boffeeen Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg hadde også sånne problemer på MacBooken min når jeg brukte Opera. Nå bruker jeg Safari på MacBooken og FF på PCen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Ingen problemer med Opera på iMacen her. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tror det er ruteren min egentlig, men rart at IE og Safari funker helt fint mens Opera bare tuller. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tror det er ruteren min egentlig, men rart at IE og Safari funker helt fint mens Opera bare tuller. Kjører opera og firefox her og etter 1 år med begge to synes jeg firefox er best på det meste. Dog er firefox noe tullete når den skal spille ab Mpeg4 filer, åpne PDF i browser og å huske passord på noen av sidenen mine. En side spesilet vil den ikke huske passord eller brukernavn i det hele tatt, selv om jeg har slettet, installer og herpet alt av info inne på innstillinger osv.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Fantastiske bilder dette http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=41667 Endret 31. januar 2009 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tror rett og slett mange bilder blir "lånt" på nettet fordi mange ikke er klar over hva de gjør. Vi ser av og til eksempler på det her og. En del legger inn bilder de liker, og glemmer å opplyse at det ikke er deres. Andre gjør det bevist for å framstille seg som flinkere enn de er. Men mange gjør det nok i ren uvitenhet. Det er jo litt varierende. En blogger som låner bildet mitt plager meg ikke. Nettsider som stjeler det og bruker det til markedsføring blir på en måte noe annet. En helt annen ting, er fotoamatører som blir opprørt over at bildene deres blir brukt, samtidig som de stjeler musikk uhemma Forstå det den som kan. Nå er det bevist at pirater kjøper dobbelt så mye lovlig musikk som ikke-pirater, så den argumentasjonen faller faktisk på steingrunn. Simon Aldra: Etter at jeg gikk inn på profilen din og så profilbildet ditt (i tillegg til avataren...) så eg jeg overbevist over at du er minst 30! Basta.Motbevis meg gjerne. Gidd motbevise. Jeg er født 4. april 1988. Og dersom jeg var 30 hadde jeg foretrukket dette, da jeg frem til 4. april 2008 hadde litt stress med å kjøpe whisky. - Er på Aldra nå, forøvrig. Vakkert fotovær. Så vakkert a jeg har gjort noe ganske uvannt, jeg har tatt landskapsbilder! :o Her er forøvrig min far på vei til Gråsteinteigen, veien går nedover fra Myrteigen. Vi bor på Fløtten, ved sjøen er Skrappteigen. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 på hybelen kan jeg godt spille over høyttalere med godt volum uten at de jeg bor hos hører noe som helst. Hører ikke eller har ikke guts til å si fortelle deg ansikt til ansikt? Da jeg bodde på hybel valgte de som bodde i hybelen under meg å fortelle meg at de ikke likte musikksmaken min ved å sprøyte superlim inn i dørlåsen min. Husverten ble nødt til å slå ut låsen for å få åpnet døren igjen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Bruker stort sett 1/400, 2.8 og ISO 3200. Ojda. Og jeg som hadde håp om å kanskje få til noe sport innendørs med 70-200 F/2,8. Det kan jeg åpenbart bare glemme dersom hallen har dårlig lys, i alle fall så lenge jeg har 30D. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Det er bare å kjøre H1.0 og eksponere korrekt, så går det nok levelig bra. Det er ikke ideelt, men man tar det man har. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Bruker stort sett 1/400, 2.8 og ISO 3200. Ojda. Og jeg som hadde håp om å kanskje få til noe sport innendørs med 70-200 F/2,8. Det kan jeg åpenbart bare glemme dersom hallen har dårlig lys, i alle fall så lenge jeg har 30D. Har du kjøpt 70-200/2.8L nå? Men stor forskjell på haller. Kan både være verre og bedre lys en det som er i den hallen jeg mest fotograferer i. Hvilket kamera du har btw? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 30D sa han jo Synes det var litt mee støy på iso 1600 på mark III din djupviken. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg klarte å fotografere i hall med kun 70-300 4-5.6 IS og 40D.... hadde ISO på 1600 Endret 31. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 30D sa han jo Synes det var litt mee støy på iso 1600 på mark III din djupviken. Åja, hehe. Litt mye støy fordi jeg bomma litt med eksponeringen på akkurat det bilder, og lysnet det litt. Brukte ikke RAW. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Det er visstnok slik at noen haller er belyst for å kunne brukes av NRK. Det har jeg fra driftsansvarlig i den lokale hallen. Det vil si at det er lyst nok til at NRK kan dekke kamper der. I slike haller er lyset gjerne greit. ISO2000, f/2.8 og 1/400s i min lokale hall. Jordal Amfi er ypperlig med ISO1600, f/2.8 og 1/500-1/640s. Funfact: 1/640s er å foretrekke for sport. Men, er det jenter eller gutter som spiller, og hvor gamle? 14 år gamle jenter er mye tregere enn 20 år gamle gutter, for å si det slik. 20 år gamle jenter er også tregere enn 20 år gamle gutter. Dersom det er 14 år gamle jenter du skal fotografere kan du jo prøve deg frem med lengre lukketider. Men det ideelle er som sagt 1/640s. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Det er visstnok slik at noen haller er belyst for å kunne brukes av NRK. Det har jeg fra driftsansvarlig i den lokale hallen. Det vil si at det er lyst nok til at NRK kan dekke kamper der. I slike haller er lyset gjerne greit. ISO2000, f/2.8 og 1/400s i min lokale hall. Jordal Amfi er ypperlig med ISO1600, f/2.8 og 1/500-1/640s. Funfact: 1/640s er å foretrekke for sport. Men, er det jenter eller gutter som spiller, og hvor gamle? 14 år gamle jenter er mye tregere enn 20 år gamle gutter, for å si det slik. 20 år gamle jenter er også tregere enn 20 år gamle gutter. Dersom det er 14 år gamle jenter du skal fotografere kan du jo prøve deg frem med lengre lukketider. Men det ideelle er som sagt 1/640s. Sant det. Argh, er ingen 300/2.8 eller 400/2.8 på bruktmarkedet nå. Å kjøpe en sånn ny er jo dritdyrt, og avisen har bare Nikon så de kan jeg ikke låne fra. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Du kan kjøpe en Nikon-adapter og bruke manuellfokus som Bjørn Delbekk. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Du kan kjøpe en Nikon-adapter og bruke manuellfokus som Bjørn Delbekk. Bjørn Delebekk bruker ikke manuellfokus. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Noen som vil ha nytt "kompaktkamera"? http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=536601 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Du kan kjøpe en Nikon-adapter og bruke manuellfokus som Bjørn Delbekk. Bjørn Delebekk bruker ikke manuellfokus. Dårlig gjort å frata folk livsløgnen deres... Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Noen som vil ha nytt "kompaktkamera"? http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=536601 Jeg føler VG burde bli fratatt retten til å lage overskrifter. Endret 31. januar 2009 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå