Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La inn et forslag til deg, se om det hjelper hvis ikke gi en lyd så kan jeg evt komme med komplett kode eks hvis du gir meg litt mer data.

 

(Du fikk meg til å registrere meg som bruker på forumet, var endelig noe jeg kunne svare på)

 

Kjent sak. Man lurker i forum over lengre tid og plutselig bare angriper.

Lenke til kommentar

Ratleto:

Kanskje det, ja. Er stien noe sted å gå på denne tida av året, vet du noe om det? Eller tenkte du evt bare på litt fotografering ved selve demningen?

Vet ikke om stien er åpen, men det er ved kraftstasjonen det vistnok er mye flygevesen.

Blir det bedre vær, kan vi se på saken til uka

Lenke til kommentar
For min del er det først og fremst ytelsen på høy ISO grunn nok til å ta mkII :)

Men hvem er det jeg prøver å lure? Har ikke råd til noen av dem uansett :)

Så er Simon med i gruppen med fotografer som ikke ser på støy ifra samme perspektiv som mange andre.

5D på 3200 med 50/1.4 kan gi formidable bilder.

 

Har forresten lagt inn en bestilling på B&H. Gettin' me some Wizards.

 

Ser at jeg formulerte meg litt feil her. 5D mkI har vel ikke mulighet til å ta bilder på ISO 12800 og 25600, noe mkII har?

Lenke til kommentar
For min del er det først og fremst ytelsen på høy ISO grunn nok til å ta mkII :)

Men hvem er det jeg prøver å lure? Har ikke råd til noen av dem uansett :)

Så er Simon med i gruppen med fotografer som ikke ser på støy ifra samme perspektiv som mange andre.

5D på 3200 med 50/1.4 kan gi formidable bilder.

 

Har forresten lagt inn en bestilling på B&H. Gettin' me some Wizards.

 

Ser at jeg formulerte meg litt feil her. 5D mkI har vel ikke mulighet til å ta bilder på ISO 12800 og 25600, noe mkII har?

5D kan vell kun gå opp til 3200.

Lenke til kommentar
Er det noe minus å bruke iso 50 i forhold til iso 100?

Gratulerer med nye sko. Får vi nye halsbrekkende oppvisninger også?

 

Det er noe minus med å bruke annet enn native ISO uansett om du går nedover eller oppover. På ISO 50 må signalet dempes i stedet for og forsterkes, men suboptimalt blir det uansett. Hvor mye/lite forskjell det er må nesten testes.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Ratleto:
Kanskje det, ja. Er stien noe sted å gå på denne tida av året, vet du noe om det? Eller tenkte du evt bare på litt fotografering ved selve demningen?

Vet ikke om stien er åpen, men det er ved kraftstasjonen det vistnok er mye flygevesen.

Blir det bedre vær, kan vi se på saken til uka

 

Jepp. Passer bra, da jeg antakelig har mer enn nok tid for meg selv neste uke. :)

Lenke til kommentar
5D har høyere dynamisk omfang på iso 50 enn 100.

Sakset fra Canon USA:

 

Some customers claim that they see less noise at ISO 50 than ISO 100 on a EOS 5D, but both settings are about equally noiseless. There is approximately a stop less dynamic range in the highlights at ISO 50, which is the reason why this setting is normally locked out.

Lenke til kommentar
Hmm. Var det ikke "Kilde?" du mente å skrive?

What.

Når noen kommer med et (åpenbart galt) utsagn på nettet, så er det lurt å spørre dem om hvor de har det fra. Det kalles kildekritikk, og er lurt å bedrive.

 

Canon, selv om de gjør mye rart, er selvsagt ikke så dumme at de lager et kamera som yter best på iso 50, og så sier de "men det skal man normalt ikke bruke, så vi setter det som ukalibrert innstilling som må aktiveres spesielt i menyene".

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...