Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Trenger man bæretillatelse på island?

Er det egentlig relevant om man trenger det på Island? :p

 

Sn0dig ligger litt foran oss andre, og er allerede i gang med å planlegge det neste fototreffet, som går til Island i 2010. ;)

 

Skremmende om han skal begynne å surre med våpen der, da.. Er vel ikke så mye som er truende der. Ikke mer enn i vanlig, norsk natur, i det minste. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det skjedde eit eller anna alvorleg gale, eg kom ikkje inn på forumet i det heile i eit par minutt, og no er bileta borte.
*Noen* i drift har gjort en skikkelig blunder, men jeg vet ikke mer og vet heller ikke hvor mye mer jeg har lov å si. Eneste jeg vet er at det ikke er Ueland som står bak...
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en grei svart/hvit film til allround bruk? Ingen ulempe om den er bra til hudtoner. Tenkte å begynne med et par ISO 400 ruller - noen innvendinger? Har de den slags i alle fotobutikker, eller må jeg i mer spesialiserte butikker?
Hvis du bare vil ha enkleste variant - kjøp Kodak BW400CN. C-41-fremkalling (fargeprosess), og fine bilder med passe korning. Av ordentlig sorthvittfilm er det mange som sverger til Kodak Tri-X eller Fuji Neopan. Men også andre varianter og merker er bra, Ilford har flere fine filmer... Men prøv BW400CN, den er ikke så dum til allroundbruk, så kan du avansere etter hvert :-)

 

Det er mange fotobutikker som har BW400CN inne, ikke fullt så mange som har ordentlig sorthvittfilm. Uansett er det ofte billigere å bestille på nett, men bare en film eller to kan man godt ta i butikken hvis de har.

Lenke til kommentar

Scandinavian Photo har et greit utvalg. Ulempen er at du må kjøpe inn mye for ikke å gå på en kjempesmell med portoen...

 

Så langt erfarer jeg at Canoneten (som er matet med Tri-X 400) har blitt liggende. Kanskje er det mest fordi det har vært for mørkt for den i det siste, og fordi det jeg egentlig hadde lyst på var Reala...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Er straks på vei til Trondheim Øyelegesenter for å sjekke ut om jeg kan få tatt INTRAlasik, ihåp om at jeg kan bli kvitt briller og linser.

Synes prisen er ganske skremmende, men etter ett lite søk i skattelisten ser jeg hvor mye av pengene som går i lomma til øyelegen.

 

For 2007: inntekt: 12 282 202, formue: 9 825 935, skatt: 3 552 193.

Lenke til kommentar

"I have many excellent photo books on my bookshelf these days and I spend hours meandering through them. Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Ernesto Sellario, Fan Ho, Juan Buhler, Michael Kenna ... and many others".

 

PDML Photo Annual 2008-2009. Fototim i sånt selskap. Såpass må det være :D

 

 

Jeg måtte bare dele denne med dere.

For ordens skyld; jeg flirer så jeg holder på å dette av stolen her.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

 

"I have many excellent photo books on my bookshelf these days and I spend hours meandering through them. Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Ernesto Sellario, Fan Ho, Juan Buhler, Michael Kenna ... and many others".

 

PDML Photo Annual 2008-2009. Fototim i sånt selskap. Såpass må det være :D

 

 

Jeg måtte bare dele denne med dere.

For ordens skyld; jeg flirer så jeg holder på å dette av stolen her.

 

 

Hvorfor linker du til mailen min? Havner inn på gmail når jeg trykker på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...