Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingenting er så effektivt til å vekke lysten på skolegang, som noen måneder i butikk...

 

Ancient Chinese curse say; may you work in retail for the rest of your life!

 

Check.

 

Jeg er DRITT lei av å jobbe, gleder meg veldig til å starte på skolen igjen.

 

What he said^^

Lenke til kommentar
Denne mannen, Godfrey DiGiordi inspirerer meg. Jeg tviler ærlig talt på at jeg noen gang når opp til knehøyde på ham, men allikevel. Han går daglige photowalks, jobber tilsynelatende veldig intuitivt, men tydeligvis allikevel målretta og bevisst. Jeg har ikke sansen for mye av bildene hans, men beundrer sansen for å forenkle. Tanken er at denne sansen er noe som kan oppøves, gjennom å sette meg selv i minimalistmodus med jevne mellomrom.

 

Noen som har noen tanker om en slik filosofi?

 

Mvh Vinglepetter :)

 

Har akkurat kikket på filmen og noen av bildene hans. Enig i hans filosofi (som jeg forsto ham) om det å se litt ekstra nøye på det som omgir oss til daglig. Kjenner meg litt igjen her, pleier å si at jeg har en hang til det nesten pinlig banale og hverdagslige. Det å forenkle og isolere et motiv synes jeg er noe av det vanskeligste, det er jo alltid så mange forstyrrende elementer overalt. Men som nesten alle fotografer nok har merket, det å ta med kamera medfører som regel at man ser så mye mer av sine omgivelser.

At man kan øve opp sansen for f. eks. forenkling er jeg ikke i tvil om, men tror nok også at noen av oss har større medfødte evner enn andre.

Takk for linken, det var en interessant herremann.

 

-Lazy

Lenke til kommentar
Da er det på tide å skryte av PDMl boka jeg deltar i igjen. Blurb har nå plukket den ut for å bruke den til å markedsføre sine tjenester. Artig, selv om jeg ikke innbiller meg at det var mine bilder som gjorde utslaget :)

Er det kommet noen ca pris på denne boken?

Lenke til kommentar
Da er det på tide å skryte av PDMl boka jeg deltar i igjen. Blurb har nå plukket den ut for å bruke den til å markedsføre sine tjenester. Artig, selv om jeg ikke innbiller meg at det var mine bilder som gjorde utslaget :)

Er det kommet noen ca pris på denne boken?

PDML-boken har jo vært på markedet en stund, men jeg regner med at du tenker på Forumboken... Om du har med bilde i den, så blir prisen for det første eksemplaret 100 kroner (som går uavkortet til Unicef). For de neste eksemplarene (eller om du ikke har med bilde), blir det kostpris+50 kroner til Unicef. Hva kostprisen er, kan vi ikke si presist ennå, men den er relativt høy.

Lenke til kommentar
Studere på fotolinje?

 

Huff jeg gruer meg til jeg må ta et valg om hva jeg skal studere? Null idè ass... vet ikke om jeg vil ta opp fag engang :yucky:

Var gøy som student å kuppe 17. mai-toget med Biørneblæs og Realistforeningen. Like morsomt hver gang å treffe på russ og rope "Fem år igjen! Fem år igjen!". :)

 

Hmm - eller da vi kikket på hverandre, og heller gikk over til å rope "Aldrig ferdig! Aldrig ferdig!" :D

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp her folkens.

 

Jeg og en kompis driver å skal arrangere nybegynnerkurs i nystarta fotoklubb. Hovedformålet er å hjelpe folk til å ta kontroll over kameraet selv.

 

Tanken er å kombinere teori og praksis. Men første kvelden blir nok en rein teorikveld. Er det realistisk å legge opp til å gå igjennom de grunnleggende tingene på 4 x 45 minutter? Da tenker vi blender, lukker, ISO, billedvinkel, fokus og DOF.

 

Neste seanse så vil vi repetere, ved å bruke disse begrepene i ei portrett økt. Før vi fyller på med mer. Høres dette for ambisiøst ut tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...