Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det noen som har tro på dette konseptet: Origami lens

 

An ‘origami lens’ for your camera phone?

“Origami Lens” Slims High Resolution Cameras

Distant Focus Corporation Projects - MONTAGE

 

f/0,7 (!)

 

Jeg synes det minner litt om speiloptikk og tror det kan få en bokeh med stygge ringer. Med f/0,7 blir vel også dybdeskarpheten så dårlig at det kan bli "ring-grøt" på f.eks de deler av et ansikt som er ute av fokus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha stasjonær, men aner ikke hva jeg må se etter. Har ikke skjerm fra før av.
OK skjerm får du som sagt tidligere i tråden for under 2000 kr, men du bør opp i litt mer for en _god_ skjerm. Det eneste du vil oppleve at det er mangelvare på en "billig" maskin er harddisk og minne. Til bilderedigering er det ikke prosessorkraft du trenger, der er billigste sort prosessor kjapp nok. Du _trenger_ heller ikke raskeste sort minne, det er stort sett mengde du trenger. Jeg ville heller gått for en maskin med 8GB ram og 64 bits OS på en "dårlig" prosessor enn 2GB ram, 32 bits OS og kjappere, "bedre" prosessor. Dual-core eller quad-core er ingen ulempe, siden PS kan utnytte det, men du trenger det ikke heller - det er ytterst sjelden du trenger å vente på PS pga lite prosessorkraft - det er i hvert fall min mening.

 

Hvis du skal ha noe skikkelig til bildebehandling, ville jeg også vurdert ferdige arbeidsstasjoner fra f.eks. Lenovo. De gir deg ikke det råeste på papiret, men de er svært gode å jobbe med.

Lenke til kommentar

Photoshop CS4 kommer for øvrig til å støtte 64-bit, så det er ikke så dumt å hoppe på den plattformen.

 

Hva må til for å kunne utnytte 8Gb ram på XP? noe 64bit sak? pris på det?

64-bit versjonen av XP må til.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
På utlkikk etter 19, 20 eller 22" til rundt 2k :p

 

Er det mye forskjell på 19 og 22"? Vil egentlig ha 22"..

 

19" har oftest 1440x900 oppløsning, 20" og 22" har typisk 1680*1050

da mener jeg selvfølgelig widescreen

 

Edit: Jeg har ikke erfaringer med den nei, og jeg ser at den bruker TN panel, så ville ikke gått for den til bilderedigering

 

Edit2: Om ikke jeg blander noe forferdelig nå da.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...