Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åh nei, stakkars sn0dig som må jobbe såvidt litt over en vanlig arbeidsdag. :p

Jeg jobber bare fra 14.30 til 22.00, men i morgen blir det fra 22-09.. Akkurat som 70% av arbeidsdagene mine.. ;)

 

Ja stakkar meg som ordner med en butikk i 9 timer uten mulighet for å ta lunsj og skikkelige toalettpauser.

Lenke til kommentar
Torx er jo djevelens verk. Ingen som har torxtrekker liggende når man plutselig får behov for det, vettu...
Nettopp, og dermed er det ingen som får åpnet PC-kabinetter og fjernet ting som er festet med torx "just by accident"...

 

Torx er i større og større grad på vei inn, heldigvis, og da blir det et mindre problem. Det er så mye bedre å skru med at jeg aldri skal velge philips eller pozi (eller spor) med mindre jeg må...

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en grei svart/hvit film til allround bruk? Ingen ulempe om den er bra til hudtoner. Tenkte å begynne med et par ISO 400 ruller - noen innvendinger? Har de den slags i alle fotobutikker, eller må jeg i mer spesialiserte butikker?
Hvis du bare vil ha enkleste variant - kjøp Kodak BW400CN. C-41-fremkalling (fargeprosess), og fine bilder med passe korning. Av ordentlig sorthvittfilm er det mange som sverger til Kodak Tri-X eller Fuji Neopan. Men også andre varianter og merker er bra, Ilford har flere fine filmer... Men prøv BW400CN, den er ikke så dum til allroundbruk, så kan du avansere etter hvert :-)

 

Det er mange fotobutikker som har BW400CN inne, ikke fullt så mange som har ordentlig sorthvittfilm. Uansett er det ofte billigere å bestille på nett, men bare en film eller to kan man godt ta i butikken hvis de har.

Jeg var innom Antonio Stasi på lørdag, og han mente at BW400CN ikke var noen vits. Da kunne jeg like gjerne skyte digitalt, sa han. Så jeg endte opp med et par ruller Tri-X. Han fremkaller dem for 50-70 kr pr 36 bilders film avhengig av hvor mange/hvor ofte man leverer inn, og det kan vel ikke kalles en upris.

Lenke til kommentar
Åh nei, stakkars sn0dig som må jobbe såvidt litt over en vanlig arbeidsdag. :p

Jeg jobber bare fra 14.30 til 22.00, men i morgen blir det fra 22-09.. Akkurat som 70% av arbeidsdagene mine.. ;)

 

Ja stakkar meg som ordner med en butikk i 9 timer uten mulighet for å ta lunsj og skikkelige toalettpauser.

Jeg gjetter at du får lønn deretter, og dermed ikke har rett til å klage. ;)

Lenke til kommentar
Det spørs ganske grundig på hva du mener med lønn deretter. Ikke noe mer enn på en vanlig dag. (Med unntak av noen ekstra timer da selvfølgelig, og "betalt lunsj" som egentlig = 0 lunsj)

Du får da i det minste betalt for alle timene.. Jeg er på vakt 11 timer når jeg har nattevakt, og har betalt for sju av dem.. Jeg får dog sove på jobb, så jeg klager ikke. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...