Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer en ny versjon av Bibble i løpet av året. Den skal være mye brukervennlig enn dagens versjon...

Skal du pælme Elements nå da? Har du ikke hørt om XP? Kan vel ko-installeres med Linux skulle jeg tro.

Elements er like råtten som Vista, også når jeg kjører den på XP. Og ettersom EAC kjører fint under Wine, så er det ikke noen andre programmer som binder meg til Windows.

Tom

Lenke til kommentar
Så Menn som hater kvinner i går.

Fet film. Men jeg biter meg fast i en litt flau feil i begynnelsen.

Lisbeth Salander tar noen bilder. Kameraet er åpenbart en 5D, 5Dmk2, 10D, 20D, 30D, 40D eller 50D (Canons kontrollhjul bak). Hun laster over bildene, på skjermen står det "Nikon D80". Filene som lastes opp er .cr2.

Harumph. Når en lager filmer om gamledager er det folk som jobber med å få hver eneste elizabethanske knapp korrekt. Men når det kommer til foto, biler og våpen er det ikke så viktig.

Hrmpf.

Åh, jeg har så lyst å se den filmen - men har ingen kompiser som vil være med fordi de ikke har lest bøkene.

I serien Dexter bruker han faktisk Nikon, Canon og Olympus om hverandre til å ta bilde av blodsplatteret.

Hun dama i Hunter 2 brukte E-3 med 12-60.

Likte formuleringen "Du vet du må ha samtykke fra meg for å ta bilde av meg!".

Vel, er ikke første gang en ser politifolk som ikke har snøring på fotojuss.. :p

Lenke til kommentar
Jeg legger alt i fryseren for å kjøle det ned før jeg drikker det, drit digg egentlig. Tar det selvfølgelig ut før det er på nippet til å danne isflak fra ytterst.

Så hvorfor ikke likesågodt gjøre det med whisky? :whistle:

Sorry, men det du beskriver er reinspikka alkoholmisbruk. Hvis du syns det er så vondt, hvorfor drikke edle varer da?

De fleste former for brennevis har sammensatte smaker, smaker som skal ballansere hverandre. De fleste akkevitt f.eks blir mye rundere i smaken av å serveres romtemperert. Det er faktisk lettere å lære å sette pris på smakene da, enn når drikken blir uballansert og skarp. Er ikke noen kjenner av wiskey, men går ut fra at det samme gjelder for det.

Noen få sorter brennevin er laget for å serveres fryserkaldt. Da har de sin optimale ballanse. De smaker pyton servert temperert. Men dette dreier seg kun om noen få snapsvarianter.

Lenke til kommentar
Fordi folk som tenker slik ikke fortjener noe bedre en kjip vodka!

Så hvorfor ikke likesågodt gjøre det med whisky? :whistle:

Fordi det er barbarisk :realmad:

Tom

Kommer helt ann på hva slags whiskey. Å gjøre det med en flaske Claymore, Tullamore Dew f.eks hadde jeg ikke hatt videre store problemer med. Skal jo drikkes for å bli full, ikke koz slik som med andre merker.

Edit: Er jo en grunn til at det er noe som heter "Whiskey on the rocks" :whistle:

Edit2: Kan òg legge til at jeg som person ikke bør drikke Vodka. Forrige gang jeg prøvde meg på det, endte jeg opp med å holde tale på russeballet der hovedemnet var: "Dere er en gjeng med patetiske drittunger, og jeg hater samtlige i rommet". Gangen før der igjen våknet jeg på McDonalds med tidenes blackout.

On Topic: Noen her som har opplevd autofokusproblemer med Canon 1.4 50mm, samt uskarpheter ved 20-35? Blir skuffet hver eneste gang jeg trekker 20-35'en, eneste "vidvinkel", objektivet jeg har, men tørr sjeldent å bruke det.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Kommer helt ann på hva slags whiskey. Å gjøre det med en flaske Claymore, Tullamore Dew f.eks hadde jeg ikke hatt videre store problemer med. Skal jo drikkes for å bli full, ikke koz slik som med andre merker.

Edit: Er jo en grunn til at det er noe som heter "Whiskey on the rocks" :whistle:

Edit2: Kan òg legge til at jeg som person ikke bør drikke Vodka. Forrige gang jeg prøvde meg på det, endte jeg opp med å holde tale på russeballet der hovedemnet var: "Dere er en gjeng med patetiske drittunger, og jeg hater samtlige i rommet". Gangen før der igjen våknet jeg på McDonalds med tidenes blackout.

Det er forskjell på whisky on the rocks og legge flaska i fryser'n :wallbash:

Note to self: Server J@cob masse vodka hvis vi møtes IRL, og ta med videokamera ;)

On Topic: Noen her som har opplevd autofokusproblemer med Canon 1.4 50mm, samt uskarpheter ved 20-35? Blir skuffet hver eneste gang jeg trekker 20-35'en, eneste "vidvinkel", objektivet jeg har, men tørr sjeldent å bruke det.

Det er ikke kameraet da ? Du har ingen muligheter for å låne et annet hus og teste ?

Tom

Lenke til kommentar
Det er forskjell på whisky on the rocks og legge flaska i fryser'n :wallbash:

Note to self: Server J@cob masse vodka hvis vi møtes IRL, og ta med videokamera ;)

Anbefales på det sterkeste, men du bør være klar over at minnene etter en slik hendelse vil etse deg fast på netthinnen din, og forbli der lenge etter at Alzheimersen har fjernet minnene dine om samtlige av de mange bildeturene du har hatt opp gjennom årenes løp.

Forøvrig så var det hele markert med en subtil: ":whistle:", smiley for å markere den sarkastiske undertonen i det hele, men man kan dog ikke legge lokk på at et iskaldt glass med whiskey virkelig glir fortere ned gangen enn, tja *sett inn vulgær substans her*.

Det er ikke kameraet da ? Du har ingen muligheter for å låne et annet hus og teste ?

Tom

Hmm. Nja. Vet ikke helt. Tittet litt i den andre inngangen på 20-35, var en del dritt der. Ser at det er en del riper uten på òg, men, alikevel. Skoleobjektiv, huff :cry:

Husker enda hvor sur jeg ble når jeg så at det var fingeravtrykk på innsiden til skolen sitt 70-200 F/2.8 IS!

Lenke til kommentar

Russebuksetid snart. Noen ideer folkens? Lurte litt på WTD, men vet ikke hvilke gullkorn jeg skal velge. Jeg klarer ikke å bestemme meg eller å finne på noe orginalt slik ståa er nå.

Buksa er et blankt lerret, som skriker etter maling.

Er rødruss og Forussen 09 skal males på det ene benet ellers har jeg null planer.

Lenke til kommentar
Likte formuleringen "Du vet du må ha samtykke fra meg for å ta bilde av meg!".

Vel, er ikke første gang en ser politifolk som ikke har snøring på fotojuss.. :p

I Storbritania er det faktisk blitt sånn da...

Det er ingen lov som krever samtykke, generelt sett.

Men. Det er likevel slik at en sliter en del med å fotografere f.eks. barnesport, det er ikke ulovlig, men det er stigmatiserende for fotografen, og politiet kan tross alt gjøre en stop-and-check når som helst, noe som tross alt er en carte blanche for å intimidere nevnte fotografer. På privat eiendom gjelder samme regler som i Norge.

Det er vel kommet en lov nylig som gjør det straffbart å fotografere politifolk som terrorforberedelse. Igjen, det gjør ikke fotografering ulovlig, men det er enda et verktøy som gjør det mulig å intimidere fotografer, og en kan jo alltid være på den sikre siden, så det kan jo fort føre til at en bringes inn til avhør.

Det er på tide med en folkelig reisning mot slikt tull, både her og over there.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...