Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Herlig - i dag har jeg endelig fått samlet meg til å finne frem de gamle JBL'ene som har stått på loftet i nesten 10 år, og koblet dem til HK6500'en. Selv om de audiofile blant oss vel får brekninger, så konstaterer jeg at selv Spotify avspilt via el-kjipo AC97-lydkortet høres vesentlig bedre ut enn det gjorde når det var billighøytalere fra Clahs Olsson som leverte lyden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å sitte i lightroom er som å gå tilbake til tiden jeg hadde ISDN.

loading.... loading.... loading.... loading... og atter loading.

 

Innkjøpsplan:

PC

Nytt digitalt kamerahus

tele

lys

 

Og innimellom her kommer det film og kjemi. Sukk.

Oh yes, nicket stemmer.

Laptoppen var, før jeg oppgraderte til mer ram, helt ubegripelig treg med PS. Det var av og til så ille at jeg måtte legge fra meg hele driten mens den kaklet seg gjennom det som virket som en uendelig stor mengde arbeid.. Men etter oppgradering av ram er det en helt annen opplevelse. PS kan nå være oppe hele tida-- Kan være verdt et forsøk hvis ikke pcen er mange år gammel da.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne også kjørt en oppgradering av PC-en. Merker at jeg trenger mer enn 2GB RAM, men da må skaffe meg 64-bit OS, som heller ikke er helt uproblematisk...

 

Men blir så dyrt ettersom jeg må bytte alt. Har AMD nå, men vil ha Intel. Og da må jeg bytte hovedkort. Da må jeg i tillegg bytte RAM, skjermkort (er den HW-feil på det nå), og PSU. Eneste som kan bli er lydkort og harddisker.

 

Og da er det egentlig like greit å kjøpe en hel PC med nytt kabinett og bruke den jeg har nå til noe annet.

Lenke til kommentar
Tungvindt å bruke i aktive situasjoner. Canons 100-400L utvider seg relativt mye og om det er slitt eller ikke vet jeg ikke, men jeg må nesten senke huset hver gang for ikke å trøkke det i trynet om zoomingen nykker.

 

Du kan jo slakke litt på stramme-ringen når situasjonen krever raske/nøyaktige forandringer i brennvidde.

I teorien ja, men har ikke helt funnet ut hvordan jeg gjør det med mitt eksemplar i praksis. Skjer liksom så lite når jeg vrir.

 

Nevermind.

Skrudde på feil ring. :p

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Tungvindt å bruke i aktive situasjoner. Canons 100-400L utvider seg relativt mye og om det er slitt eller ikke vet jeg ikke, men jeg må nesten senke huset hver gang for ikke å trøkke det i trynet om zoomingen nykker.

 

Du kan jo slakke litt på stramme-ringen når situasjonen krever raske/nøyaktige forandringer i brennvidde.

I teorien ja, men har ikke helt funnet ut hvordan jeg gjør det med mitt eksemplar i praksis. Skjer liksom så lite når jeg vrir.

 

Nevermind.

Skrudde på feil ring. :p

:p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

 

Å sitte i lightroom er som å gå tilbake til tiden jeg hadde ISDN.

loading.... loading.... loading.... loading... og atter loading.

 

Innkjøpsplan:

PC

Nytt digitalt kamerahus

tele

lys

 

Og innimellom her kommer det film og kjemi. Sukk.

Oh yes, nicket stemmer.

Laptoppen var, før jeg oppgraderte til mer ram, helt ubegripelig treg med PS. Det var av og til så ille at jeg måtte legge fra meg hele driten mens den kaklet seg gjennom det som virket som en uendelig stor mengde arbeid.. Men etter oppgradering av ram er det en helt annen opplevelse. PS kan nå være oppe hele tida-- Kan være verdt et forsøk hvis ikke pcen er mange år gammel da.

 

Mja, sitter med AMD 3700+ og 1gb med RAM nå. PCen fyllte nettopp 3 år så jeg må nok kjøpe alt. Kabinettet er falleferdig så det blir nok en helt ny PC. 

 

 

Jeg har aldri opplevd laggfri PS eller lightroom, I wonder how that's like...

Lenke til kommentar

Jeg har jo også planer om å oppgradere/bytte pc'en.. Men jeg er kresen på hvordan jeg vil ha kabinettet, og om jeg skal kjøpe ett som ser ut som jeg vil, blir jeg nødt til å selge meg på gata for å få råd til det.. Selv om det nok ikke kommer til å gi store inntektene.. Dermed ender det vel opp med at jeg prøver å bygge et selv etter hvert.. Bør man bruke MDF eller funker det med hobbyplater? :p

 

Edit: Tanken er at det skal være både kjølig og lydløst..

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne også kjørt en oppgradering av PC-en. Merker at jeg trenger mer enn 2GB RAM, men da må skaffe meg 64-bit OS, som heller ikke er helt uproblematisk...

(..)

Vel, du kan ha 4GB RAM*) på en 32bits-maskin med Windows XP, så hva er problemet?

 

Kjører du Win2k3 og sånt kan du på 32bit ha mer enn 4GB, men hver prosess får fremdeles max 4GB, så lenge det er 32bit..

 

 

*) Vel - maks er 4GB, inkludert minne på grafikkortet - har du 4GB RAM og 768MB på grafikkortet, så er det "bare" 3328 MB adresserbart minne.. Sånn er det når man har 32bit windows ...

Lenke til kommentar

Aktivere PAE-modus i Windows XP

Klikk deretter høyreklikk på "Min datamaskin" og velg "Properties";

Åpne kategorien "Advanced" og under "Oppstart og gjenoppretting", klikk på "Innstillinger" og deretter "Rediger";

Dette vil åpne en notepad med innholdet i filen "boot.ini"-filen finnes i mappen "[operating systems]" og deretter endret strengen for å begynne å legge i halen flagg "/ PAE" på en måte som ligner på det som ble rapportert til nedenfor:

multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \ WINDOWS = "Microsoft Windows XP Professional" / noexecute = OptIn / PAE

 

Aktivere PAE-modus i Windows Vista

Trykk Windows-tast + R, skriv inn "cmd" og datoer sendt;

Trykk Ctrl + Shift + Enter for å utføre ledeteksten i administrator modus;

Skriv inn kommandoen "Bcdedit? Set PAE forceenable deretter sende datoer.

 

http://www.nothing2hide.net/no/windows/com...indows-xpvista/

 

AFAIK gir ikke PAE like god ytelse som native støtte for > 4GB RAM (x64).

 

Francis

Lenke til kommentar
Trykk Windows-tast + R, skriv inn "cmd" og datoer sendt;

Trykk Ctrl + Shift + Enter for å utføre ledeteksten i administrator modus;

Skriv inn kommandoen "Bcdedit? Set PAE forceenable deretter sende datoer.

"sende datoer ?" Her er det vel noen som ikke har vært helt stødige i oversettelsen ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...