Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, grepet gjøt alt ;)

 

Eksternt grep ser egentlig bare helt rubbish ut spør du meg :) hehe

Enig, blir for stort å klumpete :)

Grattis med nytt kamera! Er ikke noe dårlig kamera heller, bra du valgte canon :thumbup:

 

Du kjenner tydeligvis ikke Marius aka gorpium :p

Den dagen han går for annet enn Canon er det minusgrader i helvete

Lenke til kommentar
Uuuææh!

 

Fant for første gang ut prisen på EN-EL4a batteriene! Helvette!

 

Jeg som hadde planlagt og kun ha 4 slike batterier, for 8fps-mulighet hele tiden. Hell NO!

 

 

Hmm, det hørtes ikke noe morro ut.. Er batteriene så store da?

 

Du trenger denne dingsen som referes til over her ja, batteri og lader, og den tror jeg er dyyyr.

Regner med det er til D300 det er snakk om? Jeg har kjøpt meg gode oppladbare AA batterier og synes de gjør jobben meget godt, og hyrer lenge. Er det snakk om lange turer eller andre ganger jeg blir vekke fra stikkontakter bytter jeg bare batterirekkefølge slik at jeg kun bruker grepet først når jeg trenger 8fps. Hva i all verden skal du med 4 stk forresten?

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noe vits å kjøpe el4-batteriene (eller hva de heter), for det lokket du skal sette på utsiden av batterigrepet er ganske umulig å få fatt i.

 

Hehe, fikk mitt for en mnd siden jeg... Men den helvetes D300 tar jaggu ikke uorginale batterier. Så da satte jeg det uorginale i D3 og D3 sitt i D300 :-)

 

Hmm, det hørtes ikke noe morro ut.. Er batteriene så store da?

 

Det er samme batteri som sitter i D3, men det sitter lenger inn i grepet, så man må ha lokk med forlenger på.

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Hehe, fikk mitt for en mnd siden jeg... Men den helvetes D300 tar jaggu ikke uorginale batterier. Så da satte jeg det uorginale i D3 og D3 sitt i D300 :-)

Du må nevne når du bestillte :D Men det skulle vel være begynt å roe seg nå, de må da ha klart å klemt ut noen slike av fabrikken i tiden etter lanseringen av D300

 

Bruker MB-D10 fire eller åtte batterier?

 

Åtte :D

Lenke til kommentar
Hva i all verden skal du med 4 stk forresten?
Det samme spørsmålet sitter jeg med. Jeg greier meg godt med to batterier til min K20D, og såvidt jeg har forstått er det mer juice i D200 batteriene.

 

Jeg har satt kamera til å tappe batteiet i grepet først. Så standardprosedyre er at jeg lader det, når jeg tror det trengs. Det som sitter i kameraet lader jeg kun hvis jeg har tappet det i grepet helt ned. Da bytter jeg dem også, for at begge skal "holdes i form". Fungerer perfekt for meg, strøm i massevis. Hvis du chimper ekstremt mye kan du kanskje få bruk for et tredje, men fire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...