Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos min lokalavis også har de Nikon D200's med endel Sigma 70-200mm f/2.8, 50mm'ere og noen vidvinkelobjektiver.

Som regel er det journalister som ikke vet hvordan de håndterer et dSLR som tar bildene, det går for det meste i "Auto".

En begynner å lure på hvorfor de ikke kjøper seg megazoom kompaktkameraer istedenfor, men men.

Jeg har ikke prøvd å frilanse for lokalavisen min enda, men den sjansen kan jeg vel kanskje få om jeg knipser blinkskudd av en ulykke og det ikke er noen journalist ute og skyter i Auto.

På det bilde som lokalavisen til IceFox har de jo undereksponert det slik at snøen blir grå. Fy fy. :no:

Man blir ikke sint heller vettu...

Lenke til kommentar
abs styreenheter er aldri moro... vært fuktig el?

Var sånn da jeg kjøpte bilen, men jeg håpet at det var bare en hjulføler eller noe.. Verste nedturen kom da bilen begynte å koke dagen etter at jeg kjøpte den, og jeg ikke kom noen vei med selgeren da jeg ble nødt til å bytte toppakningene på bilen.. :thumbup:

Jeg bytta også styreenheten for noen år siden (Vectra '99) da kontrollampa til ABSen til stadighet var tent etter start. (Fikk den billig pga. garanti.) Men det ble ikke noe bedre, problemet ble imidlertid løst ved å kjøpe nytt batteri. Det gamle batteriet var blitt dårlig slik at det ble et stort fall i spenningen når jeg starta bilen og det trigga ABSen..........

Aha! Nei, det er nok ikke det som er problemet her, da både ABS, traction control og speedometer er helt dødt.. Mekanikeren sier at det er styreenheten, og da hører jeg på ham.. Leter febrilsk etter brukt styreenhet til 94mod. Opel Omega 2.5 V6 nå, så om noen her tilfeldigvis har noe slikt liggende, er det bare å hyle ut! Ellers blir det tur til Östersund for å anskaffe ny ganske snart.. Jeg kjører enkelt og greit ikke uten å vite hvor fort det går. Det blir dyrere i lengden. :p

Lenke til kommentar
På det bilde som lokalavisen til IceFox har de jo undereksponert det slik at snøen blir grå. Fy fy. :no:

Man blir ikke sint heller vettu...

Klassisk eksempel på hva som skjer når man bruker auto og det er mye snø..

Og nei, man blir bare veldig veldig skuffet.

"Skru av den motor'n!!" :p

Ja, lysmåleren til D300 ble ubrukelig i disse forholdene. Jeg endte med å kjøre manuell stort sett. Synes ikke EV-komp. funka så bra.

EDIT: Bakgrunnen er forsåvidt ikke snø, men en innsjø. ;)

Det jeg sitter og drikker akkurat nå forsåvidt. Men det er jo is på det, og derfor dette mønsteret. Bildet er uansett undereksponert.

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Mekanikeren sier at det er styreenheten, og da hører jeg på ham.. Leter febrilsk etter brukt styreenhet til 94mod. Opel Omega 2.5 V6 nå, så om noen her tilfeldigvis har noe slikt liggende, er det bare å hyle ut! Ellers blir det tur til Östersund for å anskaffe ny ganske snart.. Jeg kjører enkelt og greit ikke uten å vite hvor fort det går. Det blir dyrere i lengden. :p

Sjekk alle kontakter for dårlig kontakt, ledningsbrudd ol.

Forøvrig vil en GPS kunne gi deg farten, mye mer nøyaktig en speedometeret i bilen.

Lenke til kommentar

Har et aldri så lite hat forhold til lokalavisen her. Tatt bilder på en del konserter for det lokale konserthuset, men av og til sender lokalavisen en journalist òg (til tross for at de får gratis bilder fra konserthuset. Bedre bilder.)

Journalisten løper rundt og sodomiserer alle med blitz, fulle folk blir irriterte og vaktene kommer løpende til meg for å spørre om det var jeg som fikk vokalisten til å klikke etter at han ble blendet av en blitzsalve i trynet.

Enda mer irritert ble jeg i jul. Tok bilder på en kirkekonsert, kryper rundt på gulvet med 70-200 mm'eren for å ikke være sjenerende for publikum (de spurte meg om jeg kunne være subtil før konserten begynte), ingen blitz eller noe, midt i klimaks på en av de bedre sangene så hopper det frem ei sur gammel megge fra avisen og fyrer av den ene salven etter den andre. Står rett opp og ned som en fyrstikk og spankulerer rundt som en pensjonert general med alzheimers, som aldri helt klarte å glemme sine fiktive glansdager.

Lenke til kommentar

ja, deler samme syn som deg på dette her. Enkelte klarer ikke å ta hensyn til hovedpersoner/publikum/andre fotografer. Har akkurat vært å tatt en del bilder i et bryllup, og der var det jo et par andre som hadde blitsmani. Det som overrasket meg var egentlig hvor mange av bildene mine som ble ødelagte av de andres blits (pop-up sådan). Hadde vært moro å få sett bildene deres egentlig. Tror de samlet mye rart :)

(Må nevne at jeg fikk samlet endel rart jeg også, men det var ikke grunnet blitsbruk. Av 470 bilder ble 81 brukbare og 7 midt i blinken)

Brudekjoler er en utfordring uten like. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan brudekjoler er sååå vanskelig oO eksponerer ca vanlig på de jeg. Så er det ikke noe problem å hente inn litt.

Men i kirka så har jo ALLE med seg ett kompakt kamera osv, så blir endel plag med det ja.. mange av de som stiller seg ut på midtgangen osv også når paret kommer, så når jeg tar bakfra i det de passerer meg er det ikke sjeldent det står ett par - tre stk der framme med kameraene oppe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...