tomsi42 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Fant en deilig energidrikk i butikken i dag! Den var så fint pakket inn, at kameraet måtte frem Hvor mye børst er det iden ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det noe minus å bruke iso 50 i forhold til iso 100? Gratulerer med nye sko. Får vi nye halsbrekkende oppvisninger også? Sikkert; den gutten er rabiat når han er på hugget. Håper bare vi klarer å fange øyeblikket. Det er noe minus med å bruke annet enn native ISO uansett om du går nedover eller oppover. På ISO 50 må signalet dempes i stedet for og forsterkes, men suboptimalt blir det uansett. Hvor mye/lite forskjell det er må nesten testes. Jeg begynner å komme mer og mer til den holdningen at man er mer opptatt av støy enn innholdet i bildet. Med dagens bildebrikker, så bruker man ISO 50 og 100 fordi det er så forbanna mye lys. Punktum finale. Får du støy på ISO 200, så er det andre ting man må sjekke. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Fant en deilig energidrikk i butikken i dag! Den var så fint pakket inn, at kameraet måtte frem Hvor mye børst er det iden ? Har aldri opplevd å bli skikkelig vill av slike drikker.. Men så holder det med en for meg (veldig søtt og surt samtidig) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Føler bloggen ble litt flickr-inspirert i kveld Prøver å gjøre det så enkelt så mulig.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 BAhh.. Drakk litt for mye i kveld, glemte igjen tlf hos min søster og skal hente sofa i morra på jysk. Ikke bra, ikke bra... :nei: SOVA! hehe. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det noe minus å bruke iso 50 i forhold til iso 100? Gratulerer med nye sko. Får vi nye halsbrekkende oppvisninger også? Sikkert; den gutten er rabiat når han er på hugget. Håper bare vi klarer å fange øyeblikket. Det er noe minus med å bruke annet enn native ISO uansett om du går nedover eller oppover. På ISO 50 må signalet dempes i stedet for og forsterkes, men suboptimalt blir det uansett. Hvor mye/lite forskjell det er må nesten testes. Jeg begynner å komme mer og mer til den holdningen at man er mer opptatt av støy enn innholdet i bildet. Med dagens bildebrikker, så bruker man ISO 50 og 100 fordi det er så forbanna mye lys. Punktum finale. Får du støy på ISO 200, så er det andre ting man må sjekke. Tom I ownz. Jeg fant ut at iso 50 er veeeeldig brukbart når man skyter på 1.4 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det noe minus å bruke iso 50 i forhold til iso 100? Gratulerer med nye sko. Får vi nye halsbrekkende oppvisninger også? Sikkert; den gutten er rabiat når han er på hugget. Håper bare vi klarer å fange øyeblikket. Det er noe minus med å bruke annet enn native ISO uansett om du går nedover eller oppover. På ISO 50 må signalet dempes i stedet for og forsterkes, men suboptimalt blir det uansett. Hvor mye/lite forskjell det er må nesten testes. Jeg begynner å komme mer og mer til den holdningen at man er mer opptatt av støy enn innholdet i bildet. Med dagens bildebrikker, så bruker man ISO 50 og 100 fordi det er så forbanna mye lys. Punktum finale. Får du støy på ISO 200, så er det andre ting man må sjekke. Tom I ownz. Jeg fant ut at iso 50 er veeeeldig brukbart når man skyter på 1.4 I ownzz.. jeg fant ut at ISO100 og f/1.2 funka veldig bra i sørfrankrike uten skyter. ISO50 fungerte også. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Er det noe minus å bruke iso 50 i forhold til iso 100? Gratulerer med nye sko. Får vi nye halsbrekkende oppvisninger også? Sikkert; den gutten er rabiat når han er på hugget. Håper bare vi klarer å fange øyeblikket. Det er noe minus med å bruke annet enn native ISO uansett om du går nedover eller oppover. På ISO 50 må signalet dempes i stedet for og forsterkes, men suboptimalt blir det uansett. Hvor mye/lite forskjell det er må nesten testes. Jeg begynner å komme mer og mer til den holdningen at man er mer opptatt av støy enn innholdet i bildet. Med dagens bildebrikker, så bruker man ISO 50 og 100 fordi det er så forbanna mye lys. Punktum finale. Får du støy på ISO 200, så er det andre ting man må sjekke. Tom I ownz. Jeg fant ut at iso 50 er veeeeldig brukbart når man skyter på 1.4 I ownzz.. jeg fant ut at ISO100 og f/1.2 funka veldig bra i sørfrankrike uten skyter. ISO50 fungerte også. Med blits glemte jeg å skrive. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 5D har høyere dynamisk omfang på iso 50 enn 100. Jeg har latt meg fortelle at 5D yter best rundt ISO250. Jeg fikk høre det samme på PMA for to år siden, dvs at 5Ds "native" ISO var ca 250. Jeg har imidlertid ikke sett noen målinger som underbygger dette, verken egne eller andres. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Lyst på gråfilter til 50mm min og 24-70. Hvilke er å anbefale? Tenkt å skyte rundt 1.4-2 på 50mm og 2.8 med 24-70 Poenget er at jeg skal bruke blitser. Hmms. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Fant en deilig energidrikk i butikken i dag! Den var så fint pakket inn, at kameraet måtte frem Hvor mye børst er det iden ? Kjøpte sånn i går jeg også. En av hver, den som er rød (som du har her)var den beste av de. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Blir fotoshoot med fult av rør om noen dager/uker. Har ett sted mellom 10 og 20 radiorør på vei fra ebay. Tror jeg har litt hamstertendenser. Men samtidig er det jo greit å ha nok rør til å slippe å gå tom i dette århundret Tror kansje det lønner seg økonomisk og, siden forsterkertypen jeg bygde allerede har tidoblet prisene på effektrørene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 noen som vet om det er forskjell på elinchrom,bowens og PW senderne? Får 4 stykk bowens fra usa for prisen av 3 PW, så lurte på om det var vesentlige forskjeller, med mindre en skal stå flere hundre meter unna da.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Skal gjøre en sammenligning. F$#%$ akkurat bestilt PWer også ser jeg på nettsiden til PW at 16. feb kommer det en ny modell. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 nedtur! veldig surt vil jeg tro:D Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, det er et lite klask over kjeften. Heldigvis bestilte jeg bare to, så de neste kan være av den nye modellen siden filosofien til PW er at alt skal være kompatibelt med hverandre. PW II sin rolle har ikke blitt dårligere selv om nye kommer. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Vurderer å skaffe meg 2 selv, men vet ikke hvor mye bruk jeg har for de.. Men lysten er der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Yay! Prøver å skaffe meg læreplass hos fotograf og ser ut som jeg har skaffa med date med en som vil se hva jeg kan Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Skal gjøre en sammenligning. F$#%$ akkurat bestilt PWer også ser jeg på nettsiden til PW at 16. feb kommer det en ny modell. Eh, care? Kjøpte du ikke Plus II da? Hadde skjønt kjipheten hvis du kjøpte MultiMax, men jeg gidder i hvertfall ikke betale ekstra for litt fancy funksjoner. Jeg ønsker egentlig kun sikker trigging. Dog digg om de nye PW kom med TTL-støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå