Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kjøpte tripod mount til 70-200en. Uoriginal fra dealextreme. Kosta meg 100 og noe. Funker like greit som den originale til over 1k. Tragisk av Canon.

 

Kanskje litt dumt spørsmål, men med tripodmount så mener du det festet som er på f/2.8 versjonen?

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som anbefaler hvordan jeg kan gå fra å være B til A menneske? :hrm:

Sorry, finnes ikke medisin mot den "gikten". Se det positive i det, de fleste av naturens individer er mest, eller kun, aktive på natten. Så får det helle være at du går glipp av en soloppgang, eller tre ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte tripod mount til 70-200en. Uoriginal fra dealextreme. Kosta meg 100 og noe. Funker like greit som den originale til over 1k. Tragisk av Canon.

 

Kanskje litt dumt spørsmål, men med tripodmount så mener du det festet som er på f/2.8 versjonen?

 

 

Det finnes til f/4-versjonen også, men det koster skjorta hvis du skal ha Canons originale.
Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg ligger å drømmer om lange fototurer der jeg både kan fotografere villdyr og pene landskap :D

Jeg skal en ukes fototur alene til Kina i forbindelse med solformørkelsen 22. juli. Er ganske så digg å reise uten familie og unger av og til gitt... Er det forresten noen andre som skal se solformørkelsen?

Lenke til kommentar
Ahhh..
sitter godt inne hos meg nå. Kan ikke gjøre annet enn å beundre hårveksten til han Tommy heller.

Hei - den der var glimrende! Takk!

Husk også

- så får ofte bilde- og lydkvalitet et kraftig løft. Det er av og til en HQ-knapp som gjør det samme på de som er flagget som HQ, men ikke alltid. &fmt=18 går alltid i HQ-modus. :)
Lenke til kommentar
Ahhh..
sitter godt inne hos meg nå. Kan ikke gjøre annet enn å beundre hårveksten til han Tommy heller.

 

Denne fikk meg til og minnes min

periode for en "mannsalder" siden :)

 

Edit:Se hva han har puttet i lomma :blush:

 

Edit II:faen! har finnet fram noen gamle Waitsplater "vinyl"og og noen øl,har egentelig masse annet å gjøre en og sitte her og mimre gamle synder :ermm:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Ahhh..
sitter godt inne hos meg nå. Kan ikke gjøre annet enn å beundre hårveksten til han Tommy heller.

 

Denne fikk meg til og minnes min

periode for en "mannsalder" siden :)

 

Edit:Se hva han har puttet i lomma :blush:

 

Edit II:faen! har finnet fram noen gamle Waitsplater "vinyl"og og noen øl,har egentelig masse annet å gjøre en og sitte her og mimre gamle synder :ermm:

Tom Waits og øl er alltid en vinner :thumbup:

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan naturfotografer jobber? Har lest at særlig de som skal ta dyrebilder ofte drar alene på flere-dagers-tur i skogen. Men hvordan får de med seg alt telt, sovepose, klær ++ når de også har med seg en stor fotobag?
Svaret er enkelt. De har ikke med seg en stor fotobag :)

 

Sånne ekspedisjoner krever nitid planlegging. De tar kun med seg det de virkelig vet de får bruk for. Det er nok de færreste som bruker bag i det hele tatt, men det blir en anne sak. Pointet er at de prioroterer alt utstyret beinhardt.

 

For de virkelig utstyrskrevende oppgavene hender det nok at det gås flere turer. Jeg har selv brukt den taktikken på tiurleik.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan naturfotografer jobber? Har lest at særlig de som skal ta dyrebilder ofte drar alene på flere-dagers-tur i skogen. Men hvordan får de med seg alt telt, sovepose, klær ++ når de også har med seg en stor fotobag?

Jeg vet ikke hvordan naturfotografer jobber, men jeg har vært veldig mye på tur. I starten var det om å gjøre å ha så store sekker som mulig, og altfor mye å bære på. Etter hvert krympet turutstyret og maten ned til det fikk plass i en stor dagstursekk, selv om jeg gikk en uke i fjellet. Det var artig å la det gå sport i å slanke utstyret, og rekkevidden økte, og det gjorde turgleden og. Jeg tenker at jeg skulle gjort noe sånt igjen, og ville begrenset også kamerautstyret til det absolutt minimale.

 

Poenget med å dra aleine er at du får sterkere fokus på naturen. Og én bråker mye mindre enn halvparten så mye som to...

Lenke til kommentar
kaian: pakket du bare kamerautstyret ned i tursekken? Tar mye plass når man skal ha med stativ, tre-fire objektiver, kamerahus, filtre osv...

 

Mulig det finnes store kamerasekker, som har plass til turutstyr og mat?

På den tida hadde jeg et Olympus OM-1, 50mm f/1.4, en litt råtten 35mm, samt en langsom 75-150mm Vivitar. Jeg tok nok vanligvis med kameraet og 50mm, zoomen kunne lett stikkes mellom andre ting, men ble sjelden med. Tok aldri med stativ på langtur. Ville nok vurdert et ettbensstativ nå, men ved behov så kan man stable litt. Brukte aldri separat kamerabag. Et lite sett filtre (gul, orange og pola) i en lomme i jakka. Hvis jeg kan gi et tips så er det å ta sjansen på å ta med altfor lite, og komme hjem med motivasjon for ny tur snart, heller enn omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...