Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apropos utstyr - tror jeg får lufte min nye EOS 3 i morgen, med EF 24mm f/2.8 og Sigma 50mm.

 

Tom

Håper jeg får Yashicaen i morra, da skal jeg ut og knipse som en helt før aprilfesten er over for denne gang. Har noen bilder igjen på filmen som står i F3en også...

Høres morsomt ut - synd at værgudene er såpass ugreie som de er om dagen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Rub it in!

 

Jurgis: Hva med en forklaring på hva jobben din går ut på? :)

I hovedsak presse. Sport, kulturarrangementer, portretter, illustrasjoner, branner osv.

Samtidig selger jeg bildene mine til andre utenom avisa.

 

Jeg tenkte mer på hva det går ut på.

Drar du med journalister?

Får du beskjed fra avisen om å dra dit og dit?

Fastlønn?

 

generelt sett?

Lenke til kommentar
Så utnytter jeg denne posten til å spørre hva en lensebaby er god for.

 

Etter mitt syn ikke noe annet enn å øve på å bruke fingra, men det har jeg tastaturet til.

Ved tastaturet ligger...? HØ HØ

 

Hama-dekselet jeg har til 18-70'en min (mistet det originale) er det mest udugelige dekselet jeg har vært borti. Det er så pinglete at det faller av bare jeg ser litt hardt på det.

Word, har to slike og jeg kunne like godt lagt pappsirkler over objektivene

 

Bursdag i dag. Har allerede fått inn litt peng som går rett på tokina 11-16 kontoen min :grin:

Gratulerer med vell overstått da, vi får møtes (litt mer edru enn sist) og sammenlikne med Tokinaen min :D

 

Finnes det en skikkelig fotobutikk i Tromsø? Hvor jobber du?

Du har Preus i byen, og Elite på Jekta, hvorav sistnevnte er laaangt å foretrekke. Preus er vel i ferd med å bli mobilsjappe?

 

 

Jobber bare som fotograf, så litt er med journalister. Tar mye bilder av alene på for eksempel fotballkamper, konserter og arrangementer.

Får oppdrag av avisa og får timelønn.

 

Jeg jobber på samme vis som frilanser her i Tromsø (som er noe trangere enn Tr.heim) men jeg jobber ikke med sport, og mer med journalistene. Tar dag- og kveldsvakter i blandt, og ellers ringes man opp til alle døgnets tider. En stor fordel er det å ha lappen og kanskje helst bil.

Lenke til kommentar
Meg, ART, Simen1,K-ryeng(han jobber i en fotobutikk så han er ikke sikker)

da trenger vi 96-97 skapniger til.

Jobber i fotobutikk ja, men tar gjerne i mot konkurranse. Jamm, Fulgu og Bikeridr skriver sikkert gjerne under også. Dessuten er det en og annen senjaværing her, som sikkert tar en skikkelig fotobutikk i Tromsø.

 

Men helt seriøst Stoney - stiller dere opp en lørdag formiddag i Storgata, får dere nærmest garantert 100 underskrifter tvert. Tar dere med kameraer i tillegg, får dere nok finanasiert billetten til utsendingene.

Da har jeg startet tråden Få Japanphoto til Tromsø!

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg bare må poste sånne ting... det får meg fra å tenke for mye på 5D mk II :no:
Helt greit :-) Rykter er fint å diskutere ;-) Dessuten er definitivt en "D10" av allmennhetens interesse! Hvis de kommer med den nå, skynder seg litt tar de Canon på senga - igjen! Da ler de nok høyt oppover i ledelsen i Nikon, og Canon-sjefene river seg i håret...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...