Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det skal være høyt under taket i denne tråden, men det må ikke bli for mye teknisk tema nå. Det har vi tusen andre tråder til. Her er vi for å æreskjelle og mobbe hverandre :hmm:

 

Jeg mener ihvertfall at hvilken skjerm som egner seg best til bilderedigering ikke bryter med reglene.

Jeg har ingen erfaringer med den Acer skjermen nei, men jeg ville ikke anbefalt å gå for en av de billigste 24" på markedet, siden man som oftest får det man betaler for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal være høyt under taket i denne tråden, men det må ikke bli for mye teknisk tema nå. Det har vi tusen andre tråder til. Her er vi for å æreskjelle og mobbe hverandre :hmm:

 

Jeg mener ihvertfall at hvilken skjerm som egner seg best til bilderedigering ikke bryter med reglene.

Jeg har ingen erfaringer med den Acer skjermen nei, men jeg ville ikke anbefalt å gå for en av de billigste 24" på markedet, siden man som oftest får det man betaler for...

Det var jo litt spøkefullt ment, da. Jeg har jo alltid gått i fronten for en sivilisert omgang her på forumet. Det er heller ikke noe brudd på reglene, jeg synes bare at hvis diskusjonen blir lang fortjener den en egen tråd. Hvis ikke glemmer vi fort hva tråden var til for; småprat om diverse.

Lenke til kommentar
Det er da bare å småprate.. Kan da føre flere samtaler/diskusjoner samtidig her i tråden vel?

Det var ikke ment å være kritisk til trådens innhold, men det er vel ikke så veldig dumt av oss å prate om hvordan vi skal begrense oss i forhold til en tråd som i utgangspunktet ikke har noen begrensninger. Jeg skal gi meg her, for det er ikke noe jeg bryr meg så mye om.

Lenke til kommentar

Jaja nå har jeg også fått meg den berømmelige 70-200mm f2.8 zoomen noe jeg aldri trodde jeg skulle gidde å kjøpe, men utrolig nok klarte Totto og prakke den på meg til 3500, riktignok Sigma versjonen, men alikevel en svært god pris. Traff foresten Tomsi42 der, som endte opp med en Olympus XA fra Antonio etter å ha sett på min XA2.

Lenke til kommentar

Jeg var nokså sikker på at jeg skulle kjøpe en 50mm f/1.8, men etter lange netter på jobb ble jeg ikke like sikker lengre.

 

Noen forslag til objektiver/foto utstyr til 1 tusing?

 

Dra meg banklengs inn i fuglekassa, 599,- for en off-shoe kabel hos JP :O

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Hva skal du kjøpe deg?

Først og fremst tenkte jeg på å skaffe meg en 4030EX blitz og en diffuser. Hos Antonia, så tenkte jeg å se om han har noe Canon FD optikk (låner en FTb jeg får kjøpe). Eller noe annent mosomt og gammelt.

 

Tom

FD har han, mener jeg. Det finnes en del billig FD på markedet, siden det har liten interesse for andre enn de med gammelt Canon-hus. Ringer du på forhånd kan det hende at han kan innkalle noen som har noe ekstra på lur.

Det ble en 430EX på JP, og hos Antonio fant jeg meg en Tokina 28mm f/2.8 til Canon FD :) Modin lusket rundt i lokalene, og det var tydelig at han har vært der før :) Så da praten endte på Olympus XA og lignende, så viste det seg at Antonio hadde en XA til salgs også. Den er nå solgt ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Det ble en 430EX på JP, og hos Antonio fant jeg meg en Tokina 28mm f/2.8 til Canon FD :) Modin lusket rundt i lokalene, og det var tydelig at han har vært der før :) Så da praten endte på Olympus XA og lignende, så viste det seg at Antonio hadde en XA til salgs også. Den er nå solgt ...

 

Tom

 

En utrolig evne til å selge ting, han endte utrolig nok med å selge meg en 70-200mm etter at du gikk, noe som er svært langt unna mitt interessefelt... Forhåpentligvis leser ikke Antonio på diskusjon, men hvis noen har interesse av en 70-200mm billig så skal man ikke se bort fra at jeg selger.

Lenke til kommentar
Antonio? Hva for butikk er dette?

Antonio Stasi

Heh. Fantastisk bra side det der. Satt "nesten" en halv time og veivet med musepekeren for å finne ett aktivt punkt å trykke på for å komme videre. Lite skjønte jeg at det bare var å trykke helt random.. Av og til skulle jeg ikke eksistert.

 

Btw. Hvorfor så mangen av dere i Bergen for tiden?

 

Det ble en 430EX på JP, og hos Antonio fant jeg meg en Tokina 28mm f/2.8 til Canon FD :) Modin lusket rundt i lokalene, og det var tydelig at han har vært der før :) Så da praten endte på Olympus XA og lignende, så viste det seg at Antonio hadde en XA til salgs også. Den er nå solgt ...

 

Tom

 

En utrolig evne til å selge ting, han endte utrolig nok med å selge meg en 70-200mm etter at du gikk, noe som er svært langt unna mitt interessefelt... Forhåpentligvis leser ikke Antonio på diskusjon, men hvis noen har interesse av en 70-200mm billig så skal man ikke se bort fra at jeg selger.

Angrerett er vel flaut i den bransjen...?

Lenke til kommentar
Det ble en 430EX på JP, og hos Antonio fant jeg meg en Tokina 28mm f/2.8 til Canon FD :) Modin lusket rundt i lokalene, og det var tydelig at han har vært der før :) Så da praten endte på Olympus XA og lignende, så viste det seg at Antonio hadde en XA til salgs også. Den er nå solgt ...

 

Tom

 

En utrolig evne til å selge ting, han endte utrolig nok med å selge meg en 70-200mm etter at du gikk, noe som er svært langt unna mitt interessefelt... Forhåpentligvis leser ikke Antonio på diskusjon, men hvis noen har interesse av en 70-200mm billig så skal man ikke se bort fra at jeg selger.

Antonio leser diskusjon.no av og til. Han kommer rett som det med tilbakemeldinger på diskusjoner som jeg tar del i. Du skal med andre ord ikke føle deg trygg. Du vet at Totto er fra Sør-Italia? Jeg sier ikke mer.... :ermm:

 

Artig at du har fått deg XA, Tom. Jeg tenkte nok det ville ende slik hvis du så den som stod i vinduet hos Totto før helgen, siden vi har pratet en del om den i det siste. Morsomt at modin var der og tippet deg over kanten. For dere andre som ønsker et eksemplar av dette utrolig kule kompaktkameraet så har Totto fremdeles en XA2 inne, komplett med A11 blits. Ikke like kul som en XA, i og med at den har sonefokus isteden for koblet målsøker. I følge modin tar det likevel skarpe og flotte bilder, og jeg ser ingen grunn til å tvile på det.

Lenke til kommentar
Artig at du har fått deg XA, Tom. Jeg tenkte nok det ville ende slik hvis du så den som stod i vinduet hos Totto før helgen, siden vi har pratet en del om den i det siste.

Er vel det som kan kalles "an offer you cannot refuse" :)

 

Morsomt at modin var der og tippet deg over kanten. For dere andre som ønsker et eksemplar av dette utrolig kule kompaktkameraet så har Totto fremdeles en XA2 inne, komplett med A11 blits. Ikke like kul som en XA, i og med at den har sonefokus isteden for koblet målsøker. I følge modin tar det likevel skarpe og flotte bilder, og jeg ser ingen grunn til å tvile på det.

Ser ingen grunn til å tvil på det. Brukte mye lysbilder på forrige gang jeg hadde XA - så det blir det denne gangen også. Men denne XA-en blir ikke med på fest.

 

Tom

Lenke til kommentar
For dere andre som ønsker et eksemplar av dette utrolig kule kompaktkameraet så har Totto fremdeles en XA2 inne, komplett med A11 blits. Ikke like kul som en XA, i og med at den har sonefokus isteden for koblet målsøker. I følge modin tar det likevel skarpe og flotte bilder, og jeg ser ingen grunn til å tvile på det.

 

Jeg tror det er en XA3, men skal ikke si det helt sikkert, i såfall er det vel 28mm istede for 35mm eller noe sånt. Nå tar jeg ISO 400 slides i XA2´n så er spent på om bildene blir noe interesant, regner med bedre resultater enn med Caffenol. Kameraet har godt av ISO 400 film, og ikke ISO 50 som sist da det er helautomatisk, og curven til autoekspomeringen prioriterer rask lukker foran lav blender. Så med ISO 400 film får man blendet en del ned å økt skarpheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...