Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Vi skal ha fototreff i Trondheim til helga, og siden det kan hende at det er noen i Trondheim her som har glemt å sjekke tråden i det siste, så er den tråden her.

Også har vi flyttet stedet treffet skal være, fra Vassfjellet til Marienborg.

Edit: Litt uthevinger

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi skal ha fototreff i Trondheim til helga, og siden det kan hende at det er noen i Trondheim her som har glemt å sjekke tråden i det siste, så er den tråden her.

Også har vi flyttet stedet treffet skal være, fra Vassfjellet til Marienborg.

Edit: Litt uthevinger

Og dette var jo flott timet, Kulturminneåret 2009 ble åpnet med konsert i Marienborg hallen. Aldri vært der jeg, så det skal bli spennende. Vet det er mange som har, eller har hatt sin arbeidsplass for NSB der...

RandiA

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg speillåsfunksjonen på Canon 400D? :)

Som på de fleste Canon-modeller, så er denne gjemt under C.Fn.

Kikk på dpreviews review - det er funksjon 07 under C.Fn :)

Må inn der jeg også, på min gode gamle 20D. :)

Hvor finner jeg speillåsfunksjonen på Canon 400D? :)
Den finner du nok ikke, for den finnes ikke.

Men du har sikkert mulighet til å bruke 2s forsinkelse. Det gjør omtrent samme nytta.

Joda, den finnes - se posten over. ;) Men det er en fordel å i tillegg bruke 2s forsinkelse - den gjør samme nytten som fjernutløser, og hvis du har stativ, speillås og forsinkelse - så burde du ha muligheten til å kunne ta ganske så skarpe bilder. :)

Lenke til kommentar
Jepp... Usiker på om jeg skal velge dobbbeltrom eller enkeltrom... :hmm:

Du får litt meir privatliv i enkelrom, og i dobbelrom kan du jo risikere å havne saman med nokon du ikkje trivst så godt med. Når det er sagt så budde eg på dobbelrom når eg gikk på fhs og det fungerte veldig bra. Du blir nesten "tvinga" til å bli temmelig godt kjent med personen du bur med. Eg trur ikkje eg hørte om nokon i kullet mitt som var misfornøgde med dobbelrom..

Lenke til kommentar
Det snør, det snør, tiddelibombe.

Og jeg har ikke med kamera på jobb.

Regel #1: Ha alltid med deg kamera.

Regel #2: Ha med oppladet batteri og minnebrikke.

Brudd på regel #1 og #2 kan straffes med truserøsk.

Tom

Sjefen min lurte på om jeg alltid har med meg kamera.

Nå kan jeg svare at jeg er redd for truserøsk. ;)

Lenke til kommentar
Dette er en fin anledning til å fortelle om mine dobbeltromopplevelser på fhs.

Første mann jeg bodde med, trivdes jeg ikke sammen med. Vi var rett og slett for ulike. Han rota bla. enda verre enn meg. Han lar vi være navnløs :) Det kokte til slutt over for meg, når jeg fant en av hans sure sokker på hodeputa mi når jeg skulle legge meg. Da gjorde jeg kort prosees, røska sengetøyet av hans seng, raska sammen med det verste rotet, og kasta alt sammen ut på gangen. Da ble det rombytte gitt ;)

Nesteman het Trygve og var en kjernekar. Han hadde kjærest, så han sov ikke så mye på rommet.

Men når han gjorde det, så snorka han omkapp med min tannskjæring :)

Gikk helt fint når vi først sovna. Men det var vanskelig å sovne med ei motorsag i rommet. Etterhvert lærte jeg meg et triks. Jeg banka to ganger i veggen når jeg kjente meg klar for å sove. Knakk, knakk. Trygve reiste seg da opp i søvne i senga og svarte "Kom inn". Så holdt han stilt den tida jeg trengte for å sovne. Funka hver gang ;)

Om det er noen moral i historien, får du finne ut av selv :hmm:

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Dersom eksamen går greit og finanskrisa ikke knekker nordnorge helt, blir det Lofoten neste år :)

Ikke dårlig! Naturfoto, var det det?

Folkehøgskole, right?

Hadde vært sykt digg å drevet med naturfoto et helt år. Pris? Men blir vel en runde i militæret for min del...

That's right! Tror det kan bli litt av et år :)

Tipper prisen ligger på ca 70k...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Hva er verst? Komme med feilinformasjon (på en bastant måte) eller korrigere en faktafeil for andre gang? ;)
Uten tvil, det å komme med faktafeil :blush:

Burde kommet med mitt vanlige "så vidt jeg vet" forbehold. Eller rett og slett holdt kjeft :)

Det siste faller vanskelig for meg ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Folkehøgskole er et år der du uansett blir kjent med folk på en måte du ellers aldri ville kjent dem. Etter et par måneder føles det som om du kjenner folk som om dere gikk barneskolen, ungdomsskolen og videregående sammen.

Men det kan fort bli litt mye, derfor er jeg selv tilhenger av enerom. Da kan du få litt privatliv når det behøves.

Mitt råd blir derfor enerom, om mulig.

-

Just curious, hvor mange her føler at de har behov for ekstern lysmåler i det daglige, og hvor mange klarer seg uten?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...