Bruker-93156 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2008 Litt uskarpt i hodepartiet? Aaaalt for lite luft i front, spesielt i forhold til bak. Halo på undersiden, eller ganske ok... Vårdrømmen om D300 gikk i stykker i dag... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2008 Neida, hodet er ikke uskarpt, det er bare webversjonen som er blitt sånn. Haloen vet jeg ikke hvor kommer fra. Uansett er ikke dette det mest spennende bildet - litt for lite action.. Men de flyr fort de krabatene her, hehe.. Hva skjedde mtp. D300 da? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2008 PC-en min gikk til helvette så 10k må brukes der, og da sitter jeg igjen meg berre 10k... Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 "Bare" 10k.. du har det fælt. Deg og alle kloakkbarna i østeuropa som blir tvunget til å løpe rundt med D200 Får du ikke igjen på skatten da? Feriepenger? Hente inn noen lån? Gå på gata? Hvor mye er du villig til å ofre? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Får igjen 800 på skatten (Betalte bare 7k i skatt ) skal få 8k i feriepenger om jeg ikke husker feil... Lån blir ikke aktuelt, kameraet skal jo snikes inn Endret 3. mai 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Hadde jeg vært i beit for pc så hadde jeg sikkert skrudd noe sammen av gamle deler som ligger i skapet, og supplert med nok minne til å drive Photoshop og Lightroom. Det trengs ikke så mye for å redigere mine bilder, men så spiller ikke jeg spill og slikt heller. Pluss at jeg tåler å vente litt i nøden. Men uten pc til bildene mine vil jeg ikke leve. Da går jeg heller på kompromiss med markedets billigste alternativ. Ikke snobbete på maskinvare, altså. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Når jeg skrev "hente inn lån", mente jeg selvfølgelig det andre skylder deg. Regner med at det ikke er mange månedene siden du sto i kantina på vgs. med en kompis prikkende på skulderen - tenker du deg godt om er det sikkert noen kroner her og der du kan hente inn Jeg er i den situasjonen av at jeg stort sett har råd til det jeg vil (innenfor rimelighetens grenser), dersom jeg avstår fra å spise på noen uker. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Nei jeg som har brukt en 97" pc fram til i fjor sommer vet vel alt om å ikke være snobbete. Jeg spiller ikke jeg heller, men det krever litt når filene runder 200mb i TIFF. Har nå fått idè til sommeren, så kanskje jeg bare kjøper 10.5 fisheye å gjør noe ut av idèen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Når jeg skrev "hente inn lån", mente jeg selvfølgelig det andre skylder deg. Regner med at det ikke er mange månedene siden du sto i kantina på vgs. med en kompis prikkende på skulderen - tenker du deg godt om er det sikkert noen kroner her og der du kan hente inn Jeg er i den situasjonen av at jeg stort sett har råd til det jeg vil (innenfor rimelighetens grenser), dersom jeg avstår fra å spise på noen uker. aaah, tell me about it! Dropper jeg ALT av matinnkjøp i 1 mnd forsvarer det faen meg et nytt D300! Det er skummelt å tenke på... Problemet er bare det at jeg står 0 i 0 hoss klassekompisser. De dagene jeg ikke har med kortet låner jeg av de, og da pådrar jeg meg gjeld. Når jeg i tillegg må betale tilbake dobbelt, så sliter det til tider. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Fant nettopp ut at jeg skal ta konfirmasjonsbildene av lillesøs på søndag. Har jeg rett - noe jeg tror jeg har- er ho så sminket at bildene knapt vil trenge å bli brushet. Ad matbudsjett, så sitter jeg å regner litt nå. Kaffe + div i kantina hver dag; 100,- dagen x 5 dager x 4 uker = 2000,- i måneden. Som går ut i tull. Endret 3. mai 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Lykke til, du får bare brushe litt ekstra uansett, 15 årige jenter ser jo ofte faen ikke ut... De 3 første månedene: Verre her: 200*5*4 + 50*4= 4200 edit: 4200*3= 12.600 Er til å gråte over... Endret 3. mai 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 PC-en min gikk til helvette så 10k må brukes der, og da sitter jeg igjen meg berre 10k...Du kan jo bruke mye mindre enn 10K hvis du vil da... Får helt kurante laptopper for 4k. Ekstern skjerm har du kanskje fra før, men er uansett ikke noe _must_... Nei jeg som har brukt en 97" pc fram til i fjor sommer vet vel alt om å ikke være snobbete. Jeg spiller ikke jeg heller, men det krever litt når filene runder 200mb i TIFF.\ Det er stort sett minne du trenger, og det er nesten gratis i dag... 2GB koster rundt 500 kr - også til bærbare PCer. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Trodde PC-en din krashet for lenge siden jeg, Marius.. Det har hvertfall min gjort, har ikke hatt PS på snart to mnd nå.. Til dere PC-folk; hjelp meg og Marius her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=947313&hl= Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Som k-ryeng sier så får man gode pcer for under 10k. Kan få en kraftig stasjonær pc for ca 5000,- hvis man bruker kabinett og harddisker man har fra før. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 PC-en min gikk til helvette så 10k må brukes der, og da sitter jeg igjen meg berre 10k...Du kan jo bruke mye mindre enn 10K hvis du vil da... Får helt kurante laptopper for 4k. Ekstern skjerm har du kanskje fra før, men er uansett ikke noe _must_... Nei jeg som har brukt en 97" pc fram til i fjor sommer vet vel alt om å ikke være snobbete. Jeg spiller ikke jeg heller, men det krever litt når filene runder 200mb i TIFF.\ Det er stort sett minne du trenger, og det er nesten gratis i dag... 2GB koster rundt 500 kr - også til bærbare PCer. Jeg skal ha stasjonær, men aner ikke hva jeg må se etter. Har ikke skjerm fra før av. Trodde PC-en din krashet for lenge siden jeg, Marius.. Det har hvertfall min gjort, har ikke hatt PS på snart to mnd nå.. Til dere PC-folk; hjelp meg og Marius her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=947313&hl= Den krasjet for lenge siden, men håpet levde om at den skulle klare seg meg ny Harddisk, men nei. Mulig jeg bare går på mamoz og kjøper noe billig, det går jo sikkert bra, men tenkte jeg skulle kjøpe noe skikkelig... sitter å vurderer om jeg kan leve med mac... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Denne kanskje? Evt litt kraftigere CPU, og så må du ha skjerm i tillegg. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Ja, og høytalere, tastatur, mus. Nærmer seg for noen lapper ekstra da. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Man får lett skjerm, høyttalere, mus og tastatur for under 6000,- Skjerm ca 1500-2000, mus og tastatur for under 1k, høyttalere rundt 500-1000 så har man alt man trenger for rundt 7-8k Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Høytalere trenger jeg ikke. Skjerm kommer på 2.300... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Kan dere ikke ta anbefalingene i tråden for det? Jeg har i hvert fall kommet med en anbefaling der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå