Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del lurer jeg på hvorfor ingen kan lage en XP-laptop med god ytelse og samme designfilosofi som en Mac. På design er Mac toppers. Men jeg betaler ikke flere tusen for det.

Sony Vaio? Ganske overpriset da.

 

Du betaler ikke mer for designet på en Mac, eller jo kanskje, er vel designet som gjør at den bygges så solid og gjennomtenkt.

 

Dell sin hi-end desktop er faktisk dyrere òg dårligere enn Mac Pro.

Skal jeg ha desktop bygger jeg den.

 

Byggekvalitet og byggekvalitet, de er bygget av aluminium. Det er dyrere enn plast, men i praksis rettferdiggjør det ikke akkurat prisforskjellen.

 

For min del så synes jeg OSX gjør opp for prisen med god margin

For min del vil jeg heller ha syffilis enn Mac OSX.

Lenke til kommentar

Det er svært sjelden noe problem med bruk av SU-4. Den er veldig følsom, og er vel strengt talt kun et problem i sterkt sollys.

 

Men vurderer å kjøpe en PW til. For jeg har opplevd problemer med SU-4, men ikke mtp. trigging. F. eks når jeg skulle ta skibilder på en big jump, og det var andre fotografer med blitser til stede. Da kan du tenke deg SU-4 fungerer temmlig gris... Så da endte jeg opp med å bruke kun én blits. Sånne tilfeller gjør at jeg er keen på en PW til. Samt at det er digg å slippe å arrangere blitsene med begrensning angående plassering.

Lenke til kommentar
Det er svært sjelden noe problem med bruk av SU-4. Den er veldig følsom, og er vel strengt talt kun et problem i sterkt sollys.

 

Men vurderer å kjøpe en PW til. For jeg har opplevd problemer med SU-4, men ikke mtp. trigging. F. eks når jeg skulle ta skibilder på en big jump, og det var andre fotografer med blitser til stede. Da kan du tenke deg SU-4 fungerer temmlig gris... Så da endte jeg opp med å bruke kun én blits. Sånne tilfeller gjør at jeg er keen på en PW til. Samt at det er digg å slippe å arrangere blitsene med begrensning angående plassering.

Det kan lett bli kaotisk ja, men tror det skal gå greit. Blir det noe problem er det ikke verre enn å kjøpe en til.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så kjent med hvor godt en Mac med gitte spesifikasjoner yter i forhold til en Windows-maskin med samme specs..

Såfremt de har det samme (CPU, minne og disk) så vil jeg tro at de yter noenlunde likt også; men prisen vil klart være i PC'ens favør. Men ha gjør man ikke for å slippe Vista.

 

Tom

 

Jeg har en Macbook og en Dell bærbar med nesten identiske specs (samme cpu, gpu og hdd, litt usikker på minne specs men begge har 2 GB), og selv om jeg har kastet ut Vista og kjører Linux så er Mac'en merkbart raskere. Hvordan den ville vært med Vista vet jeg derimot fint lite om,.. :)

 

Jeg er forøvrig såpass sær at jeg faktisk foretrekker arbeidsmiljø basert på X Window System, muligens fordi mitt første møte med et grafisk brukergrensenitt som faktisk fungerte nogenlunde greit var Sun Solaris en gang tidlig på nittitallet. Windows 1.0 var en ekstremt dårlig utgave av Norton Commander med en grafisk klokke og et reversi-spill. Windows 3.x var kult i 2 dager inntil det måtte reinstalleres for første gang, fra 3.5" disketter! dok-dok-dok-dfffft-dffft-dok-dok. En ikke ubetydlig del av mitt liv har gått med på å installere Win 3.x... Og når det gjelder Win95, jo mindre som sies, jo bedre....

 

Min preferanse for OS vil være et eller annet *NIX på topp, deretter Mac OS X, og Windows på bånn...

Lenke til kommentar
Det er svært sjelden noe problem med bruk av SU-4. Den er veldig følsom, og er vel strengt talt kun et problem i sterkt sollys.

 

Men vurderer å kjøpe en PW til. For jeg har opplevd problemer med SU-4, men ikke mtp. trigging. F. eks når jeg skulle ta skibilder på en big jump, og det var andre fotografer med blitser til stede. Da kan du tenke deg SU-4 fungerer temmlig gris... Så da endte jeg opp med å bruke kun én blits. Sånne tilfeller gjør at jeg er keen på en PW til. Samt at det er digg å slippe å arrangere blitsene med begrensning angående plassering.

Det kan lett bli kaotisk ja, men tror det skal gå greit. Blir det noe problem er det ikke verre enn å kjøpe en til.

Du kjøper med EU-frekvens nå da? Er helt klart å anbefale. Ikke bare er det lovlig, men du slipper å drite deg ut når du er på arrangementer med mange andre PW-brukere. 90% av norges PW-brukere har sikkert USA-versjon. I mange tilfeller er 4 kanaler dessverre for lite...

Lenke til kommentar
Jeg har en Macbook og en Dell bærbar med nesten identiske specs (samme cpu, gpu og hdd, litt usikker på minne specs men begge har 2 GB), og selv om jeg har kastet ut Vista og kjører Linux så er Mac'en merkbart raskere. Hvordan den ville vært med Vista vet jeg derimot fint lite om,.. :)

Hadde sikkert stått dønn stille. Kjører Vista på denne laptop'en. Og det er crapware deluxe.

 

Jeg er forøvrig såpass sær at jeg faktisk foretrekker arbeidsmiljø basert på X Window System, muligens fordi mitt første møte med et grafisk brukergrensenitt som faktisk fungerte nogenlunde greit var Sun Solaris en gang tidlig på nittitallet. Windows 1.0 var en ekstremt dårlig utgave av Norton Commander med en grafisk klokke og et reversi-spill. Windows 3.x var kult i 2 dager inntil det måtte reinstalleres for første gang, fra 3.5" disketter! dok-dok-dok-dfffft-dffft-dok-dok. En ikke ubetydlig del av mitt liv har gått med på å installere Win 3.x... Og når det gjelder Win95, jo mindre som sies, jo bedre....

Ja, har man vært igjennom de tidlige Windows versjonene, så blir man en smule allergisk. Men jeg mener nå at Win ME er den aller verste. Eller erdet Vista :hmm:

 

Min preferanse for OS vil være et eller annet *NIX på topp, deretter Mac OS X, og Windows på bånn...

Er igrunn enig. Men hva bruker du som foto-software? Gimp og UFraw blir vel litt basic ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er svært sjelden noe problem med bruk av SU-4. Den er veldig følsom, og er vel strengt talt kun et problem i sterkt sollys.

 

Men vurderer å kjøpe en PW til. For jeg har opplevd problemer med SU-4, men ikke mtp. trigging. F. eks når jeg skulle ta skibilder på en big jump, og det var andre fotografer med blitser til stede. Da kan du tenke deg SU-4 fungerer temmlig gris... Så da endte jeg opp med å bruke kun én blits. Sånne tilfeller gjør at jeg er keen på en PW til. Samt at det er digg å slippe å arrangere blitsene med begrensning angående plassering.

Det kan lett bli kaotisk ja, men tror det skal gå greit. Blir det noe problem er det ikke verre enn å kjøpe en til.

Du kjøper med EU-frekvens nå da? Er helt klart å anbefale. Ikke bare er det lovlig, men du slipper å drite deg ut når du er på arrangementer med mange andre PW-brukere. 90% av norges PW-brukere har sikkert USA-versjon. I mange tilfeller er 4 kanaler dessverre for lite...

Det tviler jeg ikke på. EU-versjonen er 433mhz?

 

Edit: Fant det ut. Takk for hjelpa, igjen.

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...