Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du kjøpt 70-200/2.8L nå? :)

Nope. Ikke enda. Er jo ingen som skal selge sin brukte, og 12,500,- har jeg ikke råd til. Er helt uten telezoom nå... *nervøs rykning*

Du har ikke sett på Canon EF 200/2.8L II da? Koster vel ca 7k og er bedre en 70-200/2.8L(med og uten IS) optisk ;)

Lenke til kommentar
Fast 200mm? Få fotballfoto? Funker det da?

Jeg tar stort sett bare bilder på @200mm når jeg fotograferer fotball. Men til fotball/håndball/basket innendørs blir det en smule trangt.

Javel. Jeg har masse bra på 70mm også jeg, fra fotball. Mener jeg å huske i alle fall... *sjekke* Jeg har bilder på alt fra 70 til 200, jeg. Så jeg tror nok ikke jeg klarer meg med bare 200mm. Takk for tipset, likevel. :)

Lenke til kommentar
Fast 200mm? Få fotballfoto? Funker det da?

Jeg tar stort sett bare bilder på @200mm når jeg fotograferer fotball. Men til fotball/håndball/basket innendørs blir det en smule trangt.

Javel. Jeg har masse bra på 70mm også jeg, fra fotball. Mener jeg å huske i alle fall... *sjekke* Jeg har bilder på alt fra 70 til 200, jeg. Så jeg tror nok ikke jeg klarer meg med bare 200mm. Takk for tipset, likevel. :)

Okay. På forumet på foto.no blir 200/2.8L rost opp i skyene av Canon-guruene Per Inge Østmoen og Carsten Arnholm. I tillegg kan du sette på en 1.4 extender uten mye kvalitetstap og få nice 300/4 ;)

Lenke til kommentar
Okay. På forumet på foto.no blir 200/2.8L rost opp i skyene av Canon-guruene Per Inge Østmoen og Carsten Arnholm. I tillegg kan du sette på en 1.4 extender uten mye kvalitetstap og få nice 300/4 ;)

Kikka litt på info og omtaler, og joda - den er visst veldig bra. Men jeg trenger zoom, jeg. :) Finnes det 0,5 reducer fra Canon? Som går an å ta av og på under sekundet? :p

Nei, jeg må nok bare vente til noen skal selge en 70-200 f/2,8. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Det var ikke amerikansk da, det var gebrokkent norsk :roll: .

Men dårlig, det var det.

Forøvrig; skal jeg bytte ut 70-200 F/4 med 2.8 eller kjøpe 200 2.8?

Gief pro/cons

Edit: Eller bytte ut 70-200 F/4 med 200 2.8... vanskelige greier dette her.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
En helt annen ting, er fotoamatører som blir opprørt over at bildene deres blir brukt, samtidig som de stjeler musikk uhemma :hmm: Forstå det den som kan.

Nå er det bevist at pirater kjøper dobbelt så mye lovlig musikk som ikke-pirater, så den argumentasjonen faller faktisk på steingrunn. :)

:hmm: Et Mark Twain sitat rinner meg i hu. "There are three kinds lies; lies, damn lies and statistic lies" :p

Er vel gjerne sånn at de som laster ned musikk ulovlig er mer enn gjennomsnittet interesert i musikk. Mao. ville det vært svært underlig om det ikke var korellasjon mellom disse tallene. Og disse undersøkelsene beviser vel strengt tatt ikke noe mer enn nettopp det.

Men Simon. Du har en skarp penn og greier sikker å finne et fikst svar på det og hvis du gidder. La oss bare være enige om å være uenige her.

Lenke til kommentar
Det var ikke amerikansk da, det var gebrokkent norsk :roll: .

Men dårlig, det var det.

Forøvrig; skal jeg bytte ut 70-200 F/4 med 2.8 eller kjøpe 200 2.8?

Gief pro/cons

Hvor mye bruker du den korteste delen av 70-200'en din, da?

70-200 4 er vel fremdeles et av de objektivene hvor man får mest for pengene...

Tror også at 300 4L IS er en vinner..

Ad Jokke: Kongen er død. Leve kongen!!! Hvil i fred, Joachim.

..Selv om han sikkert roterte litt etter den coverversjonen der.. ;)

Lenke til kommentar
Hvor mye bruker du den korteste delen av 70-200'en din, da?

70-200 4 er vel fremdeles et av de objektivene hvor man får mest for pengene...

Tror også at 300 4L IS er en vinner..

I det siste har jeg ikke brukt 70-200en i det hele tatt, men har generelt tatt lite bilder, og det jeg har tatt har vært før/etter jobb når det er lite lys, og jeg drasser ikke på stativ.. = nesten kun brukt fastoptikk og/eller vidvinkel

Lenke til kommentar
Tragisk tror jeg vi sier. Er det noe jeg ikke har sansen for er det folk som lager coverversjoner av Jokke-låter.

Tjah - forskjell på hyllester og dårlige covere. Sola Skinner med Motorpsycho er fremdeles et stort eksempel på førstnevnte kategori, selv om han knoter med teksten. Hør på det han sier, både i introen og avslutningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...