Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"I have many excellent photo books on my bookshelf these days and I spend hours meandering through them. Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Ernesto Sellario, Fan Ho, Juan Buhler, Michael Kenna ... and many others".

 

PDML Photo Annual 2008-2009. Fototim i sånt selskap. Såpass må det være :D

 

 

Jeg måtte bare dele denne med dere.

For ordens skyld; jeg flirer så jeg holder på å dette av stolen her.

Det som er ekstra morsomt, er at Godfrey også er en FourThirds bruker (ikke bare Pentax) og poster bilder på http://forum.fourthirdsphoto.com ...

 

Tom

Lenke til kommentar

PDML Photo Annual 2008-2009. Fototim i sånt selskap. Såpass må det være :D

Det som er ekstra morsomt, er at Godfrey også er en FourThirds bruker (ikke bare Pentax) og poster bilder på http://forum.fourthirdsphoto.com ...

 

Tom

Godfrey er multisystembruker for tida ja. Han kompleterte med G1 fordi han liker kompakt utstyr. Han roser og 4/3 optikken.

Kjenner jeg han rett, kvitter han seg med Pentax, men fortsetter å poste på PDML. Merke er ikke så viktig for han, han er mer opptatt av at tingene gjør jobben.

 

Har du foresten sett videopresentasjonen av han på Pentaxian? Fasinerende måte han jobber på.

Lenke til kommentar

Hva skal man gjøre..

I dag fikk jeg melding på flickr om at en hadde "lånt" bildet mitt til bruk i bloggen sin. På en måte greit på grunn av god byline med link, men samtidig er det jo fortsatt ulovlig å bare ta.

Er det prisen man må betale for å vise frem bildene sine på internett?

 

Hva syns dere om å låne bilder fra andre til "private" blogger?

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre..

I dag fikk jeg melding på flickr om at en hadde "lånt" bildet mitt til bruk i bloggen sin. På en måte greit på grunn av god byline med link, men samtidig er det jo fortsatt ulovlig å bare ta.

Er det prisen man må betale for å vise frem bildene sine på internett?

På en måte. Men jeg tror jeg ville sendt vedkommende en mail og sagt at det var greit denne gangen, men at du forventer å bli spurt før man låner - ikke etterpå... Men så lenge det kommer klart frem at du er fotografen og det ikke er noen kommersiell virksomhet bak lånet, ville jeg nok godtatt det. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre..

I dag fikk jeg melding på flickr om at en hadde "lånt" bildet mitt til bruk i bloggen sin. På en måte greit på grunn av god byline med link, men samtidig er det jo fortsatt ulovlig å bare ta.

Er det prisen man må betale for å vise frem bildene sine på internett?

 

Hva syns dere om å låne bilder fra andre til "private" blogger?

 

Synes det er helt greit med private blogger etc.

Blir nesten å strekke det litt langt om man skal klage på sånt, så lenge de ikke blir framstilt på en fæl måte etc, så burde det ikke være noe problem.

 

Tror uansett ikke du ville kunne fått noe ut av det, om du hadde gjort sak av det ^^

 

Blir litt prisen man betaler for å ha bilder på nettet. Spes på lett tilgjengelige sider som flickr etc. Kan evt. bruke noe flashbasert til å dele bildene sine, da er det noe betydelig mindre antall folk som kommer til å laste de ned.

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre..

I dag fikk jeg melding på flickr om at en hadde "lånt" bildet mitt til bruk i bloggen sin. På en måte greit på grunn av god byline med link, men samtidig er det jo fortsatt ulovlig å bare ta.

Er det prisen man må betale for å vise frem bildene sine på internett?

 

Hva syns dere om å låne bilder fra andre til "private" blogger?

Personlig syns jeg sånt er greit, så lenge jeg blir kreditert, og det ikke er kommersiell bruk. Så hvis låneren ikke har kreditert deg, ville jeg bedt om det; altså en klar og godt synlig Copyright: "Jurgis" kreditering, gjerne med kontaktinformasjon.

Ut over det ser jeg ingen grunn til å kicke på slike lån i en privat blogg. Snarere tvert i mot, hyggelig om folk liker, og sprer, bilden mine. Tenker jeg.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Riktig. Det er langt lettere å komme seg opp fra vannet om man fordeler vekten. Normalt sett går soldatene med pinner rundt nakken om de skal krysse isen - siden dette var kontrollert brukte de like greit skistaver under en demonstrasjon.

 

Og joda, det er en tradisjon at alle soldater, iallfall i Hæren, skal isbade for å føle hvordan det er.

Lenke til kommentar
Plutselig har jeg fått lyst på blits.. jeg MÅ ha en blits har jeg funnet ut. Jeg får nok ikke fred i sinnet før jeg har kjøpt en, så da gjør jeg nok det innen kort tid. :p

 

Det der hørtes usannsynlig kjent ut.

Da har jeg bare en ting til å si. Kjøp paraply med stativ som du kan sette blitsen på og styre trådløst

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Plutselig har jeg fått lyst på blits.. jeg MÅ ha en blits har jeg funnet ut. Jeg får nok ikke fred i sinnet før jeg har kjøpt en, så da gjør jeg nok det innen kort tid. :p

 

Det der hørtes usannsynlig kjent ut.

Da har jeg bare en ting til å si. Kjøp paraply med stativ som du kan sette blitsen på og styre trådløst

utrolig hvor dyr en enkelt blits kan bli :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...