gorpium Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Fint motiv og komposisjon, men fryktelig uskarpt. Tjoa. Kunne vært verre. Joda. Er lagt ved bilde da, men kan ta det her. fant ingenting jeg derfor jeg spurte Jasså. Får opp exif i Opera. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er fordi du er n00b og ikke bruker Opera. er nok redd det er hovedgrunnen Bruker Firefox... Hvordan kan jeg skjekke der på mozilla? Hittil har jeg bare lagret bildet (og slettet det etterpå) sett på exif i Adobe Bridge... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvordan kan jeg skjekke der på mozilla? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...xif&cat=all Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hittil har jeg bare lagret bildet (og slettet det etterpå) sett på exif i Adobe Bridge... Evig tungvindt metode da. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvordan kan jeg skjekke der på mozilla? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...xif&cat=all Takker Hittil har jeg bare lagret bildet (og slettet det etterpå) sett på exif i Adobe Bridge... Evig tungvindt metode da. Man lærer så lenge man lever... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er fordi du er n00b og ikke bruker Opera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor er forumet ikke tilpasset skjermen min lengere ? Den er ca 1 cm. for smal i forhold til forumet,dette har jeg ikke opplevd før,det skal vel ikke ha noe og si da sider automatisk skal tilpasse seg skjermstørrelsen. Hvis jeg bruker ctrl + scrollehjulet så synes jeg bildet blir for mye redusert. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvordan kan jeg skjekke der på mozilla? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...xif&cat=all Virker ikke med FireFox 5 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hittil har jeg bare lagret bildet (og slettet det etterpå) sett på exif i Adobe Bridge... Protip: Høyreklikk bilde i Windows -> Egenskaper -> Sammendrag -> Avansert. Om du først lagrer på PC, altså. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Noen siste minutts-tips til bryllupsfotografering? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Backup? 2 CF-kort held ikkje med mindre det er 32GB kort og du skyter med 300D på JPEG i low. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Backup? 2 CF-kort held ikkje med mindre det er 32GB kort og du skyter med 300D på JPEG i low. Vel - er mer i kategorien "kompis av gommen med speilrefleks" enn "assistent til den offisielle fotografen".. I jpg+RAW har jeg nå plass til nesten 1000 bilder, og mer får jeg neppe lov av kona til å ta. Skal spise og være gjest også.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...xif&cat=all Virker ikke med FireFox 5 Har Firefox kome i versjon 5 allereie, det gjekk fort ... Men når du seier det kom eg på at det var noko problem med å få utvidingane for Fx til å vise data for bilete lasta opp til forumet. Kan hende PhotoME si utviding fungerer. Du må ha PhotoME installert for å bruke den. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 FxIF fungerer som bare det i FF 3.0.6 i alle fall. Har bruket det en stund nå og det sparer mye tid fremfor å lagre lokalt. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...xif&cat=all Virker ikke med FireFox 5 Har Firefox kome i versjon 5 allereie, det gjekk fort ... Men når du seier det kom eg på at det var noko problem med å få utvidingane for Fx til å vise data for bilete lasta opp til forumet. Kan hende PhotoME si utviding fungerer. Du må ha PhotoME installert for å bruke den. øøh. Jeg blingsa nok litt på v nummer der gitt Gjett hva som skjedde sist jeg lasta opp en sånn EXIF viewer. Joda. FiriFox kom med ny versjon som gjorde plugin-en ubrukelig. Og det er ikke så lenge siden, så jeg forventa nærmest inkompatibilitet. Da gjør jeg et nytt forsøk og ser hva som skjer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Olympus declares 12 megapixels is enough. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) For kommersielt bruk, neppe. Dei har vel berre innsett begrensingane i sitt eige system. Endret 6. mars 2009 av KimNK Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) For pressebruk er det i alle fall mer enn nok, og for de aller fleste professjonelle bruksområder er det nok også det. Når det kommer til studiofotografer er det nok dem som trenger mer, men også de som klarer seg helt fint med det. For fashion og slikt er det en begrensning. Ellers ser man jo visse begrensninger i optikk selv med fullformat og 21mp. Husker jeg ikke helt feil bedømte Fotografi for noen nummer siden 24-70/2.8L som ganske "soft" på 70mm og 24-105 fikk bare måtelig god omtale. Hva jeg skal med mer enn 12mp ser jeg i alle fall ikke, og om dette betyr at de låser seg til 12mp i fremtiden betyr jo det at man kan se for seg svært god ISO-ytelse om ett år eller to. Og det er jo ikke negativt. Edit: Siterer en kommentar fra The Online Photographer. "I can already hear all the pixel-peepers clacking away at their keyboards as they argue for more. [...]" Endret 6. mars 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 For oss som leverer til reklamebyrå er ikkje 10-12MP nok, i veldig mange tilfelle heller ikkje 16. 1Ds2 kamera våre har stått og støva ned i skapet lenge no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå