Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

men kjære dere, er det bare jeg som bryr meg om at Norge slo Tyskland på bortbane i dag?

 

Vi spilte jo tom bra til tider!

 

Hvem er bortebane?

 

Du røpte deg selv som en skapfotballelsker, i og med at jeg skrev bortbane, uten e, og du svarte korrekt med bortebane. Den skrivefeilen var lagt inn med vilje for å provosere frem eventuelle freudianske glipper :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke pils nok hjemme til å orke å se 2x45min med fotball ;)

 

Så jeg gikk igjennom bildene jeg tok i går ettermiddag istedet. Hadde lånt meg en Olympus 40-150mm f/4-5.6 som jeg prøvde i kveldssolen ved Tanum kirke. Dette er den billige telezoomen til Olympus; den samme som selges i dobblet-kit'ene.

 

Jeg må si meg positivt overrasket over skarphet, farger og kontrast. Har lagt noen bildeeksempler ut på SmugMug. Det som er interessant med de bildene, så er det at jeg ikke har skarpet opp utover default i ACR. En USM på 70, 0.7, 3 ville gitt det lille ekstra.

 

Tom

Lenke til kommentar
men kjære dere, er det bare jeg som bryr meg om at Norge slo Tyskland på bortbane i dag?

 

Vi spilte jo tom bra til tider!

Jeg bryr meg.

 

Men får jeg tak i de JÆVLA søringene i TV2 skal jeg pokkermeg gjelle dem og denge dem med en forbanna fiskebåt! ARGH! :wallbash::realmad::angry:

 

Så jeg gikk igjennom bildene jeg tok i går ettermiddag istedet. Hadde lånt meg en Olympus 40-150mm f/4-5.6 som jeg prøvde i kveldssolen ved Tanum kirke. Dette er den billige telezoomen til Olympus; den samme som selges i dobblet-kit'ene.

 

Jeg må si meg positivt overrasket over skarphet, farger og kontrast.

40-150 er anerkjent som en hederlig tele, ja. :)

 

Har lagt noen bildeeksempler ut på SmugMug. Det som er interessant med de bildene, så er det at jeg ikke har skarpet opp utover default i ACR. En USM på 70, 0.7, 3 ville gitt det lille ekstra.

 

Tom

Fine bilder forøvrig. :)

Lenke til kommentar
Og da har 17-40'n ankommet postkontoret her, skal hente den i pausa nå om en time :D

Tror det blir en bitteliten forandring fra 18-55'n ja :wee:

Som natt og dag. Spesielt mekanisk.

 

 

Men MYE kjipere brennvidde på crop. 17-40mm er SKIKKELIG kjip og alt for begrenset brennvidde til å fungere som normalzoom. Jeg solgte min etter et par måneder når jeg innså at den var ubrukelig på crop.

Vil nå ikke si det. Bruker 17-55 mye på crop selv og det fungerer fint. Er vel slik at jo mer zoom, jo dårligere optisk kvalitet. Eller hur?

Uansett veldig subjektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...