ZoDz Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Neida, pwner med 350D'en til en kompis Lenke til kommentar
ET! Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ser Cactus triggere nevnes i tråden. Er de virkelig så kjipe? Tenkte å kjøpe dem selv, og evnt. modde senderen med en lengre antenneledning. Noen som har prøvt den hurtigfiksen? Hvordan er triggerresponsen, 19 av 20 eller mindre? Har definitivt ikke råd til PWs slik ståa er nå. Så de er nok utelukket. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Ser Cactus triggere nevnes i tråden. Er de virkelig så kjipe? Tenkte å kjøpe dem selv, og evnt. modde senderen med en lengre antenneledning. Noen som har prøvt den hurtigfiksen?Hvordan er triggerresponsen, 19 av 20 eller mindre? Har definitivt ikke råd til PWs slik ståa er nå. Så de er nok utelukket. Selv kjøpte jeg Phottix som fotopia og kaffebrus selger. Jeg er veldig fornøyd. kan også moddes til å fungere på lenger avstand. har ikke prøvet å modde senderen enda men har heller ikke hatt problemer med trigging. Eneste jeg har gjort (hittil) er å lodde inn en kabel så jeg kan trigge sb-28. Stilig bilde Ingardj! Endret 1. mars 2009 av Dewil Lenke til kommentar
ET! Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Slik jeg ser det er Phottix eller Cactus en rebrand av samme dings. Lite lysten på å betale mye mer for dem hos fotopia. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Thank you dewil! Noen som vet mer om Nikon sine nyheter på PMA? Jeg håper D5000 blir noe av.. Spesielt med de specsa som noen rykter om! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Slik jeg ser det er Phottix eller Cactus en rebrand av samme dings. Lite lysten på å betale mye mer for dem hos fotopia. Correct me if I'm wrong. hvor selger de cactus/phottix billig? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Noen som har erfaringer med Elinchrom Skyport(s)? Vurdere om jeg kanskje skal kjøre på med det istedenfor å satse på det nye PocketWizard ControlTL greiene Så kjøp de gamle Ja det kan jeg jo prøve å få ebayet! Men da er jeg jo nesten presset til å kjøpe PocketWizard om jeg skal ha kvalitet da! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Noen som har erfaringer med Elinchrom Skyport(s)? Vurdere om jeg kanskje skal kjøre på med det istedenfor å satse på det nye PocketWizard ControlTL greiene Så kjøp de gamle Ja det kan jeg jo prøve å få ebayet! Men da er jeg jo nesten presset til å kjøpe PocketWizard om jeg skal ha kvalitet da! Devisor her på forumet har Elinchrome Skyports.. du kan jo høre med han om erfaringer. .virker veldig fornøyd med de ihvertfall. selv bruker jeg noen av Bowens. koster usaklig masse og er ikke heelt så stabil som prisen tilsier at de burde være Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 KimNK er ikke fornøyd med Skyports iallfall. Bare å kjøpe PW, så blir man fornøyd. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ingen som vurderer Cybersync? Har brukt de mye og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Noen som kan anbefale en fremgangsmåte for å redigere bildet mot noe nostalgisk. Noe sånt man ser på malerier over kongelige.. Skjønte dere dette? Ikke gammledagsportrett men noe med mer farge i uten at det blir for moderne Lenke til kommentar
ET! Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Cactus V2s Radio Slave Set w/Varta battery set http://www.mpex.com/browse.cfm/4,11447.html Cactus V2s Receiver Only http://www.mpex.com/browse.cfm/4,4973.htmlet Har sendt dem mail om de er på lager, skal kjøpe stativer og paraplyer + en del annet så slenger dem med om de skulle ha dem inne. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Cactus V2s Radio Slave Set w/Varta battery set http://www.mpex.com/browse.cfm/4,11447.html Cactus V2s Receiver Only http://www.mpex.com/browse.cfm/4,4973.htmlet Har sendt dem mail om de er på lager, skal kjøpe stativer og paraplyer + en del annet så slenger dem med om de skulle ha dem inne. Bestilte slike fra ebay, bare for enda billigere. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hehe. 10m rekkevidde med åpen sikt. Er ikke akkurat et alternativ til PW. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Så spørs det hvor mange av oss som rigger opp blitser og stasj og så stikker 50 meter vekk. Gjør man det i en storby så må man løpe fort i tilfelle noen napper med seg utstyret mens du står der med 70-200 og observerer det hele fra god avstand. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Du vet like godt som meg at 70-200 ikke er stort på fullformat. 10m holder oftest i massevis i studiosammenheng, men kan fort bli problematisk på location hvor det gjerne er avstander og hindringer. En så kort rekkevidde sier også noe om kvaliteten og påliteligheten på saken. Det er utrolig plagsomt når de ikke går av - spesielt når jeg har et perfekt motiv i søkeren. Husk også at PW gjerne brukes som ekstern utløser. Endret 2. mars 2009 av gorpium Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du vet like godt som meg at 70-200 ikke er stort på fullformat. 10m holder oftest i massevis i studiosammenheng, men kan fort bli problematisk på location hvor det gjerne er avstander og hindringer. En så kort rekkevidde sier også noe om kvaliteten og påliteligheten på saken. Det er utrolig plagsomt når de ikke går av - spesielt når jeg har et perfekt motiv i søkeren. Husk også at PW gjerne brukes som ekstern utløser. Nå sa jeg da ingenting om utsnittet ved 50m Klarer meg uansett helt fint med ST-E2en min jeg. Ihvertfall for øyeblikket. Den dagen jeg trenger PW så kjøper jeg PW. Eneste jeg tenker at jeg kunne ha trengt var å kunne trigge blitser som ikke heter 430/580. Kjøpe en haug med gamle nikon blitser og bruke PW høres kjekt ut. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 jeg kjøpte 2 gamle nikon blitser for ikke lenge siden. en SB-25 og en sb-28. Bestilte phottix sin sender og 3 mottakere. har ikke hatt missfires enda. åsså så lette å lodde inni da gitt. genialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå