Torbjørn T. Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Hvilket videokamera gir deg 10mpx? http://www.red.com/ Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Ja, Red One kan pushe 12mpx, men her snakker vi en prisklasse langt over det nevnte oppsettet fra Canon. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Ja, Red One kan pushe 12mpx, men her snakker vi en prisklasse langt over det nevnte oppsettet fra Canon. Og det oppsettet var ikke direkte billig heller. Hvilket objektiv brukte de? Jeg mener at det var litt meningsløst mtp. at resultatet ble såpass kjipt. Det er genialt gjort, men mer showoff enn nytte. At de brukte 5 dager på å få det til skjønner jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Ønsk meg lykke til Nå er det hasta la vista Vista og inn med Ubuntu. Tom Enjoy... Jeg kommer etter så fort jeg får rota meg til det xD. Xp fungerer jo så langt ganske bra. Bestefar min fyllte 70 for ikke lenge siden. Han fikk ny laptop av meg. Fjernet Vista og døtta inn Ubuntu 7.10. ikke hørt noe enda. Forrige gang han kjøpte maskin hadde han windows, tlf min gikk varm her jeg satt.. Hvilket videokamera gir deg 10mpx? http://www.red.com/ beat me to it hehe Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Ja, Red One kan pushe 12mpx, men her snakker vi en prisklasse langt over det nevnte oppsettet fra Canon. Og det oppsettet var ikke direkte billig heller. Hvilket objektiv brukte de? Jeg mener at det var litt meningsløst mtp. at resultatet ble såpass kjipt. Det er genialt gjort, men mer showoff enn nytte. At de brukte 5 dager på å få det til skjønner jeg ikke helt. Nåja. Det var bare et lite ukast vi så og det skal trykkes og med litt etterarbeid blir de nok ganske gode. De brukte 600/4. Endelig er den her! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Hmm. Whiskey i frysen er ikke noen lur idè regner jeg med? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Smakene vil ikke komme like godt frem når den er så kald. Når vi er inne på temaet sprit; jeg opplevde at en flaske Absolut Raspberri (40%) frøs i fryseren for noen uker siden. Den var ikke helt frossen, mer slushy. Teorien min er at vesken ble "fysedestillert", og at hvis jeg hadde målt vesken som var flyktig, så ville den vært en del sterkere enn 40%. Francis Endret 7. april 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Når jeg kommer hjem fra hyttetur skal jeg innom gamlejobben og kjøpe en minnekortleser. Så skal jeg hjem og macgyvertape den fast til laptopen. HerreGUD så tregt d går å flytte 1gig råfiler via kamera.. tar helt seriøst en halvtime! Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Ønsk meg lykke til Nå er det hasta la vista Vista og inn med Ubuntu. Tom Da er det min tur til å spørre... Hva har du tenkt å bruke av fotoprogramvare? Og vet du forresten om det finnes noen kalibreringsverktøy som støtter Linux? Hmm. Whiskey i frysen er ikke noen lur idè regner jeg med? Hvorfor i alle dager skulle man ønske å legge whiskyen i fryseren? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Har dritlyst på 180 2.8, nå Sett på 80-200 2.8, men skyvezoom frister ikke så veldig, selv om jeg ikke har noen zoom-objektiver for tiden. Noen som husker hvilken side du kunne se eksempler på diverse brennvidder forresten? Tror det var en eller annen objektivprodusent. Smakene vil ikke komme like godt frem når den er så kald. Når vi er inne på temaet sprit; jeg opplevde at en flaske Absolut Raspberri (40%) frøs i fryseren for noen uker siden. Den var ikke helt frossen, mer slushy. Teorien min er at vesken ble "fysedestillert", og at hvis jeg hadde målt vesken som var flyktig, så ville den vært en del sterkere enn 40%. Francis Dersom vann og alkohol ikke er godt blandet, vil du kunne risikere å få "slushy" innhold ja, dersom den nærmest skiller seg kan man vel i teorien få en fryst del vann og en flytende/slushete del 96%. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Denne? http://www.tamron.com/lenses/learning_cent...-comparison.php Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Da er det min tur til å spørre... Hva har du tenkt å bruke av fotoprogramvare? Og vet du forresten om det finnes noen kalibreringsverktøy som støtter Linux? Skal prøve meg på en kombinasjon av Bibble Pro, Picasa og Gimp (+ ufraw) og annen programvare jeg finner Det skal visstnok finnes programvare til skjermkalibrering, men jeg har ikke kommer dit enda. Ikke på Windows heller. Hvorfor i alle dager skulle man ønske å legge whiskyen i fryseren? Fordi man er dum ? Tom Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Smakene vil ikke komme like godt frem når den er så kald. Når vi er inne på temaet sprit; jeg opplevde at en flaske Absolut Raspberri (40%) frøs i fryseren for noen uker siden. Den var ikke helt frossen, mer slushy. Teorien min er at vesken ble "fysedestillert", og at hvis jeg hadde målt vesken som var flyktig, så ville den vært en del sterkere enn 40%. Francis Det er jeg fult klar over. Romvarm Whiskey for kozekveld. Kald whiskey for grøftefylla. Spørsmålet ved det hele er dog: Vil den bli slushy? Jeg forventet et ja, og fikk jo et indirekte fra din Rasberry erfaring. (By the gods, den smaker dritt! ) Ang. væsken som ikke ble fryst, så, ja. Prøvde du å smake? Alkohol i seg selv skal jo ikke kunne fryses. Lurer litt på hvorfor jeg stilte whiskey spørsmålet in the first place, når jeg egentlig kunne svaret Endret 7. april 2009 av J@cob Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 At Bibble Pro finnes for Linux hadde jeg glemt. Har aldri testet det programmet, får laste ned en trailversjon til helgen. Men jeg skulle gjerne hatt en eller annen skjermkalibreringsdings for Linux også. før det blir aktuelt å bytte ut Mac'en. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Jeg legger alt i fryseren for å kjøle det ned før jeg drikker det, drit digg egentlig. Tar det selvfølgelig ut før det er på nippet til å danne isflak fra ytterst. Så hvorfor ikke likesågodt gjøre det med whisky? Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Så Menn som hater kvinner i går. Fet film. Men jeg biter meg fast i en litt flau feil i begynnelsen. Lisbeth Salander tar noen bilder. Kameraet er åpenbart en 5D, 5Dmk2, 10D, 20D, 30D, 40D eller 50D (Canons kontrollhjul bak). Hun laster over bildene, på skjermen står det "Nikon D80". Filene som lastes opp er .cr2. Harumph. Når en lager filmer om gamledager er det folk som jobber med å få hver eneste elizabethanske knapp korrekt. Men når det kommer til foto, biler og våpen er det ikke så viktig. Hrmpf. Åh, jeg har så lyst å se den filmen - men har ingen kompiser som vil være med fordi de ikke har lest bøkene. I serien Dexter bruker han faktisk Nikon, Canon og Olympus om hverandre til å ta bilde av blodsplatteret. Endret 7. april 2009 av Mollenpriz Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Fordi folk som tenker slik ikke fortjener noe bedre en kjip vodka! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Så hvorfor ikke likesågodt gjøre det med whisky? Fordi det er barbarisk Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 At Bibble Pro finnes for Linux hadde jeg glemt. Har aldri testet det programmet, får laste ned en trailversjon til helgen. Men jeg skulle gjerne hatt en eller annen skjermkalibreringsdings for Linux også. før det blir aktuelt å bytte ut Mac'en. Det kommer en ny versjon av Bibble i løpet av året. Den skal være mye brukervennlig enn dagens versjon... Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå