Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hm.

 

Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder.

 

På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850.

 

Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100.

 

Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver?

 

Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.

 

Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder.

 

På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850.

 

Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100.

 

Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver?

 

Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen...

Absolutt ikke dumt, med tanke på at sommeren kommer.

 

Jeg tenker at hvis du skulle ha fylt alle bildene dine så har det vel passet fint med alle batteriene dine opp mot minnekortene, da det har vært vinter og kulden ofte har en innvirking på batterier.

 

Kjør på med Sandisk Extreme IV! :new_woot:

Lenke til kommentar
Hm.

 

Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder.

 

På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850.

 

Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100.

 

Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver?

 

Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen...

Et sted å begynne hadde vært å finne seg en samboer som 1) er dum og 2) ikke er aktiv på akam.

 

Men du har helt klart for lite minnebrikker. Du må nok skaffe deg en 10-12 16GB kort. :hmm:

 

Tom

Lenke til kommentar
Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det).

 

Forresten, dette frister noe forferdelig!:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123

Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på;

 

10-22mm

24-70mm

70-200mm

50mm

 

Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret?

Lenke til kommentar

Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen...

Et sted å begynne hadde vært å finne seg en samboer som 1) er dum og 2) ikke er aktiv på akam.

 

Men du har helt klart for lite minnebrikker. Du må nok skaffe deg en 10-12 16GB kort. :hmm:

 

Tom

 

Eventuelt, gjør som meg og skaff en kjerring som ikke snakker norsk...

Lenke til kommentar
Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det).

 

Forresten, dette frister noe forferdelig!:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123

Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på;

 

10-22mm

24-70mm

70-200mm

50mm

 

Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret?

Slenger meg på denne. Trenger også forsikring.

 

Noen som har noe å anbefale, hva bruker dere? :)

Lenke til kommentar

 

Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det).

 

Forresten, dette frister noe forferdelig!:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123

Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på;

 

10-22mm

24-70mm

70-200mm

50mm

 

Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret?

 

 

Slenger meg på denne. Trenger også forsikring.

 

Noen som har noe å anbefale, hva bruker dere? :)

Er det slik at man må ha samme verdiforsikring som inbo eller liknende?

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Du er jo en økonom av de store da, Remi.

 

Solgte 5D-en din etter å ha hatt den et par uker, med troen på å kjøp MkII i løpet av nærmeste uken. Nå sitter du her med sjegget i postkassa uten noe kamera. Og det har gått en ganske lang stund nå...

Han kan kjøpe min 30D rimelig ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...