Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Bare tidsspørsmål det Marius

 

Hvordan skal jeg klare å selge noen av bildene mine da? Få som er interessert i landskap/makro, og portretter blir det lite av. Oppdrag er jeg for ung til, med for lite kunnskap og muligheter. Å skaffe seg et navn i trondheim er jo som å bruker canon, håpløst...

 

Eirik: Ja der tok du meg... ingen vet hva jeg gjør når jeg er alene med D200'en ;)

 

 

EDIT: HOMER! Aaah, kan høre han si det...

 

Ta deg en tur på en lilleputt fotballkamp elns og selg til lokalaviser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare tidsspørsmål det Marius

 

Hvordan skal jeg klare å selge noen av bildene mine da? Få som er interessert i landskap/makro, og portretter blir det lite av. Oppdrag er jeg for ung til, med for lite kunnskap og muligheter. Å skaffe seg et navn i trondheim er jo som å bruker canon, håpløst...

 

Eirik: Ja der tok du meg... ingen vet hva jeg gjør når jeg er alene med D200'en ;)

 

 

EDIT: HOMER! Aaah, kan høre han si det...

 

Du har jo talent..

Sats mer på portretter og markedsfør deg. Du er da ikke for ung til oppdrag, kjenner en på din alder som tjener penger på fotografering jeg. Kunnskaper har du, og kommer til å få mer av etterhvert. Ta på deg oppdrag for venner/kjente og la jungelparagrafen virke.

Lenke til kommentar

Vel, du er 17 år, og hormonene løper vel løpsk. Når du en dag er på vei fra banken til JP for å kjøpe D3, husk bare å puste gjennom nesa og kontrollere pulsen.

 

Skatteetaten er elskverdig nok til å sponse meg med minst et nytt leketøy, så det står mellom macro eller vidvinkel. Og muligens et filter eller to. Når jeg tenker meg om, er det egentlig sinnsykt ok å skatte akkurat litt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke studio...

 

Var en venn av familien som spurte om jeg kunne ta et famliliebilde, men som sagt, har ikke studio... Eller blitser, så kan bli litt kinkig...

 

Vel, du er 17 år, og hormonene løper vel løpsk. Når du en dag er på vei fra banken til JP for å kjøpe D3, husk bare å puste gjennom nesa og kontrollere pulsen.

 

Tror ikke det blir D3 ved første stund... Venter på en D300 FF...

Lenke til kommentar
Vurderer å selge sigma 30mm objektivet mitt, da jeg er skeptisk til om jeg kommer til å bruke det så mye nå som jeg har fått 50 1.8...

Det er jo rimelig dyrt også, så kan nok få en del for det...

Det var en litt uvanlig vending. De fleste legger vel bort 50mm'en når de får 30? Det gjorde i det minste jeg.

Lenke til kommentar
Et annet ord: Rom på loften... oh, that's three...

Du kan få låne trikset som jeg brukte for å få alkohol inn og ut av rommet mitt (som også var i 3. etasje) da jeg var mindre.

 

Før jeg gikk hjemme ifra bandt jeg et tau i håndtaket på vinduet og lot det henge ut og ned til garasjetaket hjemme. Deretter tok jeg med meg en stor bag, gikk ut og skaffet drikken fra de som kjøpte den, puttet den i baggen, lurte meg rundt huset bandt bagen fast i tauet og gikk inn som om alt var helt normalt...

 

Kjapp på foten opp på rommet og heiste inn varene ;) Fungerte som bare det, hver gang :D

 

Puh; det var artig å være 14 ;)Men mye lettere å være eldre...

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Et annet ord: Rom på loften... oh, that's three...

Du kan få låne trikset som jeg brukte for å få alkohol inn og ut av rommet mitt (som også var i 3. etasje) da jeg var mindre.

 

Før jeg gikk hjemme ifra bandt jeg et tau i håndtaket på vinduet og lot det henge ut og ned til garasjetaket hjemme. Deretter tok jeg med meg en stor bag, gikk ut og skaffet drikken fra de som kjøpte den, puttet den i baggen, lurte meg rundt huset bandt bagen fast i tauet og gikk inn som om alt var helt normalt...

 

Kjapp på foten opp på rommet og heiste inn varene ;) Fungerte som bare det, hver gang :D

 

Puh; det var artig å være 14 ;)Men mye lettere å være eldre...

 

Mvh,

Beej80

 

Jeg har 3 vinduer på rommet mitt, alle på en vegg, og rett nedenfor er det skråtak til verandaen.. skal jeg fire ned et tau dere havner det på verandaen, der det ofte er 7 stk... (har 5 søsken)

 

Men burde ikke være noe problem å få det inn om jeg la litt i det. Tar med tom fotosekk ut, men alt utstyret under dyna, og legger alt i sekken, problmet blir eksene jeg må ta vare på.

Lenke til kommentar
30mm er jo helt forjævlig til portrett...

Om portretter er alt du driver med, så er det jo en grei sak, men som IceFox sier, så er 30mm langt mer allsidig.

 

Jeg gikk hele oktober med 30mm, og savnet ikke noe annet en eneste gang. Jeg gikk hele uke 50 med 50mm, og hadde lyst til å gi meg etter 5 dager.

 

eirik_a: som sig'en min sier: Critics discuss art - artists discuss brushes. Våre pensler er utstyret.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg klare å selge noen av bildene mine da? Få som er interessert i landskap/makro, og portretter blir det lite av. Oppdrag er jeg for ung til, med for lite kunnskap og muligheter. Å skaffe seg et navn i trondheim er jo som å bruke canon, håpløst...

For ung til? Jeg er like gammel som deg, og jeg har tjent inn utstyret mitt over to ganger tenker jeg :)

Lenke til kommentar
30mm er jo helt forjævlig til portrett...

Om portretter er alt du driver med, så er det jo en grei sak, men som IceFox sier, så er 30mm langt mer allsidig.

 

Jeg gikk hele oktober med 30mm, og savnet ikke noe annet en eneste gang. Jeg gikk hele uke 50 med 50mm, og hadde lyst til å gi meg etter 5 dager.

 

Portretter er langt ifra alt jeg driver med, det er faktisk det jeg driver minst med. Men jeg tar megselv i å heller bruke 15-30mm objektivet istedenfor 30mm.. Men får se hva det blir til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...