Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Definitivt for lite gult i det fjeset.

 

;)

Ser helt fint ut her - og Photoshop synes også at gulnivået er greit... :-)

 

Sitter forøvrig på kalibrert Eizo i øyeblikket (dog ingen ColorEdge).

Min skjerm har for mye gult i seg, og det ansiktet er knallrosa. :p

 

Trumpher deg med at jeg sitter på 2 kalibrerte Eizo skjermer, hehe =D og er veldig enig i at hudtonene hennes har ganske mye magentastikk i ansiktet.

Lenke til kommentar
http://www.flickr.com/help/photos/#142[/url] ']Can I replace my photos and keep the comments and tags and stuff?

Yes! If you have a pro account, you can replace a single photo at a time. On the individual photo page, click the "Replace this photo" link below the Additional Information heading on the right side. The title, description, comments, notes, tags, and favorites associated with the original photo will be kept.

Lenke til kommentar

Det er noe i lightroom som jeg ikke fatter ved eksportering... Jeg tar bilder i raw, jobber i ProPhoto(?) fargerom i lightroom på en skjerm som støtter aRGB, eksporterer så bildene til flickr med flickr-plugin i lightroom, og i eksporten konverterer jeg bildet til sRGB. Men sliter med at bildene blir for saturerte, og noe mørkere, når de havner på flickr. Er det noen som har noen gode ideer til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at det forsvinner noe fargerom når jeg konverterer til sRGB, men skal bildene bli så saturerte av det?? Kan det være flickr som er synderen?

Lenke til kommentar

Kan det være nettleseren din, abraxa? F.eks bruker ikke Opera (Firefox?) samme bibliotek for jpeg-visning som Windows. Størst forskjeller har jeg sett fra Firefox, men det var vel muligens i retning av desaturering...

 

Hvis du en sjelden gang har bilder med mye farger som er "out of gamut" i sRGB, så tilnærmes fargene så godt som mulig. (datteren min har en vinterdress som er utenfor gamut - den ser ganske syk ut i sRGB når du vet hvordan den skulle sett ut, men om man ikke tenker på det, så ser den fin ut).

 

 

 

131413839_336Rg-S.jpg

I realiteten er fargen en mye "dypere" grønn - omtrent som logofargen til HP, som også er utenfor gamuten de selv var med på å fastsette... :roll:)

 

 

Endret av Anew
Lenke til kommentar
(..)

Hvis du en sjelden gang har bilder med mye farger som er "out of gamut" i sRGB, så tilnærmes fargene så godt som mulig. (datteren min har en vinterdress som er utenfor gamut - den ser ganske syk ut i sRGB når du vet hvordan den skulle sett ut, men om man ikke tenker på det, så ser den fin ut).

(..)

Hihi - hadde vært morsomt å få arrangert et moteshow hvor samtlige plagg hadde så spesielle farger at stort sett samtlige var utenfor gamut i forskjellige retninger - og så sett de stakkars fotografene prøve å få bra bilder.. ;)

Lenke til kommentar
...men den er altså feil gjengitt, siden rett farge er utenfor gamut. Det er ikke så himla lenge siden de sluttet å bruke den.

Synes den ser blå ut også jeg da (og jeg hadde full score på fargetesten her tidligere). Men det var vel ikke hva fargen het som var det relevante her uansett. Jeg bare syntes grønn og HP i samme setning skurret litt.

Lenke til kommentar

Ja, som sagt så er den feil gjengitt fordi den riktige fargetonen er utenfor gamut, og den er da tilnærmet til noe som helt åpenbart er en lys blå. Imidlertid sliter min feilbarlige hjerne - jeg syns nemlig turkis ligner mest på grønt, men jeg pleier å tape den debatten... :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Det er noe i lightroom som jeg ikke fatter ved eksportering... Jeg tar bilder i raw, jobber i ProPhoto(?) fargerom i lightroom på en skjerm som støtter aRGB, eksporterer så bildene til flickr med flickr-plugin i lightroom, og i eksporten konverterer jeg bildet til sRGB. Men sliter med at bildene blir for saturerte, og noe mørkere, når de havner på flickr. Er det noen som har noen gode ideer til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at det forsvinner noe fargerom når jeg konverterer til sRGB, men skal bildene bli så saturerte av det?? Kan det være flickr som er synderen?

Jeg hadde samme problem når jeg exporterte raw bilder fra lr og direkte til ps. Det jeg gjordet var å exportere bildene ut av lr og i en mappe og dra de så over i ps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...