rask lukker til at flashsyncen klarer å henge med. 1/250 er maks for det meste, 1/125 er dønn safe. Relativt elementert for blitsfotografering. Lukkaren din har lite/ingenting å seie lenger. Endret 14. april 2009 av KimNK Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Hmm, jeg har blitt litt bitt av tanken på å fotografere ski(også kallt jibbing). Tror jeg skal satse litt på det til neste vinter. Slenger meg på den jeg også. Jeg også! Har jo blitt et par jibbebilder i år også, men bare hatt tre sessions. Må komme meg litt mer ut neste år. Eller nei... Da er jeg mest sannsynlig i militæret. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hm, hva synes folket, er det verdt å kjøpe en 50/1.4G mens jeg venter på en 24-70/2.8G? Kjør på. Ville hatt begge to i baggen om jeg var deg. 50/1.4G er riktignok ikke en billig sak, så du får vel nesten vurdere det selv. Likte ekstremt godt 35/1.4G på A900. Endret 14. april 2009 av gorpium Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jadda, da har nikon lansert D5000. Håper Canon kommer med noe spennende snart... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Da har jeg fotografert min første konfirmant av årets konfirmanter i år :=) Blir helt greit med konfirmant sesong mye bedre mere morro enn alle barna som skal ha julekort før jul, ihvertfall Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Da har jeg fotografert min første konfirmant av årets konfirmanter i år :=) Blir helt greit med konfirmant sesong mye bedre mere morro enn alle barna som skal ha julekort før jul, ihvertfall Pokker helsike, konfirmantane har eg heilt gløymt av, har hatt nok med å orge til meg bryllup. Kor mykje fakturerer du for slikt? PM plx osv? K0z. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Og da har jeg tilgomed fått redigert, sendt t lab og blogga konfirmanten. Feeling effektiv today =D http://www.studio-g.no/foto/2009/04/14/konfirmant/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Så en kommentar angående Nikon 5000D på en Olympus site. Spørsmålet der var hvor lett det blir å vippe ut skjermen når kamera står på stativ. Så nå ble jeg litt nysgjerrig på det... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Så en kommentar angående Nikon 5000D på en Olympus site. Spørsmålet der var hvor lett det blir å vippe ut skjermen når kamera står på stativ. Så nå ble jeg litt nysgjerrig på det... Tom Godt spørsmål. Da ble den ikke så smart til makro likevel... Så sant du ikke har støtte på objektivet da. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Så en kommentar angående Nikon 5000D på en Olympus site. Spørsmålet der var hvor lett det blir å vippe ut skjermen når kamera står på stativ. Så nå ble jeg litt nysgjerrig på det... I følge dpreview.com: "One problem with this particular design, though, with the hinge positioned towards the base of the camera, is that the screen movements can become severely restricted or blocked once the camera is actually attached to a tripod. Therefore, you well may have to think about where you want the screen to go, before mounting the camera on the tripod. It simply doesn't work as well as the side-hinged design on Olympus and Panasonic cameras." Pussig... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Så sant du ikke har støtte på objektivet da. Er det så vanlig i macro sammenheng, da ? Men det er en løsning. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg vet at 150mm Sigma har det. Ellers er det vel ikke vanlig nei.. Det var jo meget meget kjipt (man ser bare hvor smart olympus er hver dag! ). Men blir nok mitt alikevel.. Noen som har peiling på pris? Må vel komme under 5000 for bare huset.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Så sant du ikke har støtte på objektivet da. Er det så vanlig i macro sammenheng, da ? Men det er en løsning. Tom Mitt fremtidige Sigma 180 har det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Mitt fremtidige Sigma 180 har det. Kjøper den med en D5000 da ? Liveview er rimelig digg for å hjelpe på manuell fokus. Ihvertfall Olympus sin løsning. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå