Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger man bæretillatelse på island?

Er det egentlig relevant om man trenger det på Island? :p

 

Dessuten er det ikke noe som heter "bæretillatelse" i forbindelse med våpen i norsk lovverk. Det er kun politiet og enkelte personer i forsvaret som innehar bæretillatelse.

 

Edit: Viser dog til første punkt i signaturen min. ;)

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Finnes det ein tråd eller nettside for heilt basic fotografering? Eg har lese om definisjoner og den slags, men når det gjeld bruken av dei med kamera i hendene er ein anna sak. Det går på ting som om ein fokuserer manuelt, blenderprioritet, lukkerprioritet, manuell eksponering osv. Går noko av dette på auto eller stiller dykk alt for kvart bilete?

 

Det finnes sikkert mykje info om dette på nettet, men i staden for å rote rundt er det like greit å spørre her. ;)

Lenke til kommentar
Finnes det ein tråd eller nettside for heilt basic fotografering? Eg har lese om definisjoner og den slags, men når det gjeld bruken av dei med kamera i hendene er ein anna sak. Det går på ting som om ein fokuserer manuelt, blenderprioritet, lukkerprioritet, manuell eksponering osv. Går noko av dette på auto eller stiller dykk alt for kvart bilete?

 

Det finnes sikkert mykje info om dette på nettet, men i staden for å rote rundt er det like greit å spørre her. ;)

 

For min egen del går det mest i blenderprioritet og autofokus, da dybdeskarphet som regel er den egenskapen jeg er mest opptatt av å kontrollere. Helt manuelle innstillinger brukes sjelden, brukes hvis automatikken ikke klarer å lese situasjonen godt nok. Samme gjelder manuell fokus, brukes når det er vanskelig å treffe godt nok med AF, f.eks ved makrofotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...