Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NÅ er sliten nå.. Har nettop gravet ut den stakkars grønne audien min. Har stått innesnødd i hele vinter pluss at noen har måket plassen utenfor og plassert det rundt bilen.

hadde jeg enda hatt med en usb kabel på jobben skulle jeg lagt ved et bilde.

 

kanskje jeg lager en liten worklog. :D

 

Edit:

Hadde jo tatt et bilde med telefonen. her kommer det:

post-26623-1235393381_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Jeg var i Lillehammer i helga. Kjempegøy. Men det som var litt morsomt var at når jeg var på vei hjem fra Peppes med familien, så kom to jenter på min alder og spurte om jeg kunne ta bilde av de :wee: Det gjorde jeg, men siden det var ganske mørkt og jeg bare hadde manuell fokus, så ble de ganske uklare... Men, men, jeg får vel se hva de sier når jeg sender de.

Lenke til kommentar

Fotografregel #1: La aldri andre få se de dårlige bildene dine. Uskarpt=dårlig. :)

 

Dewil: Det så ut som en bona fide møkkajobb. Jeg brukte et par timer på å spa vekk et gigantisk takras fra gårdsplassen i går. Å bo i byen hadde sine sider på snefylte vintre (så lenge man hadde firehjulstrekk) - tenker brøytekantene rundt gårdsplassen er et par meter høye nå...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Fotografregel #1: La aldri andre få se de dårlige bildene dine. Uskarpt=dårlig. :)

Hva er ellers beste nødløsning for å redde stumper på uskarpe bilder? Unsharp mask?

 

Liker ellers en .sig jeg blant annet har sett på dpreview:

Amateurs worry about sharpness. Professionals worry about sales. Photographers worry about light.

:)

Lenke til kommentar
åh herregud så dum jeg føler meg.

 

Jeg hadde montert objektivet feil på mamiyaen i forhold til prismesøkeren. Det var ikke noe galt med lysmåleren, den hadde bare ingen variabler å gå etter.

 

jeez. Sometimes, just think.

Hehe, var ikke "tappen" oppi rilla på blenderringen? :!: Skjer med de beste det:)

Min klassiske feil er å måle lyset etter alle kunstens regler, for deretter å glemme å justere lukkertid og/eller blender før jeg tar bildet...

Lenke til kommentar

For en forferdelig produktiv dag...

Stod opp kl 7.00, hadde kjøretime kl 9.00-9.45, og så var det 5t 15min til jeg skulle på jobb.. og jeg hadde ikke med kamera...

 

Edit: Så da stakk jeg til dama og spiste lunsj selvfølgelig...

 

 

 

And now to something completely unrelated; jeg og vil ha mellomformat!

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Jeg for min del var oppe kl 03.30 i dag. Jeg kan forsikre dere om at det ikke er typisk meg. Mer vanlig at jeg legger meg på den tida. Etter 47 mil var det å tømme og stable ca 20 kubikk med dødsbo. Sliten, men deilig å være ferdig.

 

Nå ser hjemmet mitt ut som en antkvitetsforretning.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke klart å stått opp 03.30. Da hadde jeg nesten like gjerne døgnet og drukket litervis med energidrikk.

 

Forøvrig; nå har jeg hatt LG Viewty så lenge at slite-merkene på favorittbuksen min har blitt litt større, i forhold til hva de var når jeg hadde nokia *insert randomnumber here* (5610?). Morro.

 

 

 

Ja, jeg kjeder meg.

 

Edit: Og det er altså snakk om slitemerker på lommene...

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Jeg for min del var oppe kl 03.30 i dag. Jeg kan forsikre dere om at det ikke er typisk meg. Mer vanlig at jeg legger meg på den tida. Etter 47 mil var det å tømme og stable ca 20 kubikk med dødsbo. Sliten, men deilig å være ferdig.

 

Nå ser hjemmet mitt ut som en antkvitetsforretning.

Det er godt å høre at du er ferdig med den jobben. Du får komme deg fornuftig i seng i kveld da :)

 

Tom

Lenke til kommentar
åh herregud så dum jeg føler meg.

 

Jeg hadde montert objektivet feil på mamiyaen i forhold til prismesøkeren. Det var ikke noe galt med lysmåleren, den hadde bare ingen variabler å gå etter.

 

jeez. Sometimes, just think.

Hehe, var ikke "tappen" oppi rilla på blenderringen? :!: Skjer med de beste det:)

Min klassiske feil er å måle lyset etter alle kunstens regler, for deretter å glemme å justere lukkertid og/eller blender før jeg tar bildet...

 

 

Korrekt, det kostet meg 3 ruller tidligere denne måneden eller noe. Litt uoppmerksom.

 

Men nå har jeg vært ute å skutt to ruller, i ren glede.

 

No off in the dark dark closet.

 

Kanskje det kommer noen resultater denne gangen? Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...