Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gratulerer med fet macrorigg Aetius!

Får håpe det kommer masse bra macro bilder av deg på bildekritikken senere ;)

 

Den ringblitzen du har ser jo helt herlig ut til portrettfoto som du nevner, veldig fint for øyne. Ønsker meg en sånn selv, men prisen er litt i det stiveste laget.

 

Skal nok få kjøpt meg et brukt Canon 5D Mk II når et 1D(s) Mk IV kommer jeg også. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hele forløp egentlig ganske smertefritt, med unntak av noen småproblemer med en overnysgjerrig pus og det faktum at blitsen faktisk er altfor kraftig! På 100mm'erens nærgrense må jeg ned i f32 på ISO 50, og selv da må blitsen stå på laveste styrke. Jeg valgte imidlertid en kraftig ringblits med vilje, slik at den også kan brukes til portretter sammen med 85mm f1.2L USM II.

Ja, klart den er det. 400Ws og kun støtte for å skru den ned til 1/8 styrke, så blir det lyst. :p

Selv mine 300Ws på 1/32 blir for lyst til tider - da jeg elsker stor blender.

Lenke til kommentar
Det hele forløp egentlig ganske smertefritt, med unntak av noen småproblemer med en overnysgjerrig pus og det faktum at blitsen faktisk er altfor kraftig! På 100mm'erens nærgrense må jeg ned i f32 på ISO 50, og selv da må blitsen stå på laveste styrke. Jeg valgte imidlertid en kraftig ringblits med vilje, slik at den også kan brukes til portretter sammen med 85mm f1.2L USM II.

Ja, klart den er det. 400Ws og kun støtte for å skru den ned til 1/8 styrke, så blir det lyst. :p

Selv mine 300Ws på 1/32 blir for lyst til tider - da jeg elsker stor blender.

Hvilken ringblits bruker du Aetius? Sikler på 5d'en og 85 1.2 som du har :p

Lenke til kommentar
Har en sånn skinnfille som man pusser ruter med. Er det noe lurt å bruke på linsen?

 

Gå til nærmeste fotobutikk og få deg noe du kan være sikker på.. Koster jo ikke all verden.

 

I mellomtida kan jo lambi dasspapir funke? :D

Har prøvd lambi, men denne skinnfilla legger jo ikke noe støv igjen. (prøvde den på kit linso mi :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...