Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Meg, ART, Simen1,K-ryeng(han jobber i en fotobutikk så han er ikke sikker)

da trenger vi 96-97 skapniger til.

Jobber i fotobutikk ja, men tar gjerne i mot konkurranse. Jamm, Fulgu og Bikeridr skriver sikkert gjerne under også. Dessuten er det en og annen senjaværing her, som sikkert tar en skikkelig fotobutikk i Tromsø.

 

Men helt seriøst Stoney - stiller dere opp en lørdag formiddag i Storgata, får dere nærmest garantert 100 underskrifter tvert. Tar dere med kameraer i tillegg, får dere nok finanasiert billetten til utsendingene.

Finnes det en skikkelig fotobutikk i Tromsø? Hvor jobber du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør Olsen er gira på at vi skal tjene mye cash a! Lyst til å se noen pene signaturer fremover eller? :p

 

Hehe, jeg vet bare hvor digg det er... I fjor sommer jobbet jeg 3 uker på rad, med kun 2 fridager (tror ikke det er lov, men...) og tjente 19k... Er så utrolig fett å kunne dra ned hos banken, ta ut alt, å sette nesa på JP... Husker det kribla i beina på vei hjem...

 

men så når du kommer hjem blir du litt skuffet/nede når du får en 15min preken om hvor idiotisk det kjøpet var...

 

Skjønte det. :p Genial signatur foresten! :D

 

Kult hvis du får jobb da! Regner med det burde gå greit, ettersom de trenger folk. Etter hva jeg har skjønt kan du en del også. :)

Jo, takk, men jeg er nervøs nå :p

 

Hehe, det går så fint så... Du skal jo ikke holde noen lang tale... Husk de fleste som kommer innom har ikke peiling på foto, så du kan ikke drite deg helt ut...

Lenke til kommentar
men så når du kommer hjem blir du litt skuffet/nede når du får en 15min preken om hvor idiotisk det kjøpet var...

 

Da er det greit med foreldre som ikke har peil :)

"Har du hatt den der lenge?

- Jadaaaa..."

 

Edit: Men man vet jo aldri med folk, av og til misliker de deg bare pga personen du er..

Kanskje han ikke liker piercinger og sånt.. Da må jeg gå og få de fjernet, for av de 3 jeg har er det bare 1 jeg klarer å få ut selv, og det er den som er minst synlig :p (Tunga)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Hør Olsen er gira på at vi skal tjene mye cash a! Lyst til å se noen pene signaturer fremover eller? :p

 

Hehe, jeg vet bare hvor digg det er... I fjor sommer jobbet jeg 3 uker på rad, med kun 2 fridager (tror ikke det er lov, men...) og tjente 19k... Er så utrolig fett å kunne dra ned hos banken, ta ut alt, å sette nesa på JP... Husker det kribla i beina på vei hjem...

 

men så når du kommer hjem blir du litt skuffet/nede når du får en 15min preken om hvor idiotisk det kjøpet var...

 

Skjønte det. :p Genial signatur foresten! :D

 

Kult hvis du får jobb da! Regner med det burde gå greit, ettersom de trenger folk. Etter hva jeg har skjønt kan du en del også. :)

Jo, takk, men jeg er nervøs nå :p

 

Hehe, det går så fint så... Du skal jo ikke holde noen lang tale... Husk de fleste som kommer innom har ikke peiling på foto, så du kan ikke drite deg helt ut...

 

Trøst dine foreldre med at de pengene du legger i fotoutstyr blir bare småpenger imot hva du kommer til å tjene med utstyret.

Lenke til kommentar

Tror ikke du burde være nervøs. At du har peiling på foto reflekteres i utstyrslista di. Han spør deg nok ikke om hvilken filterdiameter en Olympus 7-14mm har. :p Så sant du er en hyggelig person (som jeg selv tror du er) og flink i jobben, går det nok fint.

 

Men forbered deg på at det ikke bare er anbefaling av speilrefleks. Det er mye inn- og utlevering av fremkallinger, samt anbefaling av kompaktkamera. Der er jeg ikke helt stødig selv.

Lenke til kommentar
men så når du kommer hjem blir du litt skuffet/nede når du får en 15min preken om hvor idiotisk det kjøpet var...

 

Da er det greit med foreldre som ikke har peil :)

"Har du hatt den der lenge?

- Jadaaaa..."

 

Litt vanskelig når du kommer med 2 store bæreposer med "JP" på, pads under arma, kameraet hengende rundt halsen og et stooort glis i trynet.

 

 

Hør Olsen er gira på at vi skal tjene mye cash a! Lyst til å se noen pene signaturer fremover eller? :p

 

Hehe, jeg vet bare hvor digg det er... I fjor sommer jobbet jeg 3 uker på rad, med kun 2 fridager (tror ikke det er lov, men...) og tjente 19k... Er så utrolig fett å kunne dra ned hos banken, ta ut alt, å sette nesa på JP... Husker det kribla i beina på vei hjem...

 

men så når du kommer hjem blir du litt skuffet/nede når du får en 15min preken om hvor idiotisk det kjøpet var...

 

Skjønte det. :p Genial signatur foresten! :D

 

Kult hvis du får jobb da! Regner med det burde gå greit, ettersom de trenger folk. Etter hva jeg har skjønt kan du en del også. :)

Jo, takk, men jeg er nervøs nå :p

 

Hehe, det går så fint så... Du skal jo ikke holde noen lang tale... Husk de fleste som kommer innom har ikke peiling på foto, så du kan ikke drite deg helt ut...

 

Trøst dine foreldre med at de pengene du legger i fotoutstyr blir bare småpenger imot hva du kommer til å tjene med utstyret.

 

Tjene?

 

Ennå ikke tjent en krone...

 

..eller koner (jmfr annen tråd)

 

Jeg er nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Tror ikke du burde være nervøs. At du har peiling på foto reflekteres i utstyrslista di. Han spør deg nok ikke om hvilken filterdiameter en Olympus 7-14mm har. :p Så sant du er en hyggelig person (som jeg selv tror du er) og flink i jobben, går det nok fint.

 

Men forbered deg på at det ikke bare er anbefaling av speilrefleks. Det er mye inn- og utlevering av fremkallinger, samt anbefaling av kompaktkamera. Der er jeg ikke helt stødig selv.

 

Jeg har rent sagt ingen erfaring innen kompaktkamera, men det er jo bare å lese litt og sjekke markedet så har man det :)

 

Edit:

Litt vanskelig når du kommer med 2 store bæreposer med "JP" på, pads under arma, kameraet hengende rundt halsen og et stooort glis i trynet.

Ett ord: Kjellerinngang :)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Finnes det en skikkelig fotobutikk i Tromsø? Hvor jobber du?
Har ikke lov å si det, men vi har for tiden nesten hele Nikon-sortimentet, fra D40x til D3 utstilt i butikken, så jeg vil karakterisere oss som "skikkelig", ja, i motsetning til den andre butikken i byen (ikke et vondt ord om dem, men det er rett og slett sørgelig å gå inn der om dagen).
Lenke til kommentar
Gutta, er ordet "utstyrsonani" fremmed for dere?

:)

 

Mmmm.. Utstyrsonani

homer%20drool.gif

 

Edit: Jeg skal uansett ikke ha så mange nye objektiver osv.

90mm makro er alt jeg har tenkt til å kjøpe.

batterigrep, rensesett, muligens litt filter og kanskje nikon 70-300mm VR som oppgradering av sigma 70-300mm APO

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Bare tidsspørsmål det Marius

 

Hvordan skal jeg klare å selge noen av bildene mine da? Få som er interessert i landskap/makro, og portretter blir det lite av. Oppdrag er jeg for ung til, med for lite kunnskap og muligheter. Å skaffe seg et navn i trondheim er jo som å bruke canon, håpløst...

 

Eirik: Ja der tok du meg... ingen vet hva jeg gjør når jeg er alene med D200'en ;)

 

 

EDIT: HOMER! Aaah, kan høre han si det...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...