Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Men du får shit du kan ha i porteføljen din, og får kontakter innen fotoverden.

 

Jeg derimot. Sitter her og stirrer på 3 løse deler som pleide å være ett AF-S 18-135, og lurer på hva i h.. de andre som jobber her i Sandnes driver på med. Noe svar til det ET?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du får shit du kan ha i porteføljen din, og får kontakter innen fotoverden.

 

Jeg derimot. Sitter her og stirrer på 3 løse deler som pleide å være ett AF-S 18-135, og lurer på hva i h.. de andre som jobber her i Sandnes driver på med. Noe svar til det ET?

Den var ny. Har ikke jobbet i Sandnes på vel 2 uker nesten, så det er ukjent for meg. Visse personer som ikke legger igjen beskjeder til andre?

 

Det blir forresten ikke læreplass på meg i forsvaret, da ingen plasser innen foto i 2009 tilbys. Satser på samme vri som Gorpium, bytte ut AG3 eller hva pokker det nye våpenet heter med et kamera. Det er infoassistent du har stilling som, Gorpium?

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Når eg var i forsvaret klarte kollegaen min å velte eit stativ med kamera påmontert 16-35 2.8. Kameraet fikk ikkje ei skramme men objektivet låg i tre deler på golvet. Det delte seg heldigvis på ein rein og fin måte, så det gikk greit for fagfolk og sette det sammen, og det fungerte faktisk bedre etter smellen enn før.

 

ET: Spørs vel litt kva forsvarsgrein du kjem inn under. Sjølv var eg informasjonsarbeider/journalist/fotograf hos Presse og Informasjonsavdelinga i Sjøforsvaret. Fantastisk flott år. Søkte meg dit i løpet av rekruttskulen, når vi hadde presentasjon av diverse muligheiter på Madla.

Lenke til kommentar
Det blir forresten ikke læreplass på meg i forsvaret, da ingen plasser innen foto i 2009 tilbys. Satser på samme vri som Gorpium, bytte ut AG3 eller hva pokker det nye våpenet heter med et kamera. Det er infoassistent du har stilling som, Gorpium?

Stilling som infosoldat med foto som fagfelt i informasjonsavdelingen i Hærens styrker.

Det nye våpenet heter H&K HK416 og angrer ikke på at det er levert inn nå som jeg heller skyter med D3. :)

 

HK416 som forsvarer begynner å bruke nå? Husker ikke hva det ble til, men husker at de vurderte G36C.

Riktig. Kystjegerne bruker dog G36C.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke annet enn øynene mine forteller meg :p

 

Edit: HK416 som forsvarer begynner å bruke nå? Husker ikke hva det ble til, men husker at de vurderte G36C.

Hmm - hadde kanskje gjort seg bedre med fokus lagt på logo og navn på objektivet? Også litt forstyrrende med posen på venstresiden og ledningen på høyresiden. Men - synes det fungerer fint med telefon og modem - setter helpdesk/feilsøkningssettingen på plass.

 

Du kunne ikke brekke objektivet opp litt mer, så mer av elektronikken blir synlig?

 

 

(Hihi - er i litt snodig humør i dag.. ;))

Lenke til kommentar
Praktisk når dere skyter i portrettorientering? :p

ROFL!

 

..Mens man går over på vidvinkel og F for familiebilder? :)

 

Skal vi trekke en dårlig analogi for langt, så er det vel en rangefinder - man ser jo ikke ut av løpet? ;)

 

Man bruker da ikke ordet vertikalgrep på ett fotoforum hvis man mener noe annet enn vertikal-/batteri-grep til kamera :p

Batteri-grep? Det er vel til de med litt større blenderåpning? Eller blir det storformat? ;)

Lenke til kommentar
Man bruker da ikke ordet vertikalgrep på ett fotoforum hvis man mener noe annet enn vertikal-/batteri-grep til kamera :p

Batteri-grep? Det er vel til de med litt større blenderåpning? Eller blir det storformat? ;)

 

Får da plenty treff om man googler batterigrep ;)

 

Edit: @ Ingardj; PMA er vel ikke over enda?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke annet enn øynene mine forteller meg :p

 

Edit: HK416 som forsvarer begynner å bruke nå? Husker ikke hva det ble til, men husker at de vurderte G36C.

 

 

Oja, den. Noe en kunde leverte inn. Spurte om den kunne repareres evnt. hvor dyrt det ble eller noe i den duren. Han/hun hadde ikke supersikring og fikk dermed ikke nytt. Snakk med Thya for mer info, det var hun som tok imot det.

 

BTW. Jeg har fotografisk hukommelse og klarer normalt ikke å ta til meg muntlig informasjon. I hvertfall ikke å holde på den i mer enn 2 døgn.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Modig imot alle advarsler har jeg bestemt meg for å kjøpe med Elinchport Skyports! :grumpy:

 

Jeg har planlagt å kjøpe en ekstra blitz, en Vivitar 285HV tenker jeg på. Hva ekstra trenger jeg ekstra om jeg kjøper DENNE (KLIKK PÅ MEG) DENNE(!!!!!)

Men det står jo bare at det følger med:

1 st (Sender (Transmitter), batteri og ekstra batteriholder.

2 st Mottager (Transceiver RX)

1 st Sync cable 20 cm, 2.5mm Jack / Camera X-socket

 

Og det er jo bare èn kabel! Trengs det ikke 2 eller 3 til?

 

Jeg har planer om å bruke Canon 50D, Canon 580EX II, Vivitar 285HV. Hva mer av kabel dilldall trenger jeg? :hmm:

 

EDIT: Det var en her som ikke var fornøyd med sine Elinchport Skyports, vet hva alle moderatorer synes om kjøp og slag i forumet, men uansett. Om du er interessert i å selge så er jeg interessert i å kjøpe! :yes:

PM MEG

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...