Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Du er jo en økonom av de store da, Remi.

 

Solgte 5D-en din etter å ha hatt den et par uker, med troen på å kjøp MkII i løpet av nærmeste uken. Nå sitter du her med sjegget i postkassa uten noe kamera. Og det har gått en ganske lang stund nå...

Jeg har jo råd til 5Den nå da. Men helvete, forventa ikke den baksmellen. Og har bestilt ferie så får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er søkeren på proffhusene til Nikon? Aldri prøvd et Nikonkamera(annet enn d40/d60) i mitt liv, og fikk plutselig lyst til å prøve noe nytt.. Skattepengene tilbake gjør jo ikke akkurat lysten noe mindre..
Prøv en D300 eller D700, det er virkelig fine greier :-) Selvfølgelig er ikke D3 dårligere - men da blir det fort *mye* større kamerahus...
Lenke til kommentar
Hvordan er søkeren på proffhusene til Nikon? Aldri prøvd et Nikonkamera(annet enn d40/d60) i mitt liv, og fikk plutselig lyst til å prøve noe nytt.. Skattepengene tilbake gjør jo ikke akkurat lysten noe mindre..

Ganske gode. D2X sin er ikke så forferdelig stor, men veldig lys. D3 sin er stor som fanden og den beste jeg har brukt.

Lenke til kommentar

 

Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det).

 

Forresten, dette frister noe forferdelig!:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123

Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på;

 

10-22mm

24-70mm

70-200mm

50mm

 

Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret?

 

 

Slenger meg på denne. Trenger også forsikring.

 

Noen som har noe å anbefale, hva bruker dere? :)

Er det slik at man må ha samme verdiforsikring som inbo eller liknende?

 

 

Personlig bruker jeg trygvesta, men det er fordi foreldrene har innbo osv der, slik at jeg får en del rabatt.

Hadde jeg rukket å flytte ut enda, så hadde jeg hatt hos arbeidsgiver til enda mer rabatt :(

 

For utstyret + datamaskin, så betaler jeg 1700 kr ca etter rabatt, og da har jeg forsikret alt utstyr til rundt 90 000 kr. Vilkårene fikk jeg sjekket før jeg bestilte, og de skal være gode nok, dog ea 1000.-

Lenke til kommentar
Hvordan er søkeren på proffhusene til Nikon? Aldri prøvd et Nikonkamera(annet enn d40/d60) i mitt liv, og fikk plutselig lyst til å prøve noe nytt.. Skattepengene tilbake gjør jo ikke akkurat lysten noe mindre..

 

Ble veldig spent på skatten min altså... får vel kanskje papir på den i dag. hmm.

 

D700 har en veldig ålreit søker. har også testet D3 sin og den vil jeg si er veldig lik D700, men D3 dekker jo hele bildet. D700 har vel 95% dekning eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Argh. Har et bilde i a3, men trenger det til a2. Desverre har jeg ikke tilgang til noen kameraer med en slik oppløsning. Fikk anbefalt: "Genuine Fractals", laster ned demoen nå. Noen erfaringer med dette?

 

Great. Vannmerker over hele driten. FAEN.

 

Noen snille sjeler som besitter programmet og kan konvertere et bilde for meg?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

I morgen blir første kurskveld. 16 timers grunneleggende kurs i digital fotografering.

Kursholder: Undertegnede og en kompis.

 

Skumle greier gitt, og skulle undervise i fotografering :ph34r: Første kvelden blir temaene kamera og objektiv, blender, lukker, fokus, brennvidde og DOF. Føler at vi har lagd en ba PowerPoint presentasjon på det, så det bør gå bra.

Men allikevel så kribler det i magen. 18 påmeldte. Eeh, nei, der fikk jeg en telefon. 19 påmeldte.

Dette tegner bra gitt, for den nystarta fotoklubbe. Greier vi å holde på folk, så blir det rikelig med aktive :)

 

Men. Nå trenger jeg litt hjelp her. Til å forberede neste kveld. Da står bla. lysmåling på programmet. Vi vil lære folk ulike målemetoder. Så nå er jeg leiting etter noen bra illustrasjoner på de forskjellige målemetodene; spot, senter og multisegment.

 

Noen som vet om noe bra som er tilgjemgelig på nettet? Kan selvfølgelig prøve å mekke noe selv, men er redd det ikke blir helt bra.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...