ET! Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Argh...hater at det kommer så mange nye kamera på en gang, så mye å sette seg inn i. Kunder forventer at vi kan ALLE funksjonene på absolutt alle kameraene som vi har inne og som kommer i salg om uviss tid. Det er jo eeeasy. Så lenge det ikke er kompaktkameraer eller Pentaxer. Men gi meg et par dager med et par Pentaxer, så skal vel det også gå bra. Skal vi se. Hva mine kunder forventer at jeg kan: Kompaktkamera (alle merker og gjerne de vi ikke fører) Speilrefleks (samme her, men er enklere med større forskjeller mellom kameraene) Videokamera (billig til superdyre kamera, og da gjerne hvorfor de billige er bedre en de dyre) Det gir rundt regnet denne listen: Sanyo (kompakt/video), Sony (kompakt/video/speilrefleks) + Minolta, JVC (video), Olympus (kompakt/speilrefleks), Fujifilm (kompakt/speilrefleks), Canon (kompakt/speilrefleks/video), Nikon (kompakt/speilrefleks), Samsung (kompakt/speilrefleks), Panasonic (kompakt/video/MF), Leica (kompakt og gjerne speil og rammesøker selv om vi ikke fører det der jeg jobber), Ricoh (kompakt), Pentax (kompakt/speilrefleks, Casio (kompakt), + diverse, mindre kjente gimmick kamera. Har hatt flere kunder som blir direkte sure og sinte fordi jeg bruker litt tid på å grave frem aktuell informasjon om gitt kamera fra hjernebarken. Desto verre er det når en ikke kjenner det aktuelle kamera i det hele tatt. Oppgitt? Til tider, ja. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 ET' da.. du skal jo vite hva du selger Ellers så er det jo greitt at du må lete litt etter informasjon. Det må vi jo alle... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Selvfølgelig er det verdt! Følger du ikke med eller? Er bare litt misunnelig.. Jo - tror nok det blir et Pet Shop Boys-øyeblikk. Heh - med en 5D2 tror jeg også at man ikke har stort behov for å oppgradere de neste årene.. Kunne jeg få madammen (og enda viktigere - lommeboka!) med på å nedskrive en 5D2 over de neste fem årene, tro? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 ET' da.. du skal jo vite hva du selger Ellers så er det jo greitt at du må lete litt etter informasjon. Det må vi jo alle... Hehe, klart jeg leter og slikt. Og ja jeg holder meg oppdatert uansett siden jeg er teknisk interessert, men at enkelte kunder nærmest krever dette on the fly. Og da snakker jeg ikke bare om grunnleggende ting med kameraet, men alt. Det er litt småirriterende. Gah! Det er sent og jeg har ikke klart å begynne med noe av skolearbeidet, kanskje derfor jeg er litt grumpy? Mye å gjøre tror jeg, men klarer ikke å finne et sted å begynne. Forbanna lærere som gir minimum to ting å gjøre samtidig. Forestill deg at læreren prater lenge og vel om en oppgave, sier frist og hele pakken. For så å bable videre om en annen oppgave som har nesten lik frist. Hvor pokker skal vi begynne? Pluss på at de fleste lærerne gjør slik. Og at jeg har hatt naturfagstime med en lærer som knapt kan gjøre seg forstått på norsk (innvandrer-norsk) Å, som jeg lengter etter mer lys om dagene. Det er rett og slett deprimerende å ta bilder slik det er nå. Slaps og grå eller helt hvit himmel + tåke. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Hehe. Stemmer nok. Derfor forsikrer jeg meg om å være med gode folk. Jeg var så dum at jeg dro alene til et ganske lite anlegg, og gamblet på at jeg kom til å møte noen av folka jeg kjenner som drar på litt. Noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. : P Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 ET' da.. du skal jo vite hva du selger Ellers så er det jo greitt at du må lete litt etter informasjon. Det må vi jo alle... Hehe, klart jeg leter og slikt. Og ja jeg holder meg oppdatert uansett siden jeg er teknisk interessert, men at enkelte kunder nærmest krever dette on the fly. Og da snakker jeg ikke bare om grunnleggende ting med kameraet, men alt. Det er litt småirriterende. Gah! Det er sent og jeg har ikke klart å begynne med noe av skolearbeidet, kanskje derfor jeg er litt grumpy? Mye å gjøre tror jeg, men klarer ikke å finne et sted å begynne. Forbanna lærere som gir minimum to ting å gjøre samtidig. Forestill deg at læreren prater lenge og vel om en oppgave, sier frist og hele pakken. For så å bable videre om en annen oppgave som har nesten lik frist. Hvor pokker skal vi begynne? Pluss på at de fleste lærerne gjør slik. Og at jeg har hatt naturfagstime med en lærer som knapt kan gjøre seg forstått på norsk (innvandrer-norsk) Å, som jeg lengter etter mer lys om dagene. Det er rett og slett deprimerende å ta bilder slik det er nå. Slaps og grå eller helt hvit himmel + tåke. Skjønner hva du mener. Har mye av det samme på jobben selv. Det morsomste er jo når ting går i stykker. De skjønner jo ikke at en ny gjenstand kan gå i stykker heller. "jammen den er jo ny" Tenk deg det om du hadde skrevet like mye på leksene som du hadde skrevet på forumet i kveld hadde du vært ferdig Appropos slaps, grå eller hvit himmel kan faktisk være vakkert. linkylink Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Hehe. Stemmer nok. Derfor forsikrer jeg meg om å være med gode folk. Jeg var så dum at jeg dro alene til et ganske lite anlegg, og gamblet på at jeg kom til å møte noen av folka jeg kjenner som drar på litt. Noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. : P Det er naivt vettu. Kjørerne mine var skikkelig samarbeidsvillige liksom. På 4 timer i Tryvann tok de heien 3 ganger! Resten gikk de opp til både big jump og rails. Hjelper litt på viljestyrken dems når du viser dem noen bra bilder. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) ET' da.. du skal jo vite hva du selger Ellers så er det jo greitt at du må lete litt etter informasjon. Det må vi jo alle... Hehe, klart jeg leter og slikt. Og ja jeg holder meg oppdatert uansett siden jeg er teknisk interessert, men at enkelte kunder nærmest krever dette on the fly. Og da snakker jeg ikke bare om grunnleggende ting med kameraet, men alt. Det er litt småirriterende. Gah! Det er sent og jeg har ikke klart å begynne med noe av skolearbeidet, kanskje derfor jeg er litt grumpy? Mye å gjøre tror jeg, men klarer ikke å finne et sted å begynne. Forbanna lærere som gir minimum to ting å gjøre samtidig. Forestill deg at læreren prater lenge og vel om en oppgave, sier frist og hele pakken. For så å bable videre om en annen oppgave som har nesten lik frist. Hvor pokker skal vi begynne? Pluss på at de fleste lærerne gjør slik. Og at jeg har hatt naturfagstime med en lærer som knapt kan gjøre seg forstått på norsk (innvandrer-norsk) Å, som jeg lengter etter mer lys om dagene. Det er rett og slett deprimerende å ta bilder slik det er nå. Slaps og grå eller helt hvit himmel + tåke. Skjønner hva du mener. Har mye av det samme på jobben selv. Det morsomste er jo når ting går i stykker. De skjønner jo ikke at en ny gjenstand kan gå i stykker heller. "jammen den er jo ny" Tenk deg det om du hadde skrevet like mye på leksene som du hadde skrevet på forumet i kveld hadde du vært ferdig Appropos slaps, grå eller hvit himmel kan faktisk være vakkert. linkylink Nydelig bilde Dewil. Jeg greide selfølgelig å gå fra pcen hvor den greide å reboot helt automatisk i min lille pause. Jeg mistet 1600 ord i en rapport, det er jo super gøy. Lang natt tidligskole dette her. Ja, jeg lagret ikke, er ikke jeg bare fantastisk. Endret 19. februar 2009 av Mollenpriz Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 16-35 eller 17-40? http://gfx.dagbladet.no/labrador/492/49269...active/960x.jpg Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Nydelig bilde Dewil. Jeg greide selfølgelig å gå fra pcen hvor den greide å reboot helt automatisk i min lille pause. Jeg mistet 1600 ord i en rapport, det er jo super gøy. Lang natt tidligskole dette her. Ja, jeg lagret ikke, er ikke jeg bare fantastisk. Takker.. hørtes drit kjipt ut å miste så mye arbeid. Håper det ordnet seg... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 16-35 eller 17-40? http://gfx.dagbladet.no/labrador/492/49269...active/960x.jpg Tipper 16-35. Kommer til å le så hardt NÅR PB finner ass. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 16-35 eller 17-40? http://gfx.dagbladet.no/labrador/492/49269...active/960x.jpg Jeg gjetter på 16-35. siden solblenderen er mindre og det ser litt slankere ut. jukset litt med å sammenligne de to her: http://www.canon.no/products_solutions/pro...cat=4&cat=1 16-35 eller 17-40? http://gfx.dagbladet.no/labrador/492/49269...active/960x.jpg Tipper 16-35. Kommer til å le så hardt NÅR PB finner ass. vinner vel? HAHA Lenke til kommentar
ET! Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 ET' da.. du skal jo vite hva du selger Ellers så er det jo greitt at du må lete litt etter informasjon. Det må vi jo alle... Hehe, klart jeg leter og slikt. Og ja jeg holder meg oppdatert uansett siden jeg er teknisk interessert, men at enkelte kunder nærmest krever dette on the fly. Og da snakker jeg ikke bare om grunnleggende ting med kameraet, men alt. Det er litt småirriterende. Gah! Det er sent og jeg har ikke klart å begynne med noe av skolearbeidet, kanskje derfor jeg er litt grumpy? Mye å gjøre tror jeg, men klarer ikke å finne et sted å begynne. Forbanna lærere som gir minimum to ting å gjøre samtidig. Forestill deg at læreren prater lenge og vel om en oppgave, sier frist og hele pakken. For så å bable videre om en annen oppgave som har nesten lik frist. Hvor pokker skal vi begynne? Pluss på at de fleste lærerne gjør slik. Og at jeg har hatt naturfagstime med en lærer som knapt kan gjøre seg forstått på norsk (innvandrer-norsk) Å, som jeg lengter etter mer lys om dagene. Det er rett og slett deprimerende å ta bilder slik det er nå. Slaps og grå eller helt hvit himmel + tåke. Skjønner hva du mener. Har mye av det samme på jobben selv. Det morsomste er jo når ting går i stykker. De skjønner jo ikke at en ny gjenstand kan gå i stykker heller. "jammen den er jo ny" Tenk deg det om du hadde skrevet like mye på leksene som du hadde skrevet på forumet i kveld hadde du vært ferdig Appropos slaps, grå eller hvit himmel kan faktisk være vakkert. linkylink Kaller du det grå himmel? Da lurer jeg på hvordan din normale ser ut. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 nja... grå var den vel ikke akkurat borte i horisonten der Den var grå helt til sola gikk ned mot horisonten. så himmelen er egentlig grå men sola farger den... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg gjetter på 16-35. siden solblenderen er mindre og det ser litt slankere ut. 16-35 og 17-40 har lik solblender - EW88, men 16-35II er lengre enn de førsnevnte og bruker en nyere solblender - EW-88E. Overgangen fra fokusring til rødringen er mye mykere enn hos de to andre. Jeg vil derfor tippe det er 16-35II siden det ser ut som overgangen på bilde ligner og objektivet sikker langt ut ifra huset. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 noen flere enn meg som sitter og hører på piratebay saken el? Noe av det som blir sagt her er faktisk litt underholdning i. http://www.dagbladet.no/2009/02/18/kultur/...deling/4910513/ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) I anledning PMA... (Og dette er ikke ment som en kritikk av Sonys kameraer, bare for moro.. ) Endret 19. februar 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Genesis - When in Rome er konge! "She seems to have an invisible touch yeah She reaches in, and grabs right hold of your heart She seems to have an invisible touch yeah It takes control and slowly tears you apart." Beklager, men Genesis etter at Gabriel og Hackett sluttet, er stusselige greier. Alt for mye kommers Collins-greier. Han er en god trommeslager, men ingen låtskriver i mine ører. Men Genesis fra "A Trick of the Tail" og bakover er særdeles bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Beklager, men Genesis etter at Gabriel og Hackett sluttet, er stusselige greier. Alt for mye kommers Collins-greier. Han er en god trommeslager, men ingen låtskriver i mine ører. Men Genesis fra "A Trick of the Tail" og bakover er særdeles bra. Nå er jo Trick of the Tail det første albumet uten Peter Gabriel da Hacket sluttet vel etter Wind and Wuthering? Jeg selv synes egentlig Genesis var OK til og med Duke. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Nå er jo Trick of the Tail det første albumet uten Peter Gabriel da Hacket sluttet vel etter Wind and Wuthering? Jeg selv synes egentlig Genesis var OK til og med Duke. Ja Petter'n sluttet vel etter "Lamb lies down...". Og du har rett, Steve Hackett var også med på Wind and Wuthering. Da får jeg vel gå med på at det albumet er OK også da. Men Duke er fra fy-fy-æraen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå