GLN Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Juni neste år er perfekt. Da er jeg med! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Juni neste år er perfekt. Da er jeg med! For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy. Her er noen bilder fra Longyearbyen rundt midnatt i juni: Endret 26. februar 2009 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Juni neste år er perfekt. Da er jeg med! For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy. Hvorfor våren og ikke høsten ? Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Fordi våren passer meg best , og fordi jeg har lest at mars/april er den beste tiden mtp. naturen og lyset der oppe. Jeg har ikke noen særlig erfaring med overgangen fra mørketid til lys vs. overgangen fra lys til mørketid - kanksje noen som bor i det høye nord kan si noe? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Fordi våren passer meg best , og fordi jeg har lest at mars/april er den beste tiden mtp. naturen og lyset der oppe. Jeg har ikke noen særlig erfaring med overgangen fra mørketid til lys vs. overgangen fra lys til mørketid - kanksje noen som bor i det høye nord kan si noe?I Tromsø er det like fint på høsten som våren, hvis ikke til og med finere. Det er mer snø på våren, mens i slutten av august/begynnelsen av september er det bart, grønt og veldig veldig fint lys (i Tromsø). Må nok en måned senere på Svalbard, vil jeg tro, for å få tilsvarende lysforhold. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 mens i slutten av august/begynnelsen av september er det bart, grønt og veldig veldig fint lys (i Tromsø). Og så er det da det er varmt og fint å bade i sjøen Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Juni neste år er perfekt. Da er jeg med! For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy. Hvorfor våren og ikke høsten ? Tom På våren er det enda god nok snø til at man kan forflytte seg rundt på egen hånd. Fra slutten av april til midten av mai er det utvilsomt best å være der som turist. Da er det lys nok hele døgnet og fremdeles nok snø til å komme seg fra sted til sted med scooter. ..om lyset i tidlig mai er noe å hoppe i taket for fotomessig vet jeg ikke, for sist jeg var der var lenge før foto-entusiasmen slo til. Det fungerer forsåvidt greit for meg å forflytte meg til fots, men er ikke sikkert alle er like gira å gå i to timer bare vi skal en tur oppe i passet bak Longyearbyen eller lignende (noen minutter på scooter). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Nettet hjemme er føkkaaaaaaaaa Men i dag kjørte jeg opp, og nå har jeg ze (temporary) lisenze. Alle som bor i Stavanger bør passe seg. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Gratulerer med førerkortet Francis Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Alle som bor i Stavanger bør passe seg.Grattis. Er det trygt oppe på nordvestlandet? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Finnes det en Canon 200mm f1.8? http://www.youtube.com/watch?v=9_2lNnKujxs&NR=1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Alle som bor i Stavanger bør passe seg.Grattis. Er det trygt oppe på nordvestlandet? Trygt fra meg ihvertfall. Men skal nok en tur til oslo etter at oppsigelsestiden går ut, så da må alle oslofolk passe seg. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Juni neste år er perfekt. Da er jeg med! For sent på året. Solen står relativt høyt på himmelen hele døgnet, og lyset er crappy. Hvorfor våren og ikke høsten ? Tom Fordi i juni er jeg 18, og da kan jeg reise alene. Men skulle det skje på våren, så kan jeg nok krangle litt å få lov til å reise. Grattis sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Finnes det en Canon 200mm f1.8? http://www.youtube.com/watch?v=9_2lNnKujxs&NR=1 Canon har hatt det iallefall. Canonlink Endret 26. februar 2009 av pybalto Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) På våren er det enda god nok snø til at man kan forflytte seg rundt på egen hånd. Fra slutten av april til midten av mai er det utvilsomt best å være der som turist. Da er det lys nok hele døgnet og fremdeles nok snø til å komme seg fra sted til sted med scooter. ..om lyset i tidlig mai er noe å hoppe i taket for fotomessig vet jeg ikke, for sist jeg var der var lenge før foto-entusiasmen slo til. Det fungerer forsåvidt greit for meg å forflytte meg til fots, men er ikke sikkert alle er like gira å gå i to timer bare vi skal en tur oppe i passet bak Longyearbyen eller lignende (noen minutter på scooter). Hvordan er det med bæretillatelsene her på forumet? Må man ikke ha rifle når man beveger seg utenfor Longyearbyen? Endret 26. februar 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Trenger man bæretillatelse på island? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Alle som bor i Stavanger bør passe seg.Grattis. Er det trygt oppe på nordvestlandet? Trygt fra meg ihvertfall. Men skal nok en tur til oslo etter at oppsigelsestiden går ut, så da må alle oslofolk passe seg. Hold deg unna den hvite Hiace'n med 3D Logo på... Orker ikke sånt tull på jobben, har mere enn nok å gjøre Grattis med lappen. Kjør hardt Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hvordan er det med bæretillatelsene her på forumet? Må man ikke ha rifle når man beveger seg utenfor Longyearbyen? AFAIK trenger en i gruppa å bære våpen i tilfelle en isbjørn bestemmer seg for å overfalle et menneske, men jeg tror man får bære våpen uten at man har jegerprøven eller lignende. Francis Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hvordan er det med bæretillatelsene her på forumet? Må man ikke ha rifle når man beveger seg utenfor Longyearbyen? Det er vel heller snakk om "bæreplikt" på Svalbard... Seriøst, så stilte jeg spørsmålet her på forumet tidligere i år, uten å få noe vettugt svar. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 hmm.. Er det bare hos meg det mangler så og si alle bildene som er på forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå