von-schnellfahrer Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 hva bruker du den til a? Brennvidde på 400 er tross alt ikke veldig mye lengre enn 200... Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Kommer vell litt ann på hva du skal bruke den til, vil jeg tro.. edit: too slow.. Endret 10. februar 2009 av saturnia Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Nei, bare dobbelt så langt Hvis du mener å si at forskjellene i utsnitt er små, så vet jeg det. Men kan være greit å ha en kraftig tele til de gangene 200mm ikke holder. F.eks hvis man skal ta bilder av naboen som står naken foran vinduet i naboblokka. :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Nei, bare dobbelt så langt Hvis du mener å si at forskjellene i utsnitt er små, så vet jeg det. Men kan være greit å ha en kraftig tele til de gangene 200mm ikke holder. F.eks hvis man skal ta bilder av naboen som står naken foran vinduet i naboblokka. :!: Hvis noen av mine naboer står naken foran vinduet; så trekker jeg for gardina! Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Nei, bare dobbelt så langt såpass sjønner jeg òg, var nok utsnitte jeg siktiet etter Hvis du mener å si at forskjellene i utsnitt er små, så vet jeg det. Men kan være greit å ha en kraftig tele til de gangene 200mm ikke holder. F.eks hvis man skal ta bilder av naboen som står naken foran vinduet i naboblokka. :!: dyr hobby, men vært ett forøk Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hva med en 200 f/2.8.. Så slenger du bare på en TC når du trenger mere tele.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Nei, bare dobbelt så langt Hvis du mener å si at forskjellene i utsnitt er små, så vet jeg det. Men kan være greit å ha en kraftig tele til de gangene 200mm ikke holder. F.eks hvis man skal ta bilder av naboen som står naken foran vinduet i naboblokka. :!: Hvis noen av mine naboer står naken foran vinduet; så trekker jeg for gardina! Tom Da har du følgende problem: stygge naboer Edit: Alt dette var forøvrig en spøk. Jeg har heller ingen pene naboer(som jeg vet om), bor heller ikke i blokk. Saturnia: Har allerede 70-200 F/4 og 135mm F/2 + 1.4tc som blir 189 2.8.. ser ikke helt poenget med 200 2.8 Endret 10. februar 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 her jeg bor trenger jeg ikke mer enn 85mm for å komme inn baderomsvinduet til naboene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Da har du følgende problem: stygge naboer Det er mitt poeng også Ikke det, husene står så tett at det holder med 150mm Hvis noen pene unge damer skulle dukke opp, mener jeg. edit: Det er nok som den unge raske antyder; det holder med 85mm Tom Endret 10. februar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor i svarte får man objektivhunger når prisene har steget med 25% Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073463 Egen tråd for folk som er lystne på å hjelpe meg ut av idé-tørken.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor i svarte får man objektivhunger når prisene har steget med 25% Fordi jeg har sagt opp jobben min, og den 10 april får jeg feriepenger, som er rundt 17-18k, + 1mnd lønn... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor i svarte får man objektivhunger når prisene har steget med 25% Hvorfor ha objektivhunger når man har så fint utstyr fra før av Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hvorfor i svarte får man objektivhunger når prisene har steget med 25% Hvorfor ha objektivhunger når man har så fint utstyr fra før av Fordi man alltid vil ha mer og bedre Spesielt når man har sagt opp jobben, og skal begynne på skolen igjen. Da vil man ha så bra utstyr som mulig, siden man ikke har mulighet for å kjøpe nytt når man går på skole og har 0 inntekt. Edit: Å ta bilder er oppskrytt. Å sitte hjemme og runke push-pull 100-400 mens 70-200 sitter og gråter i hjørnet er mye mer tilfredstillende. Uhm.. Nei men som sagt, går snart tilbake til skolen og har da 0 inntekt. Vil ha det utstyret jeg "trenger" (les: har lyst på) før den tid. Endret 10. februar 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Heldig du Verre med en annen stakkar som er innehaver av en "touch & go" konto. Må jo innrømmes at det er en bedre oppside nå enn for bare noen måneder siden. Desverre så er der en del saker som må prioriteres foran hobbyen. Får se når sommeren er passert om en ikke må ha noe lys-sterkt å trøste seg med når høstmørket setter inn Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Heldig du Verre med en annen stakkar som er innehaver av en "touch & go" konto. Må jo innrømmes at det er en bedre oppside nå enn for bare noen måneder siden. Desverre så er der en del saker som må prioriteres foran hobbyen. Får se når sommeren er passert om en ikke må ha noe lys-sterkt å trøste seg med når høstmørket setter inn Jeg har like mye touch & go konto. Alt jeg tar på personalkjøp trekkes nemlig direkte fra lønn. Lite jeg får utbetalt altså Edit: Pleier å tulle med at sjefen lønner meg i optikk. Ikke så alt for langt ifra sannheten. Men greit å bo hjemme og ha lite utgifter. Endret 10. februar 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Those were the days, Once upon a long ago! Kan vel egentlig ikke klage så mye egentlig. Hadde jeg hatt interessen for foto mens jeg var på din alder hadde jeg nok handlet det som var mulig. Med litt flaks hadde jeg vel opparbeidet meg samme erfaring som PM og Tomsi, men det toget føyk forbi for en mannsalder siden Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hva kan jeg ta dersom jeg velger å selge følgende, godtfolk? EF 70-200 f/2.8L USM med stativfeste og solblender (perfekt optisk, men slitt på og rundt stativfestet - dvs. lakken flasset av noen steder) + ny, i praksis ubrukt EF 1.4x Extender II? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hva kan jeg ta dersom jeg velger å selge følgende, godtfolk? EF 70-200 f/2.8L USM med stativfeste og solblender (perfekt optisk, men slitt på og rundt stativfestet - dvs. lakken flasset av noen steder) + ny, i praksis ubrukt EF 1.4x Extender II? Hva faen :!: i praksis ubrukt, men rent teoretisk brukt sorry kan ikke nok om bruktpriser til å uttale meg Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor i svarte får man objektivhunger når prisene har steget med 25% Hvorfor ha objektivhunger når man har så fint utstyr fra før av Fordi man alltid vil ha mer og bedre Nåja. Man når før eller siden et punkt hvor man bryr seg mindre og mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå