Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Egentlig har jeg mest lyst til å bruke Win98 SE igjen, ettersom det faktisk gikk an å kjøre de gode, gamle spillene der uten større problemer. Sånn "jobbmessig" (dvs alt som ikke har med spill å gjøre) er jo Mac å foretrekke uansett. Selv har jeg XP på en PC, Vista på laptopen og 98 på en kjempegammel maskin som min mor bruker kun for å betale regninger. Ingen Mac ennå. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne egetnlig tenkt meg en Mac, jeg også.

 

Men det er dyrere og ikke like god til spill. Ja, du kan skaffe Windows til Mac også og bra skjermkort, men det er mer tungvindt og dyrere. Men ærlig talt surfer jeg og redigerer bilder mye mer enn jeg spiller...

Det finnes alltids spillkonsoller.

 

Tom

Lenke til kommentar

- alle - sosiale sider ca har jo lignende betingelser. skjønner ikke helt krisen. bruker det selv, laster opp bilder der, og poster div ting. kjenner også mange andre profesjonelle fotografer som gjør det samme.

sjangsen for at bildet er SÅ bra at facebook bare MÅ bruke det, og miste all tiltroen fra folk er ikke akkurat enorm.

 

du må nesten veie opp hvor mye kommersiell verdi bildene dine har i utgangspunktet. de fleste finner nok ut at facebook har lite å tjene på å selge akkurat dine bilder =)

spesielt med tanke på oppløsningen osv =) godt nok til bruk for web, men i utgangspunktet har jo de fleste filer lastet opp der veldig til begrensninger =)

Lenke til kommentar
604px i bredden er ikke akkurat noe særlig printbart, nei. I tillegg blir jo bildene noe jævlig komprimert.

 

Ikke at jeg laster opp så mye bilder der, men tenker å laste opp noen skibilder der, som kjørerne var hippe på å bruke som profilbilder.

 

Hvis du har et bilde på feks 1600*1200 du laster opp så blir det vel automatisk tilpasset facebook, men blir det originale bildet lagret i tillegg en plass vi vanlige dødelige ikke ser?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg testa litt på Facebook med bilder i forskjellige størrelse for å se hva som skjedde med dem. Min konklusjon var at det var best å endre bildet til 604px på lengste side selv, og velge kjipe kvalitetsinnstillinger i "Save for web", før man lasta opp. Da ble resultatet best. Men det var ikke noen vitenskapelig test, jeg testa bare med tre litt forskjellige bilder.

Lenke til kommentar

Mange aviser bruker facebookbilder (mugshots) i spesielle nyhetssaker, jeg regner med at de har en eller annen avtale med facebook om dette? Man kan jo ikke bruke andres bilder uten samtykke, men hvis man har overlatt denne "retten" til facebook, kan de muligens ta denne avgjørelsen for deg.

 

Edit: Mener jeg har sett eksempler på dette i saken om hun britiske studenten som ble drept i Italia, samt saken der den norske studenten ble drept i London.

 

Edit2: http://www.inthenews.co.uk/news/autocodes/...036;1261242.htm

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...