Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har prøvd både Adorama og B&H, men som du ser så har ingen av dem batteriene inne. Canon Consumer Imaging Norge er heller ikke i stand til å fortelle meg når ekstrabatterier er tilgjengelige. For øyeblikket ser det ut til at eneste måte å få fatt i ekstrabatterier er å kjøpe nytt kamera.

 

Trodde da vi hadde LP-E6 igjen i stavanger butikken :hmm:

 

Står null på lager på nettsiden i alle fall.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt å tenkte på en ting her: Hvorfor er det ikke lov å kommentere bilder som andre har lagt ut i "Ditt fotogalleri" eller i "Fineste/beste bilde 2" trådene?

 

Det synes jeg står ganske godt forklart i reglenes punkt 4:

 

Bildekritikk hører hjemme i bildekritikken. Dette forumet er KUN for at brukere skal kunne få vise bildene sine frem. Unntak er første innlegg i tråden, hvor trådstarter kan fortelle litt om seg selv, om han/hun vil. Trådstarter har også lov til å informere om et bilde i samme innlegg som det er postet i.
Lenke til kommentar
Jeg har ikke klart å finne andre enn Amazon/Adorama og enkelte ebay-selgere som har dem. Adorama skulle ha $7.95 per stykk, pluss ca $50 i frakt, så jeg har fått en kompis i NY til å kjøpe for meg i stedet.

Amazon: Adorama skulle ha 80$ eller noe sånt i frakt. Blir da også pluss tollgebyr, moms og sånt. En annen selger på Amazon var 6 cent billigere for ringen, og skulle ha 29,10 i frakt. Danske kroner. Tror det blir den, jeg. ;)

Lenke til kommentar

Fordi vi har bildekritikken for slikt. "Ditt fotogalleri" ble etablert fordi brukerne ønsket et sted å vise frem bilder uten at de ble kommentert. Bildene der er dermed lagt ut under implisitt forutsetning at de ikke skal kommenteres (offentlig - i PM kommenterer du det du vil) og da blir det feil å åpne for kommentarer på dem i ettertid.

Lenke til kommentar

Sitter å knoter med noen layoutgreier til Forumboka.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg brekker tekst i Elements? Greia er at når jeg paster inn en lang tekststring, så blir det bare ei linje som fortsetter utenfor billdekanten.

 

Er det umulig? Eller finnes det andre måter å få strengen på plass, med linjeskift. Har litt småideer selv, men de virker sinnsykt tungvinde. Så lat som jeg er, leter jeg etter alternativer.

 

Bare så det er sagt, jeg bruker Elements sjelden så jeg trenger teskjemetoden, hvis det altså finnes en måte å gjøre det på ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Sitter å knoter med noen layoutgreier til Forumboka.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg brekker tekst i Elements?

oioioioioioi

 

oi

 

Hvis teksten må settes inn i / som bilde for å fungere i CEWE ville jeg forsøkt å funnet ut av et desktop-publishing-program (setteprogram?) - f.eks. Scribus (på linux).

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt synd at man må sende positive kommentarer (som ikke trenger å være konstruktive) på PM i steden for å poste dem i tråden til brukeren.

For min del ender dette med at jeg ikke kommenterer fine bilder som fjortjener en kommentar.

Er det slik for andre her også mon tro?

 

- Hiss

Lenke til kommentar
Det er synd. Jeg er ikke der mye, men de gangene jeg er der så blir jeg forbauset over hvor mange fine bilder som blir tatt av brukerne, også hender det jeg blir inspirert.

Det er vel det galleriet er til for...(?) ;)

Personlig blir jeg ikke noe mindre inspirert av at det ikke står "fint bilde" som kommentar...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Nei, for andre her er det heller slik at man bare ikke gidder å stikke innom fotogalleri delen engang =)

Yay! Galleriet er dustete! Wohoo! =D

Kommentere utan at det nødvendigvis må være kritikk er eit betre alternativ. Ikkje rart at kommentarnivået på BK og generell deltaking i galleriet er lavt. :)

Som eg har nevnt eit par gonger før, så eg skal ikkje gidde å gå særleg djupt innpå det - Oftast har eg berre lyst å vise fram, men har ikkje lyst at folk skal være nødt å holde kjeft om det av den grunn.

Lenke til kommentar
Hvis teksten må settes inn i / som bilde for å fungere i CEWE ville jeg forsøkt å funnet ut av et desktop-publishing-program (setteprogram?) - f.eks. Scribus (på linux).
Takker, men dette er bare sånn utprøving, for å leke med ideer. Så det resultatet skal ikke inn i CeWe.

Har ikke den store lysten til å måtte lære meg desktop program for litt småeksperimentering.

 

Er søkkende lat serru.

Lenke til kommentar
Det er synd. Jeg er ikke der mye, men de gangene jeg er der så blir jeg forbauset over hvor mange fine bilder som blir tatt av brukerne, også hender det jeg blir inspirert.

Det er vel det galleriet er til for...(?) ;)

Personlig blir jeg ikke noe mindre inspirert av at det ikke står "fint bilde" som kommentar...

 

Jeg blir heller ikke mindre inspirert av at det ikke står "fint bilde", men hvis noen har tatt et bilde som du liker godt så synes jeg du skal få lov å fortelle verden om det. Da blir personen som har lagt ut bildet glad og kanskje h*n får lyst til å gå ut å ta flere bilder. Kanskje han/hun også får mer lyst til å kommentere andre bilder, eller delta mer aktivt i bildekritikken?

 

 

Nei, for andre her er det heller slik at man bare ikke gidder å stikke innom fotogalleri delen engang =)

Yay! Galleriet er dustete! Wohoo! =D

Kommentere utan at det nødvendigvis må være kritikk er eit betre alternativ. Ikkje rart at kommentarnivået på BK og generell deltaking i galleriet er lavt. :)

Som eg har nevnt eit par gonger før, så eg skal ikkje gidde å gå særleg djupt innpå det - Oftast har eg berre lyst å vise fram, men har ikkje lyst at folk skal være nødt å holde kjeft om det av den grunn.

 

Jeg er enig i det du skriver.

Jeg synes det er litt kaldt (og kanskje også litt erke-norsk) med forbud mot å kommentere på andres bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...