Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke så veldig mye akkurat, men er litt ja. Er dog tilhenger har to hus i enhver situasjon.

Slemming. Gi meg ett hus, nå.

Du har flere hus - bare ikke digitale. :p

Bytte 40D'en min mot Mamiya-stashet ditt? :p

Sånt blir veldig individulet. Jeg for min del ville lagt mer vekt på 2mm i den korte enden, enn 15mm i den lange. Men det er meg og min måte å fotografere på.

Japp, forskjellen er vesentlig større i den korte enden.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Nei, faktisk ikke. 5Dmk2 har for store filer for en som liker RAW (som jeg gjør) til at det er praktisk. 5Dmk1 gir meg en følelse av å skyte film, det gjør på en eller annen måte ikke mk2. Dessuten er jo mk2 betraktelig dyrere. Det jeg ønsker forbedret på 5Dmk1 (autofokusen) er jo i bunn og grunn den samme på begge modeller.

:)

Lenke til kommentar
Forskjellen i utsnitt per millimeter er selvfølgelig større i den korte enden ja, men forskjellen fra 40 til 55 er fortsatt vesentlig større en forskjellen fra 17 til 18.
Skrev jeg en millimeter :p

Jeg syns det ofte er lettere å gå et lite skritt fram, enn å rygge gjennom f.eks en vegg. Dessuten syns jeg det er lettere å croppe litt etterpå, enn å legge til de pixlene jeg ikke fikk med, fordi obejktivet var for trangt.

Men syns du det er vanskelig å gå nær motivene, som jo ofte innebærer å gå inn i folks intimsone, da er det det som gjelder for deg.

Lenke til kommentar
For min del er det først og fremst ytelsen på høy ISO grunn nok til å ta mkII :)

Men hvem er det jeg prøver å lure? Har ikke råd til noen av dem uansett :)

Så er Simon med i gruppen med fotografer som ikke ser på støy ifra samme perspektiv som mange andre.

5D på 3200 med 50/1.4 kan gi formidable bilder.

Har forresten lagt inn en bestilling på B&H. Gettin' me some Wizards.

Lenke til kommentar
Flere som skal fange rallybiler i helgen?

Yes,jeg skal..reier fredag etter jobb med ca 10 kompiser og 13 mannslavo,så det blir fett.

Håper bare jeg får handla 70-200 2,8 imorgen..Men funker vel greit med 24-70'en hvis jeg ikke skulle få penga 70-200 i tide.. Har planer om ringsaker og budor..

Lenke til kommentar
Gorpium: NEVAR!

Og, SRSLY? Hvor mange Wizards?

Heh. I'll get ma own medium format camera.

Blir to stk for nå. Trenger til jeg kommer hjem og har ikke fått lønn ennå. Blir flere til neste perm.

Så er Simon med i gruppen med fotografer som ikke ser på støy ifra samme perspektiv som mange andre.

Han må nesten det når han går rundt med en sånn knøttliten sensor :fun:

Hihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...