Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fota Turboneger en gang, og det var en blanda fornøyelse.

Kun tillatt de tre første låtene, og ekstremt skiftende lys, og mye bruk av baklys. Heldigvis ble det noe brukbart, men følte ikke at jeg fikk maks uttelling. Synd at et band som er så visuelle, skal være så vanskelige å forevige.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Eller så snubla jeg over denne om vår tids store forbannelse, kampen med uregjerlige kabler http://niemann.blogs.nytimes.com/2009/03/1.../?th&emc=th

Der fant jeg følgende gullkorn

"I am sure that a generation from now, all our hassles with cables will be long forgotten. But I pledge to keep history alive, and look forward to telling my grandkids stories of SCSI cables, unpolarized NEMA 1-15 sockets and DVI plugs."

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Akkurat slik var det igår også. Derfor jeg var litt skeptisk til om noen av bildene ble brukbare i det hele tatt.

Jeg er litt bortskjemt med stabilt lys fra det lokale konserthuset.

Kunne ikke bevege meg noe særlig heller da det var altfor trang mellom scenen og gjerdet, samt flere fotografer som sloss om plassen

Lenke til kommentar
Ahhrrgh.. hat over push/pull zoom objektiver.

 

Hvorfor?

 

Jeg synes det fungerte ganske godt når jeg hadde 70-210 AF-D objektivet mitt.

 

Francis

Tungvindt å bruke i aktive situasjoner. Canons 100-400L utvider seg relativt mye og om det er slitt eller ikke vet jeg ikke, men jeg må nesten senke huset hver gang for ikke å trøkke det i trynet om zoomingen nykker.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Holdningen? Så lenge optikken ser ut til å være bra og du ikke betaler blodpris (husk at han som kjøpte det i utgangspunktet sannsynligvis fikk det relativt billig) så er det ikke noe å ha noen motforestillinger mot. Jeg har kjøpt to objektiver brukt som opprinnelig ble kjøpt ny i USA, null problemer med det (17-40 og 70-200 f/4L).

Lenke til kommentar
noen som vet holdningen mot å kjøpe optikk brukt somm opprinnelig ble kjøpt ny i USA?

Nei, men for egen del er jeg positiv. Men jeg gir ikke mer enn maks 50% av nypris her, og det hjelper ikke at det er relativt nytt - siden jeg har jeg liten glede av det (at det er relativt nytt) hvis noe skjer.

Lenke til kommentar
noen som vet holdningen mot å kjøpe optikk brukt somm opprinnelig ble kjøpt ny i USA?

Jeg vet jo som kjent alt. Holdningen er at det er forkastelig og dypt umoralsk. Kjøp norsk. Støtt norske arbeidsfolk og bedrifter. Av samme grunn er det generelt sett galt å kjøpe brukt. Kjøp nytt. Når du er lei av det, så kast det - ikke selg det. Gotta keep them wheels a'turnin'.

 

Ok?

Ok!

 

PS: Kall meg gjerne et slags moralsk kompass - i tillegg til fornuftig.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg vet jo som kjent alt. Holdningen er at det er forkastelig og dypt umoralsk. Kjøp norsk. Støtt norske arbeidsfolk og bedrifter. Av samme grunn er det generelt sett galt å kjøpe brukt. Kjøp nytt. Når du er lei av det, så kast det - ikke selg det. Gotta keep them wheels a'turnin'.

 

Ok?

Ok!

 

PS: Kall meg gjerne et slags moralsk kompass - i tillegg til fornuftig.

Hjelper mer enn gjerne med å "kaste" fotoutstyr for deg.. :innocent:

Lenke til kommentar
Tungvindt å bruke i aktive situasjoner. Canons 100-400L utvider seg relativt mye og om det er slitt eller ikke vet jeg ikke, men jeg må nesten senke huset hver gang for ikke å trøkke det i trynet om zoomingen nykker.

 

Du kan jo slakke litt på stramme-ringen når situasjonen krever raske/nøyaktige forandringer i brennvidde.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg vil ha meg en telezoom. Konsertfoto - ute med bare 50mm er irriterende. Nå var ikke dette noe stort og det gikk helt greit, men kan noen være så vennlig å sende meg ett eksemplar av 70-200 F/2,8?

 

EDIT: og der kom lyn og torden. wohoo.

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar
Æsj, jeg vil ha meg en telezoom. Konsertfoto - ute med bare 50mm er irriterende. Nå var ikke dette noe stort og det gikk helt greit, men kan noen være så vennlig å sende meg ett eksemplar av 70-200 F/2,8?

 

EDIT: og der kom lyn og torden. wohoo.

 

 

EDIT: og der kom lyn og torden. wohoo.

Jau, det var helsike så det smalt òg.

 

Ser ut som man ikke behøver og sende her,dere er jo omtrent naboer :whistle:

Lenke til kommentar

Å sitte i lightroom er som å gå tilbake til tiden jeg hadde ISDN.

loading.... loading.... loading.... loading... og atter loading.

 

Innkjøpsplan:

PC

Nytt digitalt kamerahus

tele

lys

 

Og innimellom her kommer det film og kjemi. Sukk.

Oh yes, nicket stemmer.

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...