Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hehe, grepet gjøt alt ;)

 

Eksternt grep ser egentlig bare helt rubbish ut spør du meg :) hehe

 

Jeg kan ikke tenke meg å skyte med D200 håndholdt uten grep.

 

 

Hehe, grepet gjøt alt ;)

 

Eksternt grep ser egentlig bare helt rubbish ut spør du meg :) hehe

Enig, blir for stort å klumpete :)

Grattis med nytt kamera! Er ikke noe dårlig kamera heller, bra du valgte canon :thumbup:

 

Du kjenner tydeligvis ikke Marius aka gorpium :p

Den dagen han går for annet enn Canon er det minusgrader i helvete

 

Er det flere Marius her? Gorpium?

 

Tipper den siste ikke var til meg...

 

 

Uuuææh!

 

Fant for første gang ut prisen på EN-EL4a batteriene! Helvette!

 

Jeg som hadde planlagt og kun ha 4 slike batterier, for 8fps-mulighet hele tiden. Hell NO!

 

 

Hmm, det hørtes ikke noe morro ut.. Er batteriene så store da?

 

Du trenger denne dingsen som referes til over her ja, batteri og lader, og den tror jeg er dyyyr.

Regner med det er til D300 det er snakk om? Jeg har kjøpt meg gode oppladbare AA batterier og synes de gjør jobben meget godt, og hyrer lenge. Er det snakk om lange turer eller andre ganger jeg blir vekke fra stikkontakter bytter jeg bare batterirekkefølge slik at jeg kun bruker grepet først når jeg trenger 8fps. Hva i all verden skal du med 4 stk forresten?

 

Lader og batteri kan jeg klare å rettferdiggjøre, kjøper mest sannsynlig fra statene.

 

Hvorfor 4? Etter å ha brukt opp 2 batterier kan jeg bytte hele sett, og derfor ha kontroll på hvilke batterier som hele tiden skal byttes ut. Jeg tror også jeg kommer til å trenge 4 stk til noe jeg skal neste år.

 

 

Hvorfor snakker alle om batteri i kameraet, det er da kun 2 batteri i grepet, og ingen i kamera, eller er noe nytt fra D200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle med forskjellen på FF og cropkamera. Tenker ikke på bildekvalitet eller slikt men brennvidde ift sensorstørrelse og slikt.

 

Om jeg tar et bilde med 40d og 85mm

så bør jeg se det samme som når jeg bruker 5D og 135mm

Men gjør jeg det. Og i så fall hvorfor ikke ?

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker alle om batteri i kameraet, det er da kun 2 batteri i grepet, og ingen i kamera, eller er noe nytt fra D200?

Forveksler med D300, tenker jeg. For der forblir batteriet i kameraet også når grepet er montert.

 

Tom

 

Ok, hvordan er festet da... Altså kun 1 batteri i grepet? Da burde de faen klare å fikse en ordning som slipper noe drittlokk.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle med forskjellen på FF og cropkamera. Tenker ikke på bildekvalitet eller slikt men brennvidde ift sensorstørrelse og slikt.

 

Om jeg tar et bilde med 40d og 85mm

så bør jeg se det samme som når jeg bruker 5D og 135mm

Men gjør jeg det. Og i så fall hvorfor ikke ?

Det blir 135mm kontra "136mm", så du burde se mer eller mindre det samme. Men ettersom 5D søkeren er større, så vil det muligens virke forskjellig.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ok, hvordan er festet da... Altså kun 1 batteri i grepet? Da burde de faen klare å fikse en ordning som slipper noe drittlokk.

Nå er jeg på gyngende grunn. Men jeg trodde grepet tok to EN-3? eller et EN-4? eller en neve AA batterier. Dette kan vel avkreftes eller bekreftes av en oppegående D300 eier med eller uten grep.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ok, hvordan er festet da... Altså kun 1 batteri i grepet? Da burde de faen klare å fikse en ordning som slipper noe drittlokk.

Nå er jeg på gyngende grunn. Men jeg trodde grepet tok to EN-3? eller et EN-4? eller en neve AA batterier. Dette kan vel avkreftes eller bekreftes av en oppegående D300 eier med eller uten grep.

 

Tom

 

Altså 3 batterier "på" kameraet?

 

Hvem er gorpium?

Lenke til kommentar

I am one happy camper. :)

post-100104-1209557734_thumb.jpg

 

På bildet (f. venstre)

Tokina 28mm F/2.8, Tokina 80-200 F/4.5, Komura Telemore95 2x tele conv., Minolta X300 m/ Minolta 50mm F/2

 

28mm, 80-200mm og teleconv er stefaren min sitt, men hans kamera er fucka, så jeg "låner" de :)

Fikk også med en makro belg dings som jeg har vært ute og testa nå. Satser på en del gode bilder i dag :)

 

Skal bare reservere denne dagen i aprilfest tråden min :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Hehe, grepet gjøt alt ;)

 

Eksternt grep ser egentlig bare helt rubbish ut spør du meg :) hehe

Enig, blir for stort å klumpete :)

Grattis med nytt kamera! Er ikke noe dårlig kamera heller, bra du valgte canon :thumbup:

Stor og klumpete? Hva i alle dager er det dere sier her?! :p

Dere kan umulig ha god erfaring med bruken av vertikalgrep. Jeg klarer meg nesten ikke uten det - kanskje fordi jeg tar veldig mange vertikale bilder og i studio er det essensielt.

 

post-157128-1209560798_thumb.jpg

 

Canon er i hjertet mitt - som sn0dig så fint påpeker. :p

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Hehe, grepet gjøt alt ;)

 

Eksternt grep ser egentlig bare helt rubbish ut spør du meg :) hehe

Enig, blir for stort å klumpete :)

Grattis med nytt kamera! Er ikke noe dårlig kamera heller, bra du valgte canon :thumbup:

Stor og klumpete? Hva i alle dager er det dere sier her?! :p

Dere kan umulig ha god erfaring med bruken av vertikalgrep. Jeg klarer meg nesten ikke uten det - kanskje fordi jeg tar veldig mange vertikale bilder og i studio er det essensielt.

 

post-157128-1209560798_thumb.jpg

 

Canon er i hjertet mitt - som sn0dig så fint påpeker. :p

 

jeg har å vertikal grep på, og jeg er enig i at det er veldig greit å ha, men nå var det jo utseenende som var saken da. Eksternt vertikalt grep ser latterlig ut synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker alle om batteri i kameraet, det er da kun 2 batteri i grepet, og ingen i kamera, eller er noe nytt fra D200?

Forveksler med D300, tenker jeg. For der forblir batteriet i kameraet også når grepet er montert.

 

Tom

 

Ok, hvordan er festet da... Altså kun 1 batteri i grepet? Da burde de faen klare å fikse en ordning som slipper noe drittlokk.

 

To i grepet og ett i kameraet. De to i grepet kan byttes med 8 AA eller ett EL-EN4 og en BL-3. Trenger du virkelig 4 EL-EN4 ?

D300 har veldig forbedret batterilevetid sammenliknet med D200.

 

 

D300'n til en kamerat av meg tar uoriginale batterier

 

Merkelig, siden kamera har en innebygget sensor som skal sperre for dette.

Er det uorginalt batteri i kamera eller i batterigrepet?

Dette tror jeg piratene har kommet seg rundt for lenge siden

Lenke til kommentar
D300'n til en kamerat av meg tar uoriginale batterier

Merkelig, siden kamera har en innebygget sensor som skal sperre for dette.

Er det uorginalt batteri i kamera eller i batterigrepet?

Dette tror jeg piratene har kommet seg rundt for lenge siden

Jepp. Jeg har uoriginalt til D200, som var det første kameraet med denne "featuren".

Lenke til kommentar
Tom, hvordan er ståa for lynkonkuranse?

Det blir muligens et forsøk til uka - jeg er på vestlandet nå (syd på Austevoll blandt sauer og diverse fugler). Sitter logget på via mobilen akkurat nå - men drar inn til Begen i helgen, så vi kan ta en prat om det da.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...