Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste endel om forskjellene mellom 24-70 og 28-70 da jeg skulle ha nytt. Jeg endte opp med 24-70 men det er fordi jeg ikke hadde noe fra tidligere. bilde kvaliteten sies å være nesten lik virket det som.

leste litt hos **krhrmkt** rockwell om denne http://www.kenrockwell.com/nikon/24-70mm.htm

 

han har også skrevet litt om 28-70 i forhold.

 

Jeg digger 24-70mm rask fokus og en flott boke, men det har vel også 28-70 ;)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Er det noe vesensforskjell mellom 28-70 og 24-70? Grublet litt på om jeg skulle bytte mens jeg har råd nemlig, men frir meg ikke helt fra tanken at det kanskje ikke blir særlig oppgradering, ei heller verdt 4000 ekstra...for marginale fordeler?

Det _er_ forskjeller rent optisk, men marginalt. Forskjellen mellom 28mm og 24mm er nok større.

Lenke til kommentar
Hm... Lyst til å bruke 12k på noe, jeg. Men hva?

 

Jo nå har jeg det. Et objektiv som er relativt likt det jeg har. Ikke så nøye hvorfor jeg skal kjøpe det og lese tester om det.

 

5 min senere. Nei var ikke så viktig likevel.

 

Hvordan går det med studioblitsene btw? :)

 

Med de kommentarene dine, så kan jo gjette hva jeg vil svare deg :)

Lenke til kommentar
Hm... Lyst til å bruke 12k på noe, jeg. Men hva?

 

Jo nå har jeg det. Et objektiv som er relativt likt det jeg har. Ikke så nøye hvorfor jeg skal kjøpe det og lese tester om det.

 

5 min senere. Nei var ikke så viktig likevel.

 

Hvordan går det med studioblitsene btw? :)

12k ja.. er noen som betaler full pris. :p handla på tilbud jeg tenk. kosta bare 10.999,-

 

 

oh the irony...

Lenke til kommentar
Jeg hadde fått den til innkjøpspris jeg da. ;)

 

Tok bare utgangspunkt i JPs priser.

 

Men helt serr. Kjøpte ikke du blitser?

 

De forsvant før jeg tok valget, og ble ikke lagt ut til noe god pris igjen...så da gadd jeg ikke, de digitale ble dyrere enn jeg ønsket...og etter noen runder med en av bestevenninene mine, så falt jeg på noe annet. Av hensyn til meg selv, og faktum at jeg har en fin dag, så sier jeg ikke hva :)

Lenke til kommentar

Da har også jeg tatt produktbilder av SoBe energi drikken.

SoBe_Pure_Rush___Energy_Drink_by_ET_media.jpg

 

Nokså fornøyd egentlig, gitt hva jeg hadde å jobbe med.

 

SoBe_Energy___Behind_the_scene_by_ET_media.jpg

 

 

Edit: Papirlommetørkle-diffuser på en sb-600, hama slave adapter, 055xprob, hvite ark som bakgrunn, pose og MBP 15" eske som reflektor holdt oppe av en lampe og en tommestokk. Nikon d80 med 105 2.5 AIS

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Da har også jeg tatt produktbilder av SoBe energi drikken.

Keen på å ta noen bilder av drikken selv. Kull boks.

 

Slagskyggen fra både boksen og sitronen burde helt klart ikke vært der, og irriterer meg også ganske mye. En softbox vil i stor grad redusere dette problemet. Det vil også gjøre lyset på sitronene i forgrunnen mindre hardt. Synes de er i lyseste laget nå.

 

Men jeg liker ideen. Det skal du ha for. Og du har gjort en brukbar jobb mtp. utstyr! :)

Lenke til kommentar
Hm... Lyst til å bruke 12k på noe, jeg. Men hva?

 

Jo nå har jeg det. Et objektiv som er relativt likt det jeg har. Ikke så nøye hvorfor jeg skal kjøpe det og lese tester om det.

 

5 min senere. Nei var ikke så viktig likevel.

 

Hvordan går det med studioblitsene btw? :)

Du kan få kjøpe ett bildet av meg... I full oppløsning :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...