Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette lukter av fordommer ("alle arabere stjeler som ravner") og undervudering ("arabere er så dumme at de ikke kjenner igjen et kamera som er dekket av tape") lang vei...
Selvfølgelig ser de at det er et kamera.

Brems litt nå. Nå tillegger du folk holdninger som de ikke har gitt utrykk for. Ganske fordomsfullt spør du meg :p

Det er ingen her som tror at arabere er så dumme, stjeler som ravner osv.

 

Tipper det handler om mer enn enkel tyverisikring. Handler sikkert like mye om det å ikke ekskludere seg selv fra å komme i kontakt med folk. Et ønske om ikke å stikke seg unødvendig ut.

Om det virker er en annen sak :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Men hjelper det da? Folk ser jo at det er kameraer, og de ser vel også at det er tildekt? En gjeng med kameraer vekker vel oppsikt uansett, eller er de ikke så veldig smarte der nede mener dere?
Litt svart tape, så ser kameraet straks mindre imponerende ut. Da ser det ut som en bruksgjenstand enn en flashy designerdings.

 

 

Olympus kameraene har jo aldri sett ut som designerdignser, uansett. Så simon burde være trygg =D

Lenke til kommentar
Men hjelper det da? Folk ser jo at det er kameraer, og de ser vel også at det er tildekt? En gjeng med kameraer vekker vel oppsikt uansett, eller er de ikke så veldig smarte der nede mener dere?

 

Dette lukter av fordommer ("alle arabere stjeler som ravner") og undervudering ("arabere er så dumme at de ikke kjenner igjen et kamera som er dekket av tape") lang vei...

Dette lukter praktiske hensyn. Det har ingenting med arabere å gjøre. Det har med fattigdom å gjøre. En av NRKs utenrikskorrespondenter i Mellom-Amerika frakter alt videoutstyret sitt i handleposer, for å nevne noe.

 

Det gjør det mindre synlig. Det er hele poenget.

 

Arabere stjeler faktisk en del, men det er fordi veldig mange arabere er fattige. Det er også mange som stjeler i Albania, det er mange som stjeler i Brasil, det er mange som stjeler i Mexico og en del andre steder. Det tryggeste er vel i så måte Damaskus, der er det forbudt å stjele. I Jerusalem har du ellers en hel gjeng med mer eller mindre kriminelle russere som er mer eller mindre jøder.

 

Ok?

 

Olympus kameraene har jo aldri sett ut som designerdignser, uansett. Så simon burde være trygg =D

Pft.

Lenke til kommentar
Arabere stjeler faktisk en del, men det er fordi veldig mange arabere er fattige. Det er også mange som stjeler i Albania, det er mange som stjeler i Brasil, det er mange som stjeler i Mexico og en del andre steder. Det tryggeste er vel i så måte Damaskus, der er det forbudt å stjele. I Jerusalem har du ellers en hel gjeng med mer eller mindre kriminelle russere som er mer eller mindre jøder.

Så du taper ned alle verdisakene dine så fort du kommer utenfor skandinavia? Da ville jeg heller anbefalt en god reiseforsikring.

 

Tror forresten ikke Damaskus er alene om å forby stjeling.

Lenke til kommentar
Arabere stjeler faktisk en del, men det er fordi veldig mange arabere er fattige. Det er også mange som stjeler i Albania, det er mange som stjeler i Brasil, det er mange som stjeler i Mexico og en del andre steder. Det tryggeste er vel i så måte Damaskus, der er det forbudt å stjele. I Jerusalem har du ellers en hel gjeng med mer eller mindre kriminelle russere som er mer eller mindre jøder.

Så du taper ned alle verdisakene dine så fort du kommer utenfor skandinavia? Da ville jeg heller anbefalt en god reiseforsikring.

 

Tror forresten ikke Damaskus er alene om å forby stjeling.

Reiseforsikring har jeg. Men det er en gang slik at reiseforsikringen ikke tar bilder for deg når du skal lage en reportasje og kameraet er borte. Jeg kan ikke holde forsikringskortet opp og ta bilder med det.

 

Ok?

Lenke til kommentar
Da finner jeg det litt underfundig å få slengt alle former for anklager om fremmedfrykt og at jeg nermest er en kolonialist, etter meg. :)

Syns du trekker denne litt langt nå.. Må da være lov å spørre om hvorfor det dekkes over merker og sånt uten at det tar helt av?

 

Selv har jeg fått råd fra en kompis om at selv små felt med hvitt synes godt og derfor bør jeg dekke det til om jeg skal bevege meg i skogen og prøve å snikfotografere dyr.

Lenke til kommentar
Da finner jeg det litt underfundig å få slengt alle former for anklager om fremmedfrykt og at jeg nermest er en kolonialist, etter meg. :)

Syns du trekker denne litt langt nå.. Må da være lov å spørre om hvorfor det dekkes over merker og sånt uten at det tar helt av?

Nå tar jeg på ingen måte av. Det var mer anklager om fremmedfrykt jeg reagerte på. It's tried and tested.

 

Selv har jeg fått råd fra en kompis om at selv små felt med hvitt synes godt og derfor bør jeg dekke det til om jeg skal bevege meg i skogen og prøve å snikfotografere dyr.

Det høres litt merkelig ut, men hvem vet? :p

 

Kanskje litt kjipt med L-teler da? :tease:

Lenke til kommentar
Da finner jeg det litt underfundig å få slengt alle former for anklager om fremmedfrykt og at jeg nermest er en kolonialist, etter meg. :)

Syns du trekker denne litt langt nå.. Må da være lov å spørre om hvorfor det dekkes over merker og sånt uten at det tar helt av?

Nå tar jeg på ingen måte av. Det var mer anklager om fremmedfrykt jeg reagerte på. It's tried and tested.

 

Selv har jeg fått råd fra en kompis om at selv små felt med hvitt synes godt og derfor bør jeg dekke det til om jeg skal bevege meg i skogen og prøve å snikfotografere dyr.

Det høres litt merkelig ut, men hvem vet? :p

 

Kanskje litt kjipt med L-teler da? :tease:

 

Kamuflasje kan vær en god ide :p ser for meg simon kledd ut som en elg.

Lenke til kommentar
Da finner jeg det litt underfundig å få slengt alle former for anklager om fremmedfrykt og at jeg nermest er en kolonialist, etter meg. :)

Syns du trekker denne litt langt nå.. Må da være lov å spørre om hvorfor det dekkes over merker og sånt uten at det tar helt av?

 

simon var vel ikke den føste til å bruke ordet fremmedfrykt da.

 

Kamera har forresten en spesiell betydning innenfor deler av Islam. Avbilding av mennesker blir regna som ugudelig. Den religiøse begrunnelsen er at mennesket er skapt i Allah sitt bilde, og at Allah ikke skal avbildes. Så det kan være litt mer komplisert å fotografere i midtøsten enn andre deler av verden.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...