Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør alle bilder som printes ut være sett over i CMYK?
Hvis du skriver ut med en CMYK-skriver, ja. Uansett konverterer skriveren helt problemfritt, så det er ikke noe å bry seg med. Svært mange blekkskrivere dog har flere farger enn bare CMYK, så CMYK-fargerommet blir for lite til disse. Derfor må man bruke et fargerom som inneholder alle fargene til skriveren, og aRGB er større enn nesten alle skriveres fargerom. Så vidt meg bekjent er det bare 12-farge skriverne til Epson (Stylus Pro 7900 og 9900, mulig HP og Canon har liknende alternativer) som kan gjengi farger nevneverdig utenfor aRGB, slik at aRGB er for lite. Med mindre du har 45 store lapper (eller 80 for 9900) til en slik - og da har du forhåpentligvis lyst til å sette deg litt inn i fargerom og printere også - holder aRGB i massevis...
Lenke til kommentar
Klart jeg søker før jeg spør om noe men som vi alle vet, er vår søkemotor helt på trynet og det er ikke alltid like lett å finne tråder/problemstillinger :thumbup:
Regner med at du også kjenner "site:diskusjon.no søkeord" på Google? :-)

Ja men jeg nekter å bruke den da jeg mener at forumet må kunne tilrettelegge en bedre søkemotor. Skulle alle bruke den søkemåten, ville ingen gidde å videreutvikle vår søkemotor ;)

Lenke til kommentar
Ja men jeg nekter å bruke den da jeg mener at forumet må kunne tilrettelegge en bedre søkemotor. Skulle alle bruke den søkemåten, ville ingen gidde å videreutvikle vår søkemotor ;)
Du får skrive et skript som sender epost til drift hver gang du søker på den måten da vet du ;-)
Lenke til kommentar

Ja, ikke sant? Får jeg ble mod, var jeg så forbanna på at vi ikke hadde en egen TV-kategori og alle postet spørsmål om LCD-TV i Data > Maskinvare > Skjermer. Jeg gikk en kveld kategorisk gjennom alle sidene i Skjerm-forumet og rapporterte over 100 poster som gikk på TV og skrev i hvert rapport at vi trengte en TV-kategori.

 

Tok ikke mange dager før vi fikk en slik kategori ;)

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Ja, ikke sant? Får jeg ble mod, var jeg så forbanna på at vi ikke hadde en egen TV-kategori og alle postet spørsmål om LCD-TV i Data > Maskinvare > Skjermer. Jeg gikk en kveld kategorisk gjennom alle sidene i Skjerm-forumet og rapporterte over 100 poster som gikk på TV og skrev i hvert rapport at vi trengte en TV-kategori.

 

Tok ikke mange dager før vi fikk en slik kategori ;)

Rart du fikk utdelt moderatorvingene i det store og hele ;-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...