B25S Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg synes absolutt ikke Mac er overpriset. Er altfor stort fokus på spesifikasjoner av hardware, men her tar mange også feil. Høyere klokkehastighet på prosessor har og blir mye mindre å si på ytelse. Bus-hastigheter og diverse andre ting, og hastighet på RAM spiller også mye inn. Mac er gjennomført, det er det altfor mange PC'er som ikke er gjort. Altfor mye PC hardware med dårlig skrevede drivere. Eneste PC-merke som kan sammenlignes med Apple når det gjelder kvalitet er IBM. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 IBM er av veldig høy kvalitet ja - eller nå merket Lenovo. ThinkPad er gull i mine øyne, men nett det motsatte at Apple sitt design. Er for øvrig ikke blitt bitt av Mac basillen etter å ha brukt iMac siden oktober. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Godt mulig at Lenovo er høy kvalitet, men laptopene deres skriiiker 90-tallet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeeeg skal kjøpe meg Mac. Men ellers, så har du det bra ? Jeg er ikke så kjent med hvor godt en Mac med gitte spesifikasjoner yter i forhold til en Windows-maskin med samme specs.. Såfremt de har det samme (CPU, minne og disk) så vil jeg tro at de yter noenlunde likt også; men prisen vil klart være i PC'ens favør. Men ha gjør man ikke for å slippe Vista. Tom Mac er en PC, som leveres med et annet operativsystem. For min del lurer jeg på hvorfor ingen kan lage en XP-laptop med god ytelse og samme designfilosofi som en Mac. På design er Mac toppers. Men jeg betaler ikke flere tusen for det. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Godt mulig at Lenovo er høy kvalitet, men laptopene deres skriiiker 90-tallet. And don't you just love it? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (går det å få komplett til å fikse det?), Kan like gjerne gjøre det selv, tar 5 minutter og bryter ingen garantier. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 For min del lurer jeg på hvorfor ingen kan lage en XP-laptop med god ytelse og samme designfilosofi som en Mac. På design er Mac toppers. Men jeg betaler ikke flere tusen for det. Sony Vaio? Ganske overpriset da. Du betaler ikke mer for designet på en Mac, eller jo kanskje, er vel designet som gjør at den bygges så solid og gjennomtenkt. Dell sin hi-end desktop er faktisk dyrere òg dårligere enn Mac Pro. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 For min del så synes jeg OSX gjør opp for prisen med god margin Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 For min del så synes jeg OSX gjør opp for prisen med god margin Ja, gjennomført operativsystem er fint. For min del er Leopard mye mer ustabilt enn det Tiger var, merker at det blir mange tilfeller der den lille badeballen popper opp og snurrer fort rundt. Hender òg at programmer kræsjer. Satse på at Snow Leopard blir bedre? For min del så synes jeg OSX gjør opp for prisen med god margin Ja, gjennomført operativsystem er fint. For min del er Leopard mye mer ustabilt enn det Tiger var, merker at det blir mange tilfeller der den lille badeballen popper opp og snurrer fort rundt. Hender òg at programmer kræsjer. Satse på at Snow Leopard blir bedre? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Godt mulig at Lenovo er høy kvalitet, men laptopene deres skriiiker 90-tallet.Neida, det gjør de ikke. De oser av kvalitetsfølelse og praktiske løsninger på ting. Har du brukt en Thinkpad føles ikke en Macbook Pro som "überfantastisk", selv om den også er bra, og designet er sort, enkelt og stilrent... Apple har også svakheter på sine maskiner, som at de ikke leverer bærbare PCer med numerisk tastatur og ikke mulighet for docking. Sistnevnte alene gjør at jeg ikke kan kjøpe meg en bærbar Mac - jeg er forvent med docking og skal aldri ha bærbar PC uten... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg er enig i at de har mange praktiske løsninger, f. eks docking som du nevner. Jada, den er sort og enkel. Men stilren er den ikke, etter min definisjon av ordet. Macbook-ene er derimot minimalistiske og stilrene. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 For min del så synes jeg OSX gjør opp for prisen med god margin Ja, gjennomført operativsystem er fint. For min del er Leopard mye mer ustabilt enn det Tiger var, merker at det blir mange tilfeller der den lille badeballen popper opp og snurrer fort rundt. Hender òg at programmer kræsjer. oooh. the badeball of death. Jeg har ikke testet OSX til bildebehandling, men har tuklet en del rundt med macbookene som er i hus. Nei - til jeg får en i hånden holder jeg meg til XP. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Sååå.. konklusjonen er at den dyreste til en viss grad er verdt de ekstra kronene? Eller var det omvendt? ^^ Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg takker meg til en PC med god skjerm til en lavere pris. Det viktigste av programvare for meg finnes på begge systemer, men OSX gjør det bare ikke helt for meg. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 I løpet av aprilfesten har jeg virkelig begynt å digge fargene på D300! Bildet fra i dag skulle man nesten tro at var fra en Canon! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hehe.. Jeg SKAL ha en eller annen MacBook, spørsmålet er hvilken.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Woho, skal til Krakow i morgen. Gleder meg som en unge til å fotografere der, og i Warszawa. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Wuhu! Skal til Tyskland til sommeren.. Tror jeg, i hvert fall. ^^ Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hehe.. Jeg SKAL ha en eller annen MacBook, spørsmålet er hvilken.. Skal det brukes som maskin nr. 2 så er det definitivt Macbook. Om du har pengene så kan du svi ekstra på Macbook Air, men det er ikke noe jeg ville gjort iallefall. Om det skal brukes som hovedmaskin så er det definitivt Macbook Pro 17" eller muligens 15,4" Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Jeg fikk en dell laptop som ikke ville starte. Litt rask feilsøking ga feilkoder som sa at hdd var gåen, så jeg kontakta dell. De ville ikke hjelpe uten å få betalt for det ved at jeg stilte spørsmålene mine på betalingssupportem deres fordi garantien var gått ut. Jeg bare nevnte norsk forbrukerlovgivning og norsk reklamasjonsrett, og at en hdd var å regne som hovedkomponent og derfor var dekket av denne. Så enden på dette var at jeg i dag fikk en ny hdd levert på døra. Dell er snille innerst inne vil jeg si. ... jeg nekta selvfølgelig å ringe betalsupporten.. Endret 6. april 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå