Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi våren passer meg best :fun:, og fordi jeg har lest at mars/april er den beste tiden mtp. naturen og lyset der oppe. Jeg har ikke noen særlig erfaring med overgangen fra mørketid til lys vs. overgangen fra lys til mørketid - kanksje noen som bor i det høye nord kan si noe?

Lenke til kommentar
Fordi våren passer meg best :fun:, og fordi jeg har lest at mars/april er den beste tiden mtp. naturen og lyset der oppe. Jeg har ikke noen særlig erfaring med overgangen fra mørketid til lys vs. overgangen fra lys til mørketid - kanksje noen som bor i det høye nord kan si noe?
I Tromsø er det like fint på høsten som våren, hvis ikke til og med finere. Det er mer snø på våren, mens i slutten av august/begynnelsen av september er det bart, grønt og veldig veldig fint lys (i Tromsø). Må nok en måned senere på Svalbard, vil jeg tro, for å få tilsvarende lysforhold.
Lenke til kommentar
Juni neste år er perfekt. Da er jeg med!

For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy.

Hvorfor våren og ikke høsten ?

 

Tom

 

På våren er det enda god nok snø til at man kan forflytte seg rundt på egen hånd. Fra slutten av april til midten av mai er det utvilsomt best å være der som turist. Da er det lys nok hele døgnet og fremdeles nok snø til å komme seg fra sted til sted med scooter. ..om lyset i tidlig mai er noe å hoppe i taket for fotomessig vet jeg ikke, for sist jeg var der var lenge før foto-entusiasmen slo til. Det fungerer forsåvidt greit for meg å forflytte meg til fots, men er ikke sikkert alle er like gira å gå i to timer bare vi skal en tur oppe i passet bak Longyearbyen eller lignende (noen minutter på scooter).

Lenke til kommentar
Juni neste år er perfekt. Da er jeg med!

For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy.

Hvorfor våren og ikke høsten ?

 

Tom

Fordi i juni er jeg 18, og da kan jeg reise alene. Men skulle det skje på våren, så kan jeg nok krangle litt å få lov til å reise.

 

 

Grattis sn0dig :D

Lenke til kommentar
På våren er det enda god nok snø til at man kan forflytte seg rundt på egen hånd. Fra slutten av april til midten av mai er det utvilsomt best å være der som turist. Da er det lys nok hele døgnet og fremdeles nok snø til å komme seg fra sted til sted med scooter. ..om lyset i tidlig mai er noe å hoppe i taket for fotomessig vet jeg ikke, for sist jeg var der var lenge før foto-entusiasmen slo til. Det fungerer forsåvidt greit for meg å forflytte meg til fots, men er ikke sikkert alle er like gira å gå i to timer bare vi skal en tur oppe i passet bak Longyearbyen eller lignende (noen minutter på scooter).

 

Hvordan er det med bæretillatelsene her på forumet? Må man ikke ha rifle når man beveger seg utenfor Longyearbyen?

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar
Alle som bor i Stavanger bør passe seg.
Grattis. Er det trygt oppe på nordvestlandet?

 

Trygt fra meg ihvertfall. :p

Men skal nok en tur til oslo etter at oppsigelsestiden går ut, så da må alle oslofolk passe seg. :ph34r:

Hold deg unna den hvite Hiace'n med 3D Logo på... Orker ikke sånt tull på jobben, har mere enn nok å gjøre :p

 

Grattis med lappen. Kjør hardt ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med bæretillatelsene her på forumet? Må man ikke ha rifle når man beveger seg utenfor Longyearbyen?

 

AFAIK trenger en i gruppa å bære våpen i tilfelle en isbjørn bestemmer seg for å overfalle et menneske, men jeg tror man får bære våpen uten at man har jegerprøven eller lignende.

 

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...