k-ryeng Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Skal jeg bruke 1800kr på en Lensbaby composer, eller spare pengene til russefyllet? Broderen har jo nettop brygget 300l med øl, men valget er fortsatt vanskelig :/En lensbaby vil helt klart gi mer og mer varig moro enn øl ;-) Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Det jeg og driver å overbeviser meg om. Ellers så kan jeg jo alltids snike meg inn på kjølen med en 10-litersdunk og stjele litt fra broderen. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Noen som har erfaringer med Minolta 50mm f/1.4 rokkor-x? Bestillte nettopp en fra ebay, pga veldig god kritikk fra rokkorfiles.com.. Gleder meg til å se om den slår sigmaen i skarphet. Autofokus er bare vas Får jo skarpere bilder med liveview, og kan velge fokuspunkt slik jeg selv vil. Edit: kan jo spice opp innlegget med pus Endret 16. mars 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg vet i alle fall at Rokkor 58/1.2 regnes som et smykke blant brukerne på fourthirdsphoto. Det er ett av de objektivene jeg virkelig, virkelig, virkelig vil ha. Det er rett og slett sweet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Og da er freden over. Tomsi42 is back Akam abstinensene begynte å bli harde på slutten av ferien Men hvorfor har dere ikke fjernet all snøen mens jeg var vekk ? Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Og da er freden over. Tomsi42 is back Akam abstinensene begynte å bli harde på slutten av ferien Men hvorfor har dere ikke fjernet all snøen mens jeg var vekk ? Tom Se på det som trening Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Se på det som trening Tom Jeg er tilhenger av snømåking etter naturmetoden. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Se på det som trening Tom Jeg er tilhenger av snømåking etter naturmetoden. Tom Hvordan utarter naturlig snømåking seg? Jeg har alltid sett på snømåking som noe unaturlig Velkommen tilbake. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Håper du har hatt en fin tur tomsi, regner med det kommer noen fine bilder fra den kanten etterhvert også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvordan utarter naturlig snømåking seg? Venter på våren Velkommen tilbake. Takker og bukker. Håper du har hatt en fin tur tomsi, regner med det kommer noen fine bilder fra den kanten etterhvert også. Turen var meget bra. Og bilder blir det. Men dere skal slippe å se alle 4 tusen Tom Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Turen var meget bra. Og bilder blir det. Men dere skal slippe å se alle 4 tusen Tom Det var en lettelse. Ikke det at jeg har noe imot å se bilder fra det fjerne østen men Internett fungerer dårlig til så store mengder med bilder. Hvor mange GB med bilder ble det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Det var en lettelse. Ikke det at jeg har noe imot å se bilder fra det fjerne østen men Internett fungerer dårlig til så store mengder med bilder. Hvor mange GB med bilder ble det? Det er ikke som er verdt å vises heller ... Jeg brukte RAW + JPEG (Medium) så det ble rundt regnet 40GB. 75% Canon, resten Olympus. Tom Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Lurer på hvorfor folk skyter raw + jpeg jeg? Oo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Lurer på hvorfor folk skyter raw + jpeg jeg? Oo I mitt tilfelle var JPEG'ene beregnet for bruk på laptop'en jeg tok med (Acer Aspire One). Den er ikke så kraftig, og da er lettere å bla i JPEG enn RAW filer (Brukte Picasa). Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Antakelig fordi de synes jpg rett fra kamera duger i de fleste tilfeller, men så vil de ha også ha RAW i tilfelle bildet skal brukes til noe spesielt (eller man har bommet på eksponeringen). Jeg lurer på hvorfor folk skriver Oo etter setningene sine? Oo Lenke til kommentar
ET! Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Bruker dere macro eller fast 50 el. til produkt/mat foto? Har til nå brukt 105 2,5 AIS men føler arbeidsavstanden er litt for stor for å komme innenfor nærgrensa. Og for de av dere som kanskje har ventet på ny fotobok-programvare fra JP. Ute nå i windows, MAC og Linux http://www.japanphoto.no/fotoprogramvare.php?pPath=700 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Antakelig fordi de synes jpg rett fra kamera duger i de fleste tilfeller, men så vil de ha også ha RAW i tilfelle bildet skal brukes til noe spesielt (eller man har bommet på eksponeringen). Jeg lurer på hvorfor folk skriver Oo etter setningene sine? Oo Ene øye større enn det andre. Noe ala dette Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg skyter RAW pluss full kvalitet JPEG. Som regel er JPEGen god nok, men i enkelte tilfeller behøves RAWen for å finpusse eksponeringa eller hviteballansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå