Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) For å sitere litt frå Cnet-artikkelen: Some still need more megapixelsOlympus' view is focused chiefly on mainstream photographers. Studio and commercial photographers taking pictures for magazines certainly have a need for more megapixels, Watanabe said. "We don't think 20 megapixels is necessary for everybody. If a customer wants more than 12 megapixels, he should go to the full-frame models," Watanabe said. Redigert: Ser forresten at NorthPentax var tidlegare ute. Endret 6. mars 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg er fundamentalt uenig. Du finner ingen pressefotograf som har behov for mer enn 12mp. Ærlig talt, man kan gjerne debattere dette litt opp og ned, men eeegentlig trenger du ikke mer enn det. Pressefotografer trenger ISO og DR. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Dynamisk rekkevidde vil eg tru. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Ahh, selvsagt. Chucks. Naturfagprøven jeg hadde i sted, drepte den lille resten jeg hadde av inbilt logisk sans. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Skulle man fylle forsiden på den gamle Adressavisen så holdt det ikke med 12mp.. Den var svæær Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Pressefotografer trenger ikke mer enn 12MP nei, men de som leverer reklame foto som skal opp i 10x15m store plakater så bør det nok være over 20MP Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Uansett hvor svær den avisa var, så er det dasspapir man trykker det på. Og da holder nok 12MP lenge. Men nå vet ikke jeg hvor stor den var da. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Enorm.. Så stor <----------------------------------------> i målestokk 1:en armlengde. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Et lite tips, Interfoto selger Spyder 3 Pro til 999,- og Spyder 3 Elite til 1390,-, løp og kjøp. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Tilbud på CG skjermer også.. Har lyst på Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Vekk. Jeg er dum Endret 6. mars 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Skulle man fylle forsiden på den gamle Adressavisen så holdt det ikke med 12mp.. Den var svæær Nå gjorde jo ikke Adressa det, men printen på gamle Adressa var nok det største ankepunktet. I tillegg til at det ikke er så lenge siden de brukte ganske usaklig dårlige superteler og ASA400 sorthvittfilm. Pressefotografer trenger ikke mer enn 12MP nei, men de som leverer reklame foto som skal opp i 10x15m store plakater så bør det nok være over 20MP Joda. Men hvor mange driver med det? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Pressefotografer trenger ikke mer enn 12MP nei, men de som leverer reklame foto som skal opp i 10x15m store plakater så bør det nok være over 20MPFor den målgruppa er vel kanskje dette mer aktuelt enn APS eller FF på sterioder. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Enten det eller Hassy, ja. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 ..For å kunne ta helvetes bra bilder: http://www.dpreview.com/news/0903/09030602...ccfcard666x.asp :D Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Har akam fått en god del flere brukere etter at de annonserte nattkonkurransen? Har stusset litt over at det er noen nye brukere som legger inn bidrag i konkurranse delen... Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Fikk bare lyst og poste et bilde Værmeldingen ser bra ut for i morgen, så det er ikke noe som sier at dette ikke kommer til å gå bra. D300 var egentlig ikke så vanskelig å lære seg, mye var likt fra Canon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Skulle man fylle forsiden på den gamle Adressavisen så holdt det ikke med 12mp.. Den var svæær Neppe større enn 50x70cm plakatene til JP. Der holdt det med 8MP ... Jeg vet at jeg ihvertfall klarer meg lsnge med 8-12MP. Jeg er helt enig med Olympus om hva man bør fokusere på. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 6. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2009 Neida.. Den var ikke så stor. Bare føltes sånn når man prøvde å lese den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå