Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har lyst på en liten utfordring, så har Gatebil.no det her: http://www.gatebil.no/index.php?id=2477&pageid=116

 

Sitter her og knoter litt selv men er ikke helt i det "inspirelle" hjørnet i dag. Eneste jeg har gjort hittil er å få den røde bilen gul. Det tok jo ikke akkurat lang tid :p

De kunne i det minste ha tatt bildet av bilen med en slett eller nøytral bakgrunn. Et hælvætte å jobbe den maskinga der...

Lenke til kommentar
noen som har lyst på en liten utfordring, så har Gatebil.no det her: http://www.gatebil.no/index.php?id=2477&pageid=116

 

Sitter her og knoter litt selv men er ikke helt i det "inspirelle" hjørnet i dag. Eneste jeg har gjort hittil er å få den røde bilen gul. Det tok jo ikke akkurat lang tid :p

De kunne i det minste ha tatt bildet av bilen med en slett eller nøytral bakgrunn. Et hælvætte å jobbe den maskinga der...

De driver med bil vøtt. ikke foto..

 

Woohoo. Var en kar som ringte meg nettop og hadde lyst til å bruke et bilde jeg tok i sommer til å promotere et VW treff :D

Lenke til kommentar
Spørsmål til folket: Hva er poenget med vinkelsøker? Ser jevnlig slike på bruktmarkedet, men vet ikke om noen som bruker en sånn manik.

 

-Lazy

Lav posisjon på kamera - makro, sport, mote. Vinkelsøkeren kan også forstørre bilde i søkeren som gjør at det blir lettere å fokusere manuelt. Veldig mange liker å bruke sjaktsøkere og til nøds 45 graders prismesøkere sammen med mellomformat - der kommer vinkelsøker inn som et alternativ for DSLR brukere - etter sånn som jeg ser det.

 

Motefotografen Nikola Borissov kjøpte Canon sin vinkelsøker uten å egentlig vite så veldig mye om den - nå roser han den og anbefaler enhver som driver med portrett/mennesker/mote/etc. å kjøpe.

 

Oh, and I bought a great little thingy, an angle viewfinder for my Canon, and it’s WAY more useful then I expected. Google it, and buy it, I was immensely surprised by how useful and comfy it is. Especially if you wear glasses and/or shoot fashion. Buy it.
blogg

 

post-157128-1234821930_thumb.jpg

 

"Faktisk er E-3 og 14-54 mer kompakt enn E-400 med 14-42 fordi jeg ikke trenger bag."

 

Hahaha

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Spørsmål til folket: Hva er poenget med vinkelsøker? Ser jevnlig slike på bruktmarkedet, men vet ikke om noen som bruker en sånn manik.

 

-Lazy

Godt spørsmål :)

 

Sånn i riktig gamle dager, var nok en del gatefotografer som brukte det for å skyte ubemerka fra hofta. Ellers så kan det være aktuelt i makrosammenheng og andre situasjoner hvor du ønsker en lav kameraposisjon.

 

Men det er nok ikke uten grunn at det selges en del brukte :)

Har en følelse av at mange bruker dem mindre enn de forestilte seg.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Ellers så kan det være aktuelt i makrosammenheng. Men det er nok ikke uten grunn at det selges en del brukte :)

 

Det var det jeg tenkte også- Hvorfor er det såpas mange eksemplarer av et utstyr som nesten ingen har på bruktmarkedet?

Jeg liker makro og hadde i sommer et prosjekt med maur. Vanlige skogsmaur som det yrer av rundt hytta mi. Kjappe småjævler, fikk ikke et brukbart bilde. Men dette er en utfordring, så til sommeren SKAL de små monstrene til pers. Så i tankeprosessen omkring hvordan jeg skal løse dette (meget lav kameraposisjon, mange vonde stillinger) kom ideen om at vinkelsøker muligens kan være til hjelp. -Og det ser det jo ut til at jeg får støtte på her. Kom sommer...

 

-Lazy

 

Edit: Feilretting

Endret av lazyman
Lenke til kommentar

I første omgang er jeg ute etter ulike spreke farger for å sette farge på en hvit vegg. Jeg har lest og hørt at det også er veldig lurt å ha fargede ark i forhold til hvilke annet lys som er i rommet, fluoriserende, glødepære, men det bryr jeg meg ikke så veldig mye om nå. Hvis de har de riktige fargene kan jeg plukke opp noen av de også, selvfølgelig

Endret av lurfelus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...