Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

men i heite folkens - nå må dere slutte å bruke så jævlig mye penger på glass! Jeg får jo heftige mindreverdighetskomplekser.
La inn bestilling på Sigma 30mm f/1.4 i dag, men det er første "store" investering på et år... Kan kanskje kalles "fødselsgave", da jeg ble pappa for halvannen uke siden. Da må jo lyssterk optikk til for å forevige vidunderet :-)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La inn bestilling på Sigma 30mm f/1.4 i dag, men det er første "store" investering på et år... Kan kanskje kalles "fødselsgave", da jeg ble pappa for halvannen uke siden. Da må jo lyssterk optikk til for å forevige vidunderet :-)

skal du forevige vidunderet håper jeg du har bestilt to identiske objektiver :whistle:

Lenke til kommentar

skal du forevige vidunderet håper jeg du har bestilt to identiske objektiver :whistle:

Ooooooooh. :p

Lenke til kommentar

Steike! Gratulere med papparollen og velkommen etter k-ryeng :p

Eg har store dilemmas å løse for tiden. Prøve meg på macro eller panoramas. Uansett frister det med en G på minimum f/2,8.

Ooooooooh. :p

Hehe, pokker, skjønte den først etter å ha lest 3 ganger... okei, god natt.:p

Lenke til kommentar
Grattis.

Vidunderet lyser opp tilværelsen så mye at lyssterk optikk blir overflødig :)

Lenke til kommentar

Hmm.. ser ut som om jeg må ut å handle glass OG få opp farten med å bli pappa for å henge med resten her :) Gratulerer!!

Ang. diskusjonen deres med programmer eller M; Hjulet sitter stort sett på M her også, men innimellom er rett og slett TAv uunnværlig. Også har jeg en slik fin liten grønn knapp da. Lysforandringer er et ikkeproblem :)

Lenke til kommentar

Hmm. Da kom det noen fine dagslyspærer i posten. Solux med cri på 99. 4700k temperatur.

Utrolig godt lys i disse. I første omgang skal jeg kun ha en liten leselampe med slikt, men kansje blir det full pakke i resten av rommet og. Utrolig hva de gjør med fargene i fremkalte bilder.

Kaldt direkte lys blir gjenngitt alt for godt. Varme bilder med naturlig lys fremstår slik det faktisk var, ikke for varme med manglende detaljer slik som under vanlig belysning.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Da vil jeg vel påstå at du har gjort to store investeringer. Gratulerer med begge! :D

Anew: Er du delprosjektleder? Jeg leser om dette prosjektet i Teknisk Ukeblad titt og ofte, og lurer på hva du har med det å gjøre. Men da vet jeg det nå. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...